Jakie trendy czekają nas w 2024 w reklamie zewnętrznej?

Jakie trendy czekają nas w 2024 w reklamie zewnętrznej?

Rok 2024 zapowiada się ciekawie. Według raportu „Global Ad Forecasts” opracowanego przez MAGNA (IPG Mediabrands) wartość rynku reklamowego w regionie CEE wyniesie 13,3 mld dolarów ze wzrostem o imponujące 11%. Prognozy dla polskiego rynku są równie obiecujące  wskazując na wzrost o 7,2%, w tym możemy oczekiwać zwiększenia wartości o 9% w segmencie OOH. W tych przewidywaniach jedno jest pewne – branżę reklamy zewnętrznej zdominuje DOOH. Wraz z szybkim postępem technologicznym, rosnącym znaczeniem personalizacji przekazów oraz intensywnym wykorzystaniu sztucznej inteligencji, popularny już w 2023 roku format, także w 2024 będzie nieodzownym elementem wielu kampanii OOH.

Jak będzie wyglądał 2024 w reklamie outdoorowej? Sprawdź i przygotuj się na kolejny rok w marketingu!

DOOH nie powiedział jeszcze ostatniego słowa

Rok 2024 należy do DOOH! Firmy stawiają na cyfryzacje, a rosnąca liczba nośników DOOH tylko im w tym pomaga. Zarówno w galeriach handlowych, jak i na przystankach, czy dworcach możemy zauważyć coraz więcej cyfrowych ekranów. Nic w tym dziwnego. Innowacyjność, dynamiczny i ciekawy przekaz oraz przyciągająca uwagę forma z dużym współczynnikiem zapamiętywalności to coś, co stało się niezwykle atrakcyjne dla firm planujących swoją kampanię. Zwiększenie zainteresowania tym formatem trwa już kilka miesięcy, jednak w tym roku DOOH zdobędzie jeszcze więcej uwagi. Głównym powodem tego staną się także kolejne uchwały krajobrazowe, przez które alternatywne formy promocyjne takie jak cyfrowe nośniki będą stopniowo zastępować tradycyjne formaty, m.in. billboardy w największych miastach w Polsce.

Więcej o DOOH i jego zaletach przeczytasz tutaj: Jakie korzyści posiadają cyfrowe reklamy outdoorowe?

Widownia przede wszystkim

Planowanie skutecznej kampanii zewnętrznej, która trafi prosto do skonkretyzowanej grupy docelowej jest coraz łatwiejsze. A to wszystko dzięki ciągłemu rozwojowi technologii zbierania danych na temat widowni nośników outdoorowych. W oparciu o dane z telefonów komórkowych firmy mogą trafić dokładnie tam, gdzie powinny znaleźć się ze swoją reklamą. W ZnajdźReklamę.pl już od kilku lat dostarczamy naszym klientom informacji na temat widowni nośników zewnętrznych. Dzięki temu systemowi jesteśmy w stanie określić średnią dzienną odbiorców nośnika z określonego okresu. Z pomocą tych danych jesteśmy w stanie zaplanować i zoptymalizować kampanie outdoorowe zgodnie z oczekiwaniami naszego klienta. Oprócz tego, po zakończeniu kampanii możemy stwierdzić, ile faktycznie osób minęło reklamę. Kolejne lata rozwoju tej technologii zapewnią nam jeszcze dokładniejsze dane, które posłużą jako narzędzie do maksymalizacji skuteczności kampanii. 

Więcej o systemie mierzenia widowni nośników OOH przeczytasz tutaj: Badanie liczby odbiorców reklamy zewnętrznej? Oczywiście!

Spersonalizowane, czyli skuteczne

W 2024 roku zauważymy większy nacisk na reklamę spersonalizowaną, jak również lokalną. Firmy od kilku lat stawiają na lepsze dopasowanie przekazów reklamowych do odbiorców – z pozytywnym skutkiem. 🙂 Dotychczas najczęściej miało to miejsce online, jednak wygląda na to, że personalizacja reklam przedostała się do OOH i już zadomowiła na dobre. Możemy zauważyć coraz więcej kampanii skierowanej do określonej grupy docelowej, nawiązujące do lokalnych tradycji, powiedzeń, znanych budynków czy zabytków. Wzrost popularności tego rodzaju kampanii wiąże się z jego dużą efektywnością. Reklama spersonalizowana zwiększa skuteczność kampanii, pomaga w budowaniu pozytywnych skojarzeń z marką, poprawia doświadczenia odbiorcy i zwiększa jego zaangażowanie. Rozwój możliwości DOOH w 2024 to szansa na trafne przekazy dostarczane w czasie rzeczywistym. Reklamy nawiązujące do aktualnej pogody, pory dnia, czy nawet wydarzeń to coś czego możemy się spodziewać w 2024 roku.

Sprawdź szczegóły kreatywnej kampanii lokalnej klubów fitness zorganizowanej z pomocą ZnajdźReklamę.pl. Znajdziesz ją w naszym zestawieniu najciekawszych reklam 2023: 12 najciekawszych kampanii outdoorowych 2023 od ZnajdźReklamę.pl!

AI także w OOH

Sztuczna inteligencja szybko znalazła zastosowanie w praktycznie każdej branży. Wraz z dynamicznym rozwojem DOOH oraz wzrostem popularności reklam spersonalizowanych, dopasowujących się do trendów w czasie rzeczywistym, AI stanie się niezbędnym narzędziem także w reklamie zewnętrznej. Sztuczna inteligencja będzie przede wszystkim wykorzystywana do szybkiego tworzenia różnych wersji przekazów dopasowanych do odbiorców, a także do zmieniających się warunków atmosferycznych. Oprócz szybkiego tworzenia kreacji, AI zacznie także odgrywać kluczową rolę w optymalizacji kampanii OOH przez szczegółową analizę danych na temat konsumentów.

Zaplanuj swoją kampanię na 2024 rok ze ZnajdźReklamę.pl!

Znając już najnowsze trendy – zaplanuj swoją kampanię na 2024 ze ZnajdźReklamę.pl. Poznaj ofertę ZnajdźReklamę.pl i znajdź idealne miejsce na swoją reklamę wśród ponad 70 tysięcy nośników w całej Polsce. Możesz liczyć na fachowe doradztwo oraz sprawną organizacje kampanii outdoorowej przez doradców ZnajdźReklamę.pl – poznaj z nami moc outdooru! Skontaktuj się z nami i zobacz, co możemy dla Ciebie zrobić!

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.