AI w marketingu – czyli jak sztuczna inteligencja zawładnie reklamą

AI w marketingu – czyli jak sztuczna inteligencja zawładnie reklamą

AI, czyli sztuczna inteligencja pisze eseje, tworzy obrazy, muzykę, video i… reklamy! Możliwości sztucznej inteligencji są praktycznie już nieograniczone, jednak  technologia uczenia maszynowego wciąż się rozwija i wkrótce zapewne zobaczymy jeszcze więcej jej zastosowań. Temat sztucznej inteligencji jest szeroki, jednak dziś skupimy się na narzędziach od firmy OpenAI, która za darmo udostępnia swoją technologię w Internecie! Inteligentne narzędzia tej firmy szybko zrobiły furorę i zawładnęły Internetem, a ich popularność rośnie z dnia na dzień. Już teraz widzimy, jak serwery firmy OpenAI nie wytrzymują często ilości użytkowników, którzy jednocześnie chcą skorzystać z narzędzia generującego tekst – ChatGPT. Czemu jest on aż tak „oblegany”? O zastosowaniach tego narzędzia i o wykorzystaniu sztucznej inteligencji w reklamie przeczytasz poniżej! Miłej lektury! 🙂

Sztuczna inteligencja – narzędzia i modele od firmy OpenAI

ChatGPT

Czym jest ChatGPT? Zapytajmy źródła – w końcu ono powinno wiedzieć najlepiej, prawda? 🙂 Przenieśmy się zatem na chwilę do interfejsu ChatGPT – inteligentnego generatora tekstu.

Powstały na modelu GPT-3 ChatGPT to inteligentny generator tekstu. Użytkownik może skorzystać z narzędzia poprzez wpisanie w czat konkretnego zapytania lub podpowiedzi. Chat po otrzymaniu zapytania generuje odpowiedź, która prawidłowo odnosi się do kontekstu rozmowy, jest poprawna gramatycznie, a także co ważne – zachowuje spójność wypowiedzi. To narzędzie może być wykorzystane w różnorodny sposób – od prostych zapytań, na które odpowiedź możemy znaleźć także w innych wyszukiwarkach aż do osiągnięcia długich esejów i rozprawek stworzonych całkowicie przez sztuczną inteligencję.

DALL-E

To narzędzie umożliwia generowanie obrazów na podstawie opisów tekstowych. Aby skorzystać z DALL-E, użytkownik wpisuje swoje zapytanie w przeznaczone do tego okienko, po chwili ukazuje się przed nim gotowy wygenerowany obraz. W tym narzędziu ważne jest jednak dokładne i precyzyjne stworzenie swojego opisu, w którym możliwe jest wprowadzenie do 400 znaków. DALL-E ma możliwość wygenerowania szerokiego zakresu obrazów w różnych stylach – najczęściej surrealistycznych, zatem dokładna podpowiedź da nam lepsze rezultaty 🙂 Po wpisaniu szczegółowej frazy program udostępni nam kilka propozycji obrazów.

Jak widać powyżej, fraza mimo swojej względnej szczegółowości nie dała idealnych rezultatów. Zawsze możemy jednak poprawiać frazę przez podpowiedzenie algorytmowi, jak konkretnie ma wyglądać dana ilustracja na billboardach – tak, aby sam jej nie tworzył. W przypadku zdjęć doświadczeni fotografowie mogą określić nawet kąt, odległość, oświetlenie i technikę fotografii, które nasze narzędzie wykorzysta. Im więcej szczegółów – tym lepszy efekt!

Jak marki wykorzystują sztuczną inteligencję do swojej promocji?

W obecnym czasie bardzo popularne w reklamie stało się jawne wykorzystanie technologii AI, w której to właśnie ona gra główną rolę. Przez zastosowanie możliwości sztucznej inteligencji marka wypycha swój przekaz w oryginalny i nieszablonowy sposób. Samo zastosowanie AI uatrakcyjnia reklamę i przyciąga uwagę wielu zainteresowanych – sztuczna inteligencja jest trendem, który nie do końca jest jeszcze znany szerszej publiczności. Staje się zatem to idealną okazją na pokazanie społeczeństwu to, co nie do końca jest znane, uświadomienie na temat możliwości AI i przy okazji zwrócenia uwagi na swoją markę z ciekawych przekazem. Win-win!

Mint Mobile i wykorzystanie AI z Ryanem Reynoldsem

Znany generator tekstów ChatGPT został świetnym narzędziem do stworzenia reklamy o tworzeniu reklamy 🙂 Znany aktor Ryan Reynolds wykorzystał czat do napisania scenariusza reklamy dla operatora komórkowego Mint Mobile. Postawił jednak swoje warunki – reklama musiała zawierać żart, przekleństwo i informacje o promocji w Mint Mobile.

ING spogląda w przyszłość

W celu zwrócenia uwagi swoich Konsumentów na przyszłość finansową ING wykorzystuje najnowsze technologie – algorytm tworzenia obrazów przez AI. Kampania „Ja w przyszłości. Powered by AI & ING” pokazuje odbiorcom, jak wygląda ich przyszłość na emeryturze oczami sztucznej inteligencji. W ramach akcji użytkownicy mogą wgrać swoje zdjęcie, a następnie odpowiedzieć na pytanie „Co chcesz robić w przyszłości”. Codziennie 21 najciekawszych odpowiedzi zamieni się w obraz wygenerowany za pomocą AI. Ponadto, pomysłodawca najciekawszej propozycji otrzyma swój obraz w formie metalowego plakatu. ING zatem wykorzystał generator obrazów w celu stworzenia nietypowego konkursu. Jednak to nie wszystko, bo nie tylko obrazy widoczne w reklamie zostały stworzone przez sztuczną inteligencję – przy przy pomocy AI powstały także m.in. głos, video i muzyka.

fot. ING

Technologia daje nam ogromne możliwości na rynku reklamowym, jednak wciąż nie jest to rozwiązanie idealne. Mimo, że praktycznie cała kampania może zostać stworzona przez AI – to obecnie ta technologia wciąż potrzebuje „pomocy” człowieka ze względu na liczne błędy i niedociągnięcia. Należy jednak pamiętać, że jest to technologia, która każdego dnia się rozwija i widząc ogromne zainteresowanie tym tematem – wiemy, że będzie rozwijać się dalej. Zatem kto wie – może kiedyś ujrzymy reklamę w pełni stworzoną, zrealizowaną i opublikowaną przez AI? 🙂 Jednak do tego czasu możesz korzystać z możliwości sztucznej inteligencji, inspiruj się wynikami i…

…stwórz kreatywną reklamę ze ZnajdźReklamę.pl!

W ZnajdźReklamę.pl znajdziemy idealne miejsce na Twoją nieszablonową, kreatywną oraz oryginalną kampanię, od której nie da się oderwać wzroku! Dzięki naszemu 10-letniemu doświadczeniu na rynku OOH poznaliśmy każdą stronę outdooru w Polsce. Mamy ponad 65 tysięcy nośników w ponad 500 miastach – i wciąż się rozwijamy! Skontaktuj się z nami, a znajdziemy idealne miejsce na Twoją reklamę!

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.