Najlepsze kampanie reklamowe 2023 roku, którymi warto się zainspirować!

Najlepsze kampanie reklamowe 2023 roku, którymi warto się zainspirować!

Nadszedł czas podsumowań! 2023 już prawie za nami. W branży marketingowej naprawdę dużo się działo – od niekończących się zabaw ze sztuczną inteligencją, przez zmiany w zasadach promocji, wzrostu popularności DOOH, aż po afery na polskim YouTube i upadku influencer marketing na naszym rynku. Ten rok dostarczył nam wielu emocji – i tych pozytywnych, ale również negatywnych. Jednak w tym wszystkim pewne jest jedno – w outdoorze nie zabrakło kreatywności. Wśród niezliczonych kampanii, które w tym roku przykuwały wzrok przechodniów, wyróżniły się te najbardziej kreatywne, wykorzystujące trendy i porywające odbiorców ciekawymi, chwytliwymi hasłami. A my zebraliśmy je dla Was w jednym miejscu. Zobacz nasze zestawienie najciekawszych kampanii outdoorowych 2023 roku – i inspiruj się!

Znane nazwiska na billboardach – bez wydawania milionów?

fot. digitalagencynetwork.com

Twoja kampania reklamowa z Sereną Williams, Ronaldo czy Dwayne Johnsonem – bez wydawania milionów? To marzenie dla wielu firm poniekąd stało się prawdą dla kampanii płatków śniadaniowych marki Surreal. Jak tej brytyjskiej firmie udało się zaangażować tyle znanych nazwisk do swojej reklamy? Znane nazwiska przyciągają uwagę… jednak te użyte przez Surreal nie należą do znanych osób 🙂
Marka znalazła osoby o tych samych imionach i nazwiskach, co światowe gwiazdy i zaprosiła ich do testu smaku płatków. Pozytywne recenzje płatków wraz ze znanymi nazwiskami pojawiły się na billboardach i citylightach. Jednak, żeby nie wprowadzać odbiorców w błąd, marka na reklamach umieściła także drobnym druczkiem wyjaśnienia, np. „Prawdopodobnie nie tego Ronaldo masz na myśli…”.

AI w walce o najlepszą kanapkę

fot. digitalagencynetwork.com

Która kanapka fast-foodowa jest najlepsza, a która największa? AI Ci powie 🙂
Walka o kanapki zaczęła się od akcji brazylijskiego McDonald’s, który zapytał ChatGPT „Jaki burger jest najbardziej kultowy?” – a odpowiedź umieścił w outdoorze. Jak to ChatGPT twierdzi jest to Big Mac. Burger King w odpowiedzi na to, umieścił obok reklamy McDonald’s swoją treść wygenerowaną przez ChatGPT, w której sieć zapytała „Jaki Burger jest największy”. W tym sporze wygrał Whooper. Po starciu McDonald’s i Burger Kinga, do walki jako ostatni dołączył też Subway, który zaznaczył (także w słowach ChatGPT), że to jednak ich kanapka Footlong jest największa.

Poznaj „Zwierzę to nie prezent”

Kampania „Zwierzę to nie prezent” została zorganizowana w ramach naszych działań prospołecznych. Jest to nie tylko oddolna inicjatywa pracowników ZnajdźReklamę.pl, ale także mały świąteczny upominek dla wyróżniającego się dobrymi czynami Stowarzyszenia Opieki nad Zwierzętami „Nadzieja na dom”.

Naszym celem w ramach realizacji kampanii było zwiększenie świadomości na temat Stowarzyszenia oraz propagowanie jego pozytywnych i edukacyjnych wartości w przestrzeni publicznej. Dlatego razem postanowiliśmy stawić czoła problemowi nierozważnych adopcji w okresie świątecznym i ostrzec przed konsekwencjami takich decyzji. A pomogły nam w tym przyciągające wzrok przekazy. Jasne kolory w połączeniu z uroczymi rysunkami zwierząt oraz wyróżniającymi się oznaczeniami znanymi z zabawek dla dzieci zdecydowanie zapadną w pamięć odbiorcom.

Chcesz wiedzieć więcej na temat kampanii? Przeczytaj nasze case study i sprawdź, jakie dobro zrodziła kampania: Kampania ZnajdźReklamę.pl – Zwierzę to nie prezent. Jak wykorzystać outdoor w słusznej sprawie?

Barbiemania także w outdoorze

fot. Country Outdoor

Mówiąc o najlepszych kampaniach 2023 roku nie sposób ominąć jedną z największych akcji marketingowych – wielokanałową promocję filmu Barbie. Świat na chwilę stał się różowy, a Barbie była praktycznie wszędzie. Można było ją znaleźć online, ale nie stroniła także od outdooru. To właśnie tam przejęła brawurowo praktycznie każdy możliwy format reklamy zewnętrznej. Promocja Barbie królowała na klasycznych billboardach, ekranach DOOH, autobusach, ławkach, przystankach i taksówkach.

Sprawdź jak Barbie reklamowała się w outdoorze.

British Airways szuka dobrych powodów na wyjazd

fot. creativereview.co.uk

British Airways kreatywnie odpowiada na pytanie „Jaki jest Twój cel wizyty?”, które najczęściej słyszą podróżni lądujący w nowym miejscu. Marka stworzyła 500 indywidualnych realizacji drukowanych, które podkreślały powody, dla których Brytyjczycy opuszczają swój kraj 🙂 Każda z 500 realizacji była dostosowana do swojej lokalizacji, pory dnia, pogody i tego, co działo się w wiadomościach. Kampania doczekała się Grand Prix na tegorocznym rozdaniu nagród – zdecydowanie zasłużone wyróżnienie! 🙂

fot. creativereview.co.uk

#NaMieścieMówią, że jesteśmy mocni nie tylko w gadce

#NaMieścieMówią, że jesteśmy mocni nie tylko w gadce! Na początku listopada ruszyła kampania klubów fitness należących do grupy Medicover Polska – zorganizowana z pomocą ZnajdźReklamę.pl. 🙂

#NaMieścieMówią to promocja znanych klubów, która znalazła swoje miejsce także w outdoorze. Well Fitness w Łodzi, Fitness Platinium w Krakowie oraz Smart Gym na Śląsku za pośrednictwem kampanii informują o swojej najnowszej promocji. Kluby otwierają drzwi dla nowych członków i oferują unikalną zniżkę tylko do końca roku. Precyzyjnie wyselekcjonowane nośniki outdoorowe oznaczone charakterystycznym hasłem #NaMieścieMówią zdobią ulice m.in. Łodzi, Krakowa i Katowic. Przekazy zostały wzbogacone o lokalne powiedzenia oraz nawiązania do znanych obiektów, które z pewnością przyciągają uwagę mieszkańców. „Po naszych treningach, przebiegniesz Piotrkowską w 5 minut” w Łodzi, „Po naszych zajęciach bieg od Sukiennic do Kopca zajmuje tylko 5 minut” w Krakowie, czy „Nasze ciężary są cięższe niż śląski obiad” na Śląsku to tylko niektóre z kreatywnych haseł, które pojawiły się w outdoorze.

Życie bywa nieprzewidywalne – ale Audible ma na to receptę ⬇️

fot. marketing-beat.co.uk

Kampania Audible zorganizowana przez agencję kreatywną Fold7 przedstawia szereg niefortunnych zdarzeń, które mogą przytrafić się każdemu – od roweru w cemencie aż po upadek do kosza. Na każdą z tych sytuacji Audible ma swoje remedium – książki i podcasty komediowe dostępne na platformie, bo jak twierdzą – lepiej ,,Laugh Through It With Comedy”. Proste? Proste 🙂

Stwórz swoją kreatywną kampanię ze ZnajdźReklamę.pl!

Czujesz już inspirację płynącą z najciekawszych kampanii 2023 roku? Bierz przykład z najlepszych i wyjdź na ulicę ze swoją reklamą w 2024 roku! Poznaj ofertę ZnajdźReklamę.pl i znajdź idealne miejsce na swoją reklamę wśród 70 tysięcy nośników w całej Polsce. Możesz liczyć na fachowe doradztwo oraz sprawną organizację kampanii outdoorowej przez doradców ZnajdźReklamę.pl – poznaj z nami moc outdooru! Skontaktuj się z nami i zobacz, co możemy dla Ciebie zrobić!

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.