Najnowszy Raport Digital 2024: Poland już dostępny – a w nim wnikliwe informacje na temat cyfrowego świata Polaków. Globalny raport przeglądowy stworzony przez DataReportal we współpracy z Meltwater and We Are Social! to duża dawka ciekawych i przydatnych danych na temat przeciętnego internauty – światowego i polskiego. W najnowszej edycji raportu widzimy imponujący wzrost w wydatkach na reklamę online, który osiągnął 8,5%. To przekłada się na wydatku rzędu 2,15 milarda dolarów. Co to oznacza? To sygnał, że przestrzeń cyfrowa wzmacnia swoją dominację na rynku reklamy i staje się coraz bardziej istotnym obszarem działań marketingowych dla wielu firm. Nie chcesz odpaść w wyścigu ze swoją konkurencją? Przeanalizuj skrupulatnie dane zawarte w raporcie i dostosuj swoje strategie reklamowe do ewoluujących preferencji konsumentów.
Poznaj zachowania przeciętnego Internauty w Polsce, sprawdź trendy i bądź lepiej przygotowany do swojej kampanii online w 2024!
Zastanawiasz się, jak cyfrowy świat zmienił się na przestrzeni ostatnich lat? Zobacz jak wyglądał ubiegłoroczny raport Digital 2023 – najnowszy raport dotyczący Internetu w Polsce
Jak wygląda świat Internetu w Polsce?
Przede wszystkim – rośnie siła i wpływ technologii komórkowej. Liczba użytkowników telefonii komórkowej aktualne wynosi 130% populacji Polski. Skąd takie dane? Mogą one wynikać z faktu, że wiele osób posiada dwa telefony – często z rozróżnieniem na prywatne i służbowe, co przekłada się na zwiększoną ogólną liczbę użytkowników.
Nieustannie rośnie także liczba użytkowników mediów społecznościowych. Raport pokazuje, że między początkiem 2023 r. a początkiem 2024 r. liczba użytkowników mediów społecznościowych w Polsce wzrosła o 400 tys. użytkowników (+1,5%).
Wzrost w tych obu obszarach łączy się także z wynikiem liczby Internautów używających telefonu w celu przeglądania Internetu. W przedziale wiekowym 16-64 jest to aż 98,1% osób.
Mniej czasu spędzamy w Internecie
Polski użytkownik Internetu spędza 6h 17 minut online, z czego 1h 54 min poświęca na social media. Oznacza to spadek w porównaniu z poprzednim rokiem, kiedy spędzaliśmy 24 min więcej na przeglądanie Internetu oraz 7 min więcej na social media.
Za to najwięcej czasu poświęcamy na TikToku
Mimo że czas, który poświęcamy mediom społecznościowym lekko spadł – to TikTok i tak znalazł drogę do naszego serca. Przeciętny użytkowników spędził na nim ponad 36 godzin miesięcznie.
Najczęściej używamy Facebooka
Bez zaskoczeń w tym obszarze – Facebook wciąż dominuje wśród wszystkich platform społecznościowych z prawie 87% użytkowników Internetu.
Facebook w Polsce
- Zasięg reklamowy Facebooka w Polsce spadł o 750 tys. (-4,2%) między 2023 a 2024 rokiem.
- Był on równy 47,8 procent użytkowników Internetu (niezależnie od wieku).
💡Sprawdź, jak działa menedżer reklam na Facebooku i poznaj formaty reklamy na Facebooku.
Instagram w Polsce
- Zasięg reklamowy Instagrama w Polsce wzrósł o 600 tys. (+5,8%) między 2023 a 2024 rokiem.
- Zasięg reklam Instagrama w Polsce był równy 30,8 procent użytkowników Internetu (niezależnie od wieku).
YouTube w Polsce
- zasięg reklam YouTube odpowiadał 68,8% całej populacji Polski na początku roku (27.9 mln użytkowników).
- potencjalny zasięg reklam YouTube w Polsce wzrósł o 400 tysięcy (+1,5%) między początkiem 2023 a początkiem 2024 roku.
💡Sprawdź Ile kosztuje reklama na YouTube?
LinkedIn w Polsce
- Na początku 2024 roku użytkownicy LinkedIn w Polsce stanowili równowartość 16,5% całej populacji. (6,7 mln użytkowników). Na początku 2023 roku było to 5,5 mln użytkowników i 13,3% populacji.
- Z danych publikowanych w narzędziach planistycznych LinkedIn wynika, że potencjalny zasięg reklam LinkedIn w Polsce wzrósł aż o 1,2 mln (+21,8%) między 2023 a 2024 rokiem, co kontynuuje jego dynamiczny rozwój na rynku reklamowym. W ubiegłorocznym zestawieniu zasięg reklamowy LinkedIn wzrósł o 19,6%.
💡Dowiedz się więcej i przeczytaj Reklama na LinkedIn – LinkedIn Ads w pigułce
💡Reklama na Facebooku vs. Reklama na LinkedIn
TikTok w Polsce
- Dane wskazują, że zasięg reklamowy TikToka wynosił 28,4% całej populacji na początku 2024 roku.
- Z danych wynika, że potencjalny zasięg reklamowy TikTok w Polsce wzrósł o 1,4 mln (+13,6%) między początkiem 2023 a początkiem 2024 roku.
💡TikTok AdS – jaki potencjał reklamowy kryje się w aplikacji?
Zaangażowanie użytkowników
- 53% użytkowników wyszukało markę w Internecie przed dokonaniem zakupu
- 12,3% użytkowników kliknęło na baner reklamowy na stronie internetowej, natomiast 10.7% kliknęło na sponsorowany post w mediach społecznościowych
Co ważne, użytkownicy wciąż polegają na wyszukiwaniu marki w Internecie przed dokonaniem zakupu, dlatego niezwykle ważne dla firm jest m.in. prowadzenie Wizytówki Google. Sprawdź jak ją założyć i optymalizować i ciesz się zwiększonym zaufaniem od potencjalnych klientów. Ciekawym zjawiskiem jest także wzrost kliknięć na banery na stronach internetowych i zmniejszenie kliknięć na posty sponsorowane. Co może być tego powodem? Użytkownicy oczekują coraz lepiej dopasowanych i spersonalizowanych reklam, zwłaszcza na mediach społecznościowych.
💡Sprawdź Posty promowane – Reklama na Facebooku
2 miliardy dolarów wydane na reklamę
W Polsce rynek reklamy, jak i sektor online kwitnie. W 2023 roku wydano 2 miliardy dolarów na reklamę online, co oznacza ponad 8% wzrostu wydatków (+169 milionów).
Najwięcej firmy wydały na…
na reklamę w wyszukiwarce! Wzrost wydatków na ten format wyniósł aż 9,4%. Co ciekawe, rok 2023 – mimo tego, że był pełen afer związanych z polskimi influencerami – przyniósł prawie 15% wzrostu wydatków na kampanie z influencerami.
Przedstawiliśmy Ci tylko część raportu i informacje, które możesz uznać za interesujące. Jeśli chcesz zapoznać się z całością, wszystkie slajdy znajdziesz na stronie: DIGITAL 2024: POLAND
Wiesz już wiele na temat użytkowników Internetu. Chcesz dotrzeć do nich ze swoją skuteczną reklamą?
Skorzystaj z potencjału reklamy w Internecie!
Postaw na stały rozwój i stwórz swoją kampanię online ze ZnajdźReklamę.pl! Na bieżąco testujemy wiele zmiennych, takich jak: nowe teksty, nagłówki, opisy, stawki czy miejsca wyświetlenia reklamy. Dzięki temu Twoja kampania nie tylko dotrze do jak największej liczby odbiorców, lecz także jej efektywność będzie rosła z każdym miesiącem. Skontaktuj się z nami i poznaj moc reklamy online!
Napisz maila na adres: agata.borek@znajdzreklame.pl. Agata przygotuje Ci ofertę szytą na miarę, a nasi specjaliści poprowadzą efektywną kampanię reklamową.
Wszystkie dane oraz fotografie użyte we wpisie pochodzą z raportu DIGITAL 2024: POLAND