Reklama na Facebooku vs. Reklama na LinkedIn

Reklama na Facebooku vs. Reklama na LinkedIn

Reklama na Facebooku czy na LinkedIn – już wiesz, która platforma bardziej pasuje do Twojego biznesu? Oba serwisy cieszą się dużą popularnością w Polsce i osiągają milionowe zasięgi. Zatem, która platforma będzie idealnym miejscem na Twoją reklamę? Zanim się zdecydujesz, musisz wziąć pod uwagę wiele parametrów m.in. budżet i Twoją grupę docelową, które będą wpływać na skuteczność Twojej reklamy w danym serwisie. Facebook i LinkedIn mimo swojej ogromnej popularności są zupełnie różnymi przestrzeniami reklamowymi (mimo, że ich systemy reklamowe oparte są na tej samej zasadzie ;)).

Przeczytaj nasz wpis i dowiedz się, co różni obie platformy i poznaj szczegóły naszej lutowej promocji na kampanie reklamowe! Tylko teraz – możesz skorzystać z promocji ZnajdźReklamę.pl, a poprowadzimy dla Ciebie 1 kampanie gratis przez miesiąc! A może wybór między LinkedInem, a Facebookiem nie będzie konieczny! 😉

Trochę o tym, co na Facebooku piszczy

Reklama na LinkedIn

Facebook Ads jest systemem reklamowym umożliwiającym tworzenie kampanii reklamowych na portalach Facebook oraz Instagram. Portale są świetnymi miejscami dotarcia do potencjalnych Klientów, zwiększenia świadomości o marce, pozyskania fanów, czy zwiększenia sprzedaży. Duża popularność Facebooka (17,65 mln użytkowników w Polsce) oraz Instagrama (10,1 mln użytkowników) sprawia, że potencjał obu serwisów jest ogromny.

Wyniki badania przeprowadzonego przez Social Media Examiner wskazały na Facebook jako nieprześcigniętego lidera w aspekcie prowadzenia kampanii marketingowych. Aż 94% badanych marketerów wymieniło daną stronę jako najczęściej używaną w celach marketingowych. Warto zauważyć także, że ponad połowa ankietowanych wskazała Facebook jako najważniejszą platformę dla ich biznesu. Więcej o formatach reklamowych na Facebooku przeczytasz tutaj: Facebook Ads!

Krótko o LinkedInie

Reklama na LinkedIn

Według raportu firmy Hootsuite „Digital 2022” liczba użytkowników LinkedIna w Polsce wynosiła 4,60 mln osób na początku 2022 roku. Serwis wyróżnia się wśród innych popularnych platform społecznościowych ze względu na swój profesjonalny i biznesowy charakter. Więcej o formatach reklamowych na LinkedInie przeczytasz tutaj: LinkedIn Ads

Reklama na Facebooku vs Reklama na LinkedIn

Odbiorcy

To jedna z największych różnic obu platform. Facebook to wciąż najpopularniejsza i najczęściej używana platforma społecznościowa w naszym kraju. Na Facebooku znajdziesz potencjalnych Klientów praktycznie z każdej grupy wiekowej, zróżnicowanych pod względem lokalizacji i zainteresowań. Chcesz się reklamować szerokiej grupie odbiorców? Postaw na Facebooka! W kontraście do tej platformy wystepuje jednak LinkedIn, który jest sposobem na dotarcie prosto do określonych firm, pracowników, prezesów, czy managerów. Reklama na LinkedInie trafi do skonkretyzowanej grupy odbiorców na podstawie danych demograficznych, ich branży, stanowiska, czy firmy. Ponadto, rekruterzy poszukujący nowych talentów do swojej firmy mogą stworzyć reklamę opartą na ich umiejętnościach – dopasowanych do stanowiska!

Zasięg

Jak wcześniej wspomnieliśmy – Facebook w Polsce to baza składająca się z 17,65 mln użytkowników, gdy LinkedIn osiągnął 4,60 użytkowników na początku 2022 roku. Facebook posiada o wiele większy zasięg, jednak LinkedIn ze względu na swój biznesowy charakter i skonkretyzowaną grupę użytkowników może okazać się równie skuteczny!

Konkurencyjność

Przy systemie LinkedIn mamy do czynienia z mniejszą konkurencyjnością! Facebook Ads jest wciąż numerem jeden wśród systemów reklamowych – co skutkuje w większej ilości marketerów wykupujących przekazy reklamowe właśnie w tym serwisie. Potencjał LinkedIn Ads jest tak naprawdę dopiero odkrywany w Polsce i nie jest jeszcze w pełni wykorzystywany. Dzięki temu masz szansę na większą widoczność reklamy i większa konwersję!

Cena

Zastanawiasz się ile kosztuje reklama na Facebooku? Koszt kliknięcia na Facebooku jest znacznie tańszy niż na LinkedInie. Jednak nie oznacza to, że LinkedIn specjalnie zawyża swoje stawki. Wyższe stawki na LinkedInie mogą sugerować wysoką jakość pozyskanych leadów i stosunkowo większą szansę na konwersję.

Twoja reklama w Internecie

W ZnajdźReklamę.pl nie musisz wybierać – przetestuj obie platformy i sprawdź, która przynosi Ci najlepsze wyniki! Zajmiemy się Twoją kampanią, dopasujemy ją do Twoich celów, potrzeb i grupy docelowej. Zoptymalizujemy Twoją kampanie tak, aby osiągnąć, jak najlepsze wyniki – bo jesteśmy tu dla Ciebie i Twoich sukcesów. Skorzystaj z potencjału reklamy internetowej – i przetestuj wybrane kanały ze specjalną promocją od ZnajdźReklamę.pl! Przy podpisaniu umowy w lutym na co najmniej 2 usługi spośród Google Ads, Bing Ads, Linkedin Ads i Facebook Ads, drugą tańszą usługę otrzymasz gratis przez pierwszy miesiąc! Skontaktuj się z nami i dowiedz się więcej na temat reklamy online!

Napisz maila na adres: agata.borek@znajdzreklame.pl. Agata przygotuje Ci ofertę szytą na miarę, a nasi specjaliści poprowadzą efektywną kampanię reklamową.

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.