Jak wygląda promocja filmów i seriali w outdoorze? 7 najciekawszych kampanii OOH

Jak wygląda promocja filmów i seriali w outdoorze? 7 najciekawszych kampanii OOH

fot. www.moagency.com

Branża rozrywkowa może pozwolić sobie na naprawdę wiele kreatywności w reklamie outdoorowej. Widzimy to za każdym razem, gdy zbliża się głośna premiera wyczekiwanego serialu czy filmu. Reklama takich produkcji niemalże zawsze wiąże się z nieszablonowym podejściem do reklamy, które robi furorę wśród przechodniów mijających przekaz, ale także wśród użytkowników mediów społecznościowych. Bo reklama, która zwraca na siebie uwagę w outdoorze praktycznie zawsze trafia także na najpopularniejsze platformy – gdzie zwiększa zasięg swojej promocji. A jakie reklamy wyróżniły się w ostatnim czasie w outdoorze? Wymieniać można długo, ale w tym zestawieniu to zdecydowanie Netflix wywołał największy szum wokół swoich premier. Zobacz, jak wygląda promocja filmów i seriali w OOH!

Netflix króluje w outdoorze

Mianowanie Netflixa królem reklamy outdoorowej to nie tylko puste słowa – a naprawdę zasłużone odznaczenie. Praktycznie każda głośna premiera na platformie ma swoją własną kreatywną kampanię, która przyciąga uwagę zarówno w outdoorze, jak i online. Kampanie Netflixa cechuje nieszablonowe podejście do reklamy skutkujące w niezapomnianej promocji, która staje się inspiracją dla wielu reklamodawców.

Ostatnio każdy mówił o premierze nowego sezonu Wiedźmina. Z kreatywną instalacją w Warszawie Netflix promował premierę trzeciego sezonu serialu. W nocy reklama robiła wrażenie swoim neonowym oświetleniem, natomiast w dzień koń zainstalowany na dachu zdecydowanie przyciągał wzrok każdego.

Netflix otworzył portal na Drugą Stronę

Premiera 4 sezonu Stranger Things, a także idąca za tym akcja marketingowa przeprowadzona na potrzeby promocji serialu są także warte zapamiętania. Mieszkańcy Krakowa byli świadkami ,,otworzenia portalu do Drugiej Strony”. Mury Wawelu na chwilę zmieniły się w świat znany fanom produkcji – w trakcie projekcji wyświetlane były obrazy oraz puszczane dźwięki nawiązujące do fabuły kolejnego sezonu.

fot. Netflix/Kamil Kożuch

Projekcja była częścią dużej akcji marketingowej stworzonej na potrzeby promocji premiery serialu – portale pojawiły się w 14 krajach, m.in. w USA, Kolumbii, Australii.

Więcej o akcji przeczytasz tutaj: Netflix wychodzi z reklamą na ulicę

Apokalipsa zombie w promocji Resident Evil

fot. laughingsquid.com

To kolejna kampania od Netflixa, obok której nie dało się przejść obojętnie! Chwilę przed premierą Resident Evil na platformie – dokładnie 12 godzin przed, istota z serialu pojawiła się także na słynnym Times Square strasząc nowojorczyków! Pod odpowiednim kątem hipperalistyczna reklama zaskakuje i przeraża! Zmutowana postać znana z serialu kolejny raz „wydostaje się” ze szklanej klatki, wystawia swój język w kierunku przechodniów oraz wyskakuje na ulicę Nowego Jorku!

Więcej o promocji Resident Evil przeczytasz tutaj: Netflix i kampania outdoorowa Resident Evil

Wednesday zwróciła na siebie uwagę

fot. www.theinspiration.com

Wednesday pojawiała się na telebimach, w windach, a nawet na tackach do jedzenia! Kampania Netflixa obejmowała różne formaty reklamowe i idealnie odzwierciedlała klimat serialu w kreatywnych przekazach. Seria zatytułowana imieniem bohaterki szybko zdobyła popularność, a jej reklamy możemy zobaczyć dosłownie wszędzie. Popularność serialu poniosła się także szeroko w mediach społecznościowych – co szybko podłapały marki tworząc nieszablonowe RTM-Y na swoich profilach!

Od rączki, która wyszła na ulice po całą restauracje inspirowaną serialem. Zobacz, jak wyglądała Wednesday w marketingu – Netflix uderza z promocją nowego serialu.

Barbiemania – nie tylko w outdoorze

Billboard umieszczony na Oxford Street w Sydney przyciągał uwagę nie tylko swoimi rozmiarami, podświetleniem, ale także wyjątkowo kreatywnym wykonaniem – na kreacji zamieszczono tysiące charakterystycznych różowych i białych cekinów, które wykonane ze specjalistycznego materiału odbijały światło, dzięki czemu billboard wręcz błyszczał w blasku reflektorów 🙂

fot. oohmedia.com.au

Barbie pojawiła się praktycznie na każdym formacie reklamowym – zarówno online, jak i w outdoorze. Barbiemania naprawdę opanowała wszystko i wszystkich, a świat na chwilę stał się różowy. Chcesz zobaczyć, jak to wyglądało? Sprawdź: Jak Barbie reklamowała się w outdoorze? Barbiemania w OOH!

Disney+ wie jak zrobić niezapomnianą kampanię

fot. Disney+

Disney+ często stawia na kreatywną reklamę outdoorową. Z okazji premiery filmu pt. ,,Obi-Wan Kenobi” Disney+ postanowił sięgnąć trochę wyżej ze swoją kampanią. Kominy elektrowni Battersea w Anglii na chwilę zmieniły się w dwa miecze świetlne znane z amerykańskiej produkcji. Przez niezwykłe podświetlenie i stworzenie iluzji na nocnym niebie kominy reprezentowały Jasną i Ciemną Stronę Mocy.

Więcej o kampanii przeczytasz tutaj: Kreatywny outdoor z Disney+

Birds of Prey jako dzieło sztuki

fot. moagency.com

Jak nawiązać do dzieła sztuki bez pokazywania go? Patrząc na słynny bilbord promujący film „Ptaki Nocy (i fantastyczna emancypacja pewnej Harley Quinn)” od razu nasuwa nam się skojarzenie ze słynnym dziełem Sandro Botticellego Narodziny Wenus. Do stworzenia skutecznego nawiązania wystarczyło wykorzystanie kilku charakterystycznych elementów i podobnego układu dzieła. Efekt? Świetna reklama, która od razu rzuca się w oczy – a przy okazji zachwyca niezwykłą estetyką – która została osiągnięta już w oryginale 😉

Twoja reklama w OOH!

Zastanawiałeś się kiedyś nad własną reklamą w outdoorze? Zarówno w lato, jak i w innych sezonach oferujemy dogodną lokalizację na Twoją kampanię! Posiadamy ponad 70 tysięcy nośników w całej Polsce. W naszym systemie możesz łatwo sprawdzić, gdzie, jakie nośniki reklamowe są dostępne i wybrać te, które Cię interesują! Nie masz jeszcze swojego idealnego miejsca? Nic nie szkodzi! Nasz wyspecjalizowany Team doradzi Ci, gdzie Twoja reklama zyska największe zasięgi! Skontaktuj się z nami i zobacz, co razem możemy osiągnąć 🙂

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.