Posty promowane – Reklama na Facebooku

Posty promowane – Reklama na Facebooku

O tym, że media społecznościowe są świetnym sposobem dotarcia do Klientów wie już każdy. Wyniki badania Social Media Examiner wskazały na platformę Facebook jako nieprześcigniętego lidera w aspekcie prowadzenia kampanii marketingowych. Aż 94% badanych marketerów wymieniło daną stronę jako najczęściej używaną w celach marketingowych, a ponad połowa ankietowanych wskazała ją jako najważniejszą platformę dla ich biznesu[1]. Facebook przede wszystkim prześciga inne serwisy możliwością osiągnięcia największych zasięgów. Na Facebooku przedsiębiorstwa mają możliwość założenia i prowadzenia profilu firmowego oraz publikowania reklam m.in. w formie zdjęcia, wideo, relacji na Stories oraz umieszczania linków w Messengerze[2]. Bardzo popularną opcją reklamowania się na tym medium jest promowanie postów! Czyli? Czy posty promowane to reklama na Facebooku? Sprawdź, co to takiego!

Reklama na Facebooku

Promowanie postów – co to takiego?

Jest to niezwykle prosty sposób reklamowania się na Facebooku! System Facebook umożliwia promowanie posta dosłownie za pomocą kilku kliknięć. Ta opcja widoczna jest pod każdym wstawionym postem, który zbiera organiczne zasięgi. Przycisk „Promuj post” uruchamia reklamę posta i podbija jego zasięgi, dzięki czemu można dotrzeć do większej liczby Klientów! Po kliknięciu w przycisk należy wyznaczyć odpowiednią grupę docelową, budżet oraz długość promowania postu.

Jakie posty warto promować?

Najlepiej posty, które osiągają duże zasięgi organiczne. Co to oznacza? Zostały polubione, skomentowane lub/i udostępnione przez sporą liczbę użytkowników! Posty, które swoimi zasięgami wyróżniają się wśród innych Twoich wpisów mają szansę na efektywne promowanie. Czemu? Bo to właśnie te wpisy zwróciły uwagę Twoich obserwujących treści i to one były dla nich bardziej interesujące niż inne treści. Post, który potrafi organicznie zyskać większą liczbę reakcji jest bardziej wartościowy dla algorytmu Facebooka.

Czy warto klikać przycisk ,,Promuj post”?

Ten przycisk zdecydowanie jest ogromnym ułatwieniem dla osób, które na co dzień nie mają styczności z Meta (Facebook) Ads. Ale czy warto go używać? Jak to w marketingu bywa – to zależy! Jak było wczesniej wspomniane osoby bez większej wiedzy na temat systemu reklamowego na Facebooku mogą bez większych przeszkód wypromować skutecznie post. Jednak za tym ułatwieniem kryje się coś co sprawia, że przycisk ,,Promuj post” nie jest idealnym rozwiązaniem. Promowanie przy użyciu przycisku sprawia, że masz bardzo ograniczone możliwości targetowania. Także reklama trafi do odbiorców, ale niekoniecznie do tych, do których chcesz trafić.

Jak nie ,,Promuj post” – to co?

Zdecydowanie najbardziej efektywną i opłacalna formą reklamy na Facebooku jest zoptymalizowana kampania w Facebook (Meta) Ads. Ogromna ilość różnych opcji targetowania, możliwości reklamowych i innych usług oferowanych przez Facebooka sprawia, że reklama może skutecznie trafić do odbiorców – Twoich potencjalnych Klientów. Zatem – jak stworzyć kampanię bez wiedzy na temat systemów reklamowych? Zostaw to specjalistom! W ZnajdźReklamę.pl stworzymy i przeprowadzimy Twoją skuteczną kampanię w Internecie! Pomożemy Ci w osiągnięciu postawionych przez Ciebie celów, zapewnimy stałą kontrolę kampanii i będziemy raportować efekty! W każdym, otrzymanym od nas raporcie dostarczymy Ci dokładne dane na temat Twoich potencjalnych klientów i ich działań! Skontaktuj się z nami i dowiedz się więcej!

Źródła:

[1] M.A. Stelzner, 2020 Social Media Marketing
[2] Facebook for Business, https://www.facebook.com/business/ads/ad-formats

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.