Które billboardy są najlepsze i w jaki sposób możemy to ustalić
Billboard jest jednym z najbardziej rozpowszechnionych, a zarazem wysoce skutecznych nośników reklamy zewnętrznej. Nieustannie wykorzystuje się go w przeróżnych kampaniach reklamowych, czego nie sposób zresztą w przestrzeni publicznej nie zauważyć. Skąd jednak wiadomo jakie billboardy są najlepsze, dla przykładu, w danej sprawie, lub gdzie przebiegać może linia lokalizacji idealnej? Odpowiedź jest jednocześnie prosta, jak i nieco zawiła – należy przeprowadzać badania. Wówczas pozostaje już tylko pytanie, w jaki sposób można badać coś takiego?
Czy istnieje hierarchia billboardów i jeśli tak, to jak się dokonuje?
Właściwie to można powiedzieć, że zarówno tak, jak i nie, ponieważ użyteczność danego nośnika będzie w przeważającej mierze kwestią indywidualną kampanii, zależną od grupy docelowej, do której ma być kierowana. Jeżeli mówilibyśmy o hierarchii, to znów wynikałaby ona z raportów i badań przeprowadzanych dla różnych lokalizacji, badań określających natężenie ruchu w danym miejscu, które również na bieżąco prowadzimy. Tego typu analizy są narzędziem niezwykle przydatnym, pozwalają na umiejętne planowanie potencjalnych zachowań na rynku i skuteczne dostosowywanie kampanii do potrzeb klienta. Określając więc „wyższość” jednego billboardu nad drugim, musimy rozważyć, który w danej sytuacji trafi do większej liczby docelowych odbiorców i na tej podstawie zostaje następnie dobrane miejsce.
Różnice w odbiorze i okolicznościach – czy jakiekolwiek billboardy są lepsze?
Na co dzień, poruszając się w przestrzeni miejskiej, spacerowicz nie zastanawia się zazwyczaj nad celowością ułożenia reklam, wydawać się mu mogą nieraz wręcz chaotyczne. Tymczasem, by unikać zbędnego chaosu i przekazywać komunikaty sprawniej, dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii, dostosować można billboard do otoczenia i odbiorcy. Ostatecznie lepsze skutki przynosi dostosowanie lokalizacji do konkretnej grupy odbiorców, którzy najprawdopodobniej prędzej z reklamy skorzystają, niż większa, bardziej zróżnicowana grupa, mijająca nasz billboard postawiony w punkcie zdecydowanie bardziej strategicznym w ogólnej, miejskiej topografii. Chcemy trafiać od razu do grupy docelowej, a nie szukać jej przedstawicieli po omacku. Kluczem do skuteczności staje się więc indywidualizacja.
Twoja reklama ze ZnajdźReklamę.pl!
Szukasz idealnego miejsca na swoją reklamę? Pozwól, że Ci w tym pomożemy! W ofercie ZnajdźReklamę.pl znajdziesz różne formaty reklamowe – od billboardów przez citylighty, aż po murale! Wybór należy do Ciebie – a jest co wybierać. W naszej bazie znajduje się ponad 65 tysięcy nośników rozmieszczonych po całej Polsce – od dużych miast do małych miejscowości! Skontaktuj się z nami i poznaj moc outdooru!
Chcesz szybko poznać ceny powierzchni reklamowych?
Czy wiesz, że mamy ponad 70 000 nośników reklamowych w całej Polsce? Jeśli chcesz stworzyć idealną kampanię - daj znać! Zostaw swojego maila, a już w kilka minut otrzymasz podstawowy cennik nośników reklamowych!