Ile jest billboardów w Polsce analiza danych IGRZ
Jak w każdej branży, tak i w marketingu, w pewnym momencie przydatna staje się statystyka. Zastanawiając się nad tym, ile jest billboardów w Polsce, dotrzemy do danych, udostępnianych przez Izbę Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej, która rocznie publikuje raporty podsumowujące skalę zmian na rynku reklamy outdoorowej. Przedstawiają one informacje o ilości i rodzajach funkcjonujących w przestrzeni publicznej nośników, a także zawierają opinie i prognozy specjalistów na nadchodzące lata. Postpandemiczny raport z roku 2020, pokazuje m.in. skalę zmian, jakie dokonały się na rynku, tak na wskutek ponawianych lockdownów, jak i również w wyniku postępującej cyfryzacji, zachodzącej w świecie zewnętrznej reklamy.
Świat w liczbach, czyli ile tych reklam w Polsce konkretnie jest?
Liczba reklam zewnętrznych w Polsce, z roku na rok, siłą rzeczy, zmienia się i przekształca, choć jak wynika ze wspomnianych już, corocznych raportów, przygotowywanych przez Izbę Gospodarczą Reklamy Zewnętrznej, od lat oscyluje przeważnie w okolicach 70 tys. W ubiegłym roku liczba wszystkich nośników, klasycznych i podświetlanych zmalała o 10% względem roku poprzedniego i wyniosła 68 725. Ostatni rok, zredefiniowany przez pandemię koronawirusa i powracające lockdowny, dał się we znaki również i tej konkretnej branży, co dodatkowo wpłynęło na zmiany także w tym obszarze. Choć jeszcze istotniejsza zdaje się być tendencja do zmian ilościowych w najpopularniejszych formatach billboardów – 12 i 18 m2, która wynika czy to ze zmian w zapotrzebowaniu rynkowym, jak i przekształcaniu nośników klasycznych w podświetlane.
Nośnik klasyczny, a nośnik podświetlany – OOH
Według danych podawanych przez IGRZ nośniki klasyczne, a zatem najprostsza z analizowanych form, wciąż stanowi w Polsce większość z ilością 45 114 instalacji. Choć sukcesywnie traci popularność na rzecz nośników podświetlanych, których liczba wynosi już 23 611. Co ciekawe aż 21 426 z nich to nośniki typu citylight. Billboardy podświetlane o wielkościach 18 m2 i 36 m2 liczą sobie 1021 i 411 sztuk. Nośniki klasyczne o najpopularniejszych rozmiarach to nośniki najmniejsze, których powierzchnia nie przekracza 8 m2. Jest ich, wg badań 24 696 jednostek. Następne w kolejności są billboardy 12 m2 i 18 m2, których ilość to kolejno 8197 i 9348 sztuk. Największe dostępne formaty, sięgające swą powierzchnią 36 m2 i 48 m2 liczą sobie zaledwie 680 i 816 instalacji.
Nośniki cyfrowe i nowa era w marketingu – DOOH
Stosunkowo nowym elementem w reklamie zewnętrznej, korzystającej z nośników OOH jest jej wersja zdigitalizowana oparta na nośnikach DOOH, która coraz prężniej przejmuje rynek. Przewaga DOOH nad klasycznymi nośnikami jest właściwie bardzo stanowcza - mogą bowiem wyświetlać treści na żywo. Reklama jest na nich dynamiczna i łatwiejsza w dostosowywaniu do potrzeb rynkowych. Szacuje się, że DOOH generuje na ten moment ok. 40% światowych przychodów z powierzchni ekspozycyjnych, w Polsce jest to ok. 13%, choć ich sytuacja szybko się rozwija.
Twoja reklama ze ZnajdźReklamę.pl!
Szukasz może idealnego miejsca na swoją reklamę – którą wykleimy za Ciebie? Pozwól, że Ci w tym pomożemy! W ofercie ZnajdźReklamę.pl różne formaty reklamowe – od billboardów przez citylighty, aż po murale. Wybór należy do Ciebie – a jest w czym wybierać. W naszej bazie znajduje się ponad 65 tysięcy nośników rozmieszczonych po całej Polsce – od dużych miast do małych miejscowości. Skontaktuj się z nami i poznaj moc outdooru!
Źródło: http://igrz.home.pl/RAPORT%20OOH%202020.pdf [dost. 23.09.21]Chcesz szybko poznać ceny powierzchni reklamowych?
Czy wiesz, że mamy ponad 70 000 nośników reklamowych w całej Polsce? Jeśli chcesz stworzyć idealną kampanię - daj znać! Zostaw swojego maila, a już w kilka minut otrzymasz podstawowy cennik nośników reklamowych!