Festiwal kreatywności w reklamie – Cannes Lions 2022

Festiwal kreatywności w reklamie – Cannes Lions 2022

Międzynarodowy Festiwal Kreatywności już za nami! Tegoroczna edycja Cannes Lions odbyła się w dniach 20-25 czerwca w Cannes. Festiwal bada wszystkie aspekty kreatywnego marketingu – od rozwoju produktów i reklam przez branding do finalnych wyników, a także wpływu kampanii oraz strategii. Ale to nie wszystko! W trakcie tego prestiżowego festiwalu kreacje, które najbardziej wyróżniły się kreatywnością zostały nagrodzone Grand Prix. Spośród 26 wyróżnionych w tym roku kampanii znalazły się także 3 pochodzące z Polski! Sprawdź, jakie kreacje zostały docenione na międzynarodowej arenie!

Dama z gronostajem, ale bez naszyjnika

fot. @OmarSy / Twitter

Kampania „Sztuka kradzieży” przygotowana przez Gong Gliwice (Group One) została nagrodzona Grand Prix w kategorii Outdoor! Kreatywna kampania promowała premierę drugiego sezonu serialu pt. ,,Lupin” na platformie Netflix. Z tej okazji na Muzeum Narodowym w Krakowie zawisł billboard przedstawiający obraz ,,Dama z gronostajem”. Nie byłoby to nic dziwnego, gdyby dama nie została pozbawiona naszyjnika. Gdzie on się podział? Tuż obok pojawił się drugi billboard, na którym znany z serialu bohater Lupin trzyma w rękach ukradziony naszyjnik!

Lekcja pierwszej pomocy oraz tolerancji

Zasłużoną nagrodę w kategorii Health and Wellness (Brand-led Education & Awareness) zyskała kampania „Pierwsza Pomoc Ludzkości | First Aid for Humanity” Banku BNP Paribas i Polskiego Czerwonego Krzyża. Kampania, która również była oryginalnym eksperymentem społecznym przedstawiała lekcję pierwszej pomocy, ale także zwracała uwagę na poziom tolerancji. Eksperyment miał na celu sprawdzenie, czy jesteśmy w stanie udzielić pomocy osobom niezależnie od ich wyznania, pochodzenia, czy orientacji. Jaki był wynik? Przekonajcie się sami!

„Najmłodszy Headhunter na świecie”

Kampania „Najmłodszy Headhunter na świecie” przygotowana przez agencję Publicis Worldwide Poland dla Fundacji K.I.D.S zyskała wyróżnienie w kategorii Health and Wellness (Fundraising & Advocacy). Była to nietypowa, ale niezwykle kreatywna kampania rekrutacyjna. Czemu nietypowa? Ponieważ w role headhunterów wcieliły się dzieci z doświadczeniem szpitalnym! Za pośrednictwem przygotowanych filmów i serwisu LinkedIn zrekrutowano ponad 103 polskich ekspertów!

Basen-billboard z przesłaniem

Kolejną kreacją nagrodzoną w kategorii Outdoor był nieszablonowy billboard przygotowany dla marki Adidas! Basen-billboard, który znalazł się na jednej z dubajskiej plaży był wynikiem ankiety przeprowadzonej w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Według badania jedynie 12% kobiet bez przeszkód może wybrać się na plażę w stroju kąpielowym. Reszta ankietowanych wskazała wstyd oraz brak prywatności wynikający z ich kultury jako powody do zrezygnowania z założenia właśnie stroju kąpielowego. Kampania marki Adidas „Beyond the Surface”, w tym basen o wielkości 5x3m ma zachęcić kobiety do pójścia na plażę z pewnością siebie, akceptacji swojego ciała i uprawiania sportu!

Dbamy o naszą planetę

Biorąc pod uwagę niezwykle ważny temat zanieczyszczenia mórz i zmian klimatycznych powstała inicjatywa „HOPE REEF”, za którą odpowiedzialna jest marka Sheba. Projekt przygotowany przez agencję AMV BBDO ma na celu odbudowę raf koralowych o powierzchni ponad 185 000 metrów kwadratowych w kilku miejscach na świecie. Jak odbywa się odbudowa raf? Ręcznie wykonane konstrukcje wykonane przez społeczność lokalną umieszczone w wodzie stanowią podstawę, na której mogą odrastać naturalne rafy. Ekologiczna inicjatywa otrzymała Grand Prix w kategorii Industry Craft Typography > Outdoor.

Twoja kreatywna reklama ze ZnajdźReklamę.pl!

Weź inspirację z nagrodzonych kampanii i także postaw na kreatywność! W ZnajdźReklamę.pl możesz przygotować nieszablonową, kreatywną oraz oryginalną kampanię, od której nie da się oderwać wzroku! Dzięki naszemu 10-letniemu doświadczeniu na rynku OOH poznaliśmy każdą stronę outdooru w Polsce. Mamy ponad 60 tysięcy nośników w ponad 500 miastach – i wciąż się rozwijamy! Skontaktuj się z nami, a znajdziemy idealne miejsce na Twoją reklamę! W naszej ofercie sprawdzisz dokładnie, jakie powierzchnie reklamowe proponujemy w interesujących Cię lokalizacjach.

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.