Digital 2023 – najnowszy raport dotyczący Internetu w Polsce

Digital 2023 – najnowszy raport dotyczący Internetu w Polsce

Chcesz wiedzieć więcej na temat przeciętnego internauty? Globalny raport przeglądowy wydawany corocznie DIGITAL 2023: GLOBAL OVERVIEW REPORT stworzony przez DataReportal we współpracy z Meltwater and We Are Social! to duża dawka ciekawych i przydatnych danych na temat przeciętnego internauty – światowego i polskiego. W naszym poprzednie wpisie: Internet i social media w 2023 – najnowsze statystyki mogliście poznać bliżej informacje dotyczące reklamy online w skali światowej. Dziś – zapoznamy się z dokładnymi danymi na temat Internetu w Polsce. Raport DIGITAL 2023: POLAND jest już dostępny – a w nim znajdziemy wiele interesujących informacji na temat zachowań internautów na rynku polskim. Z wyciągniętych danych możemy zauważyć zmiany w cyfrowym świecie, które nastąpiły w naszym kraju w 2022 roku, panujące trendy i zachowania internautów – zobacz, jaki zmienił się Internet w Polsce!

Internet w Polsce – najważniejsze dane (początek 2023 roku)

  • 36,68 mln osób, czyli 88,4% populacji Polski są użytkownikami Internetu. Analiza Kepios wskazuje, że w latach 2022-2023 liczba internautów w Polsce wzrosła o 2,9 mln (+8,5 proc.).
  • Polska liczy 27,50 mln użytkowników mediów społecznościowych, co odpowiada 66,3% całej populacji.

Ile czasu spędzamy z mediami?

  • Polski użytkownik Internetu spędza 6h 42 minuty online, z czego 2h 2 min poświęca na social media.

Wyszukiwarki w Polsce

  • Wysoki wzrost użycia wyszukiwarki Bing (wzrost o 31.2%) może być powiązany z wejściem Microsoft Advertising do Polski na początku 2022. Microsoft wprowadziło ten system w 29 nowych krajach rozszerzając możliwości promocji w Bingu.

Media społecznościowe w Polsce

  • Przekrój demograficzny użytkowników Meta – największą grupę stanowią osoby w wieku od 25-34 lat (24,5% użytkowników), zaraz po nich są osoby w wieku od 18 do 24 (22.9%).

Najczęściej używane platformy społecznościowe

  • Aplikacje Meta nieprzerwanie pozostają wysoko w rankingach. Facebook na pozycji lidera z 87.5% użytkowników Internetu, zaraz po nim znajduje się Messenger z 79.3%, Instagram (61.5%) i Whatsapp (52.9%).
  • Tuż za nimi znajduje się TikTok z 47.4% użytkowników (w poprzednim roku wynik platformy wyniósł 34.1%).

Facebook w Polsce

  • Potencjalny zasięg reklamowy Facebooka w Polsce wzrósł o 200 tys. (+1,1 proc.) między 2022 a 2023 rokiem.
  • Zasięg reklam Facebooka w Polsce był równy 48,7 procent użytkowników Internetu (niezależnie od wieku).

YouTube

  • zasięg reklam YouTube odpowiadał 66,3 proc. całej populacji Polski na początku roku (27.5 mln użytkowników).
  • reklamy w YouTube dotarły do ​​75,0 procent wszystkich polskich użytkowników Internetu (niezależnie od wieku).
  • potencjalny zasięg reklam YouTube w Polsce wzrósł o 300 tysięcy (+1,1 proc.) między początkiem 2022 a początkiem 2023 roku.

Instagram

  • zasięg reklam Instagrama w Polsce na początku roku wynosił 25,1 procent całej populacji.
  • ​​potencjalny zasięg reklam Instagrama w Polsce zmniejszył się o 300 tys. (-2,8 proc.) między 2022 a 2023 rokiem.

TikTok

  • dane ByteDance wskazują, że reklamy TikTok docierały do ​​29,9 procent wszystkich dorosłych w wieku 18 lat i starszych w Polsce na początku 2023 roku.
  • Z danych ByteDance wynika, że ​​potencjalny zasięg reklamowy TikTok w Polsce wzrósł o 2,4 mln (+31,6 proc.) między początkiem 2022 a początkiem 2023 roku.

LinkedIn

  • na początku 2023 roku publiczność LinkedIn w Polsce stanowiła równowartość 13,3 procent całej populacji. (5.5 mln użytkowników)
  • Z danych publikowanych w narzędziach planistycznych LinkedIn wynika, że ​​potencjalny zasięg reklam LinkedIn w Polsce wzrósł o 900 tys. (+19,6 proc.) między 2022 a 2023 rokiem.

Zaangażowanie użytkowników

  • 54.6% użytkowników wyszukało markę w Internecie przed dokonaniem zakupu
  • 12% użytkowników kliknęło na baner reklamowy na stronie internetowej, natomiast 11.9% kliknęło na sponsorowany post w mediach społecznościowych

Wydatki na reklamę

  • Wydatki na każdy rodzaj reklam (online i offline) wzrosły o 1.3% w 2022 roku
  • Wydatki na reklamę online wzrosły o 6.1% w porównaniu z poprzednim rokiem.

Wydatki na reklamę online – formaty

  • Najwięcej reklamodawcy wydali na reklamę w wyszukiwarce, wzrost popularności tego formatu wyniósł 8,8%
  • Największy wzrost odnotowały reklamy w mediach społecznościowych (14.7%)

Przedstawiliśmy Ci tylko część raportu i informacje, które możesz uznać za interesujące. Jeśli chcesz zapoznać się z całością, wszystkie slajdy znajdziesz na stronie: DIGITAL 2023: POLAND

Wiesz już wiele na temat użytkowników Internetu. Chcesz dotrzeć do nich ze swoją skuteczną reklamą?

Skorzystaj z potencjału reklamy w Internecie!

Postaw na stały rozwój i stwórz swoją kampanię online ze ZnajdźReklamę.pl! Na bieżąco testujemy wiele zmiennych, takich jak: nowe teksty, nagłówki, opisy, stawki czy miejsca wyświetlenia reklamy. Dzięki temu Twoja kampania nie tylko dotrze do jak największej liczby odbiorców, lecz także jej efektywność będzie rosła z każdym miesiącem. Skontaktuj się z nami i poznaj moc reklamy online!

Napisz maila na adres: agata.borek@znajdzreklame.pl. Agata przygotuje Ci ofertę szytą na miarę, a nasi specjaliści poprowadzą efektywną kampanię reklamową.

Wszystkie dane oraz fotografie użyte we wpisie pochodzą z raportu DIGITAL 2023: POLAND.

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.