Wizerunek czy sprzedaż. Jaka strategia pomoże Ci trafić do Klientów?

Wizerunek czy sprzedaż. Jaka strategia pomoże Ci trafić do Klientów?

W krainie marketingu często stawiane jest pytanie – jak najlepiej dotrzeć do naszych Klientów? Poprzez budowanie wizerunku czy może bardziej koncentrować się na aspektach sprzedażowych? Odpowiedź kryje się w dobrze dobranych kanałach promocyjnych i strategiach komunikacyjnych, które są kluczowe dla sukcesu każdej kampanii.

Obecnie walka pomiędzy tradycyjną reklamą zewnętrzną OOH a stale rozwijającą się reklamą online nabiera tempa. Każdy z tych kanałów ma swoje unikalne cechy i mocne strony, które mogą przekonywać firmy do wykorzystania konkretnego medium w swoich działaniach marketingowych, jednak wybór między tymi kanałami może być trudną decyzją. Wartościowe są zarówno kampanie outdoorowe skupiające się na budowaniu wizerunku marki, jak i te online, nastawione na bezpośrednie zwiększenie sprzedaży. Jednak te dwa światy nie muszą być oddzielone – mogą ze sobą współgrać, tworząc kompleksowe i efektywne kampanie. Wszystko sprowadza się do zrozumienia różnic i zalet obu podejść oraz umiejętnego ich połączenia, aby stworzyć kampanię, która efektywnie dotrze do naszych Klientów i wzmocni naszą markę.

Reklamy online? To się klika!

Reklamy online są nie tylko chętnie kilkane, ale także skuteczne w zachęceniu użytkownika do zakupów. Zgodnie z raportem HubSpot, aż 63% użytkowników internetu przyznaje, że kliknęło w reklamy Google Ads, natomiast według badania przeprowadzonego przez Databox, ponad 90% ankietowanych marketerów uważa, że ​​reklamy na Facebooku są przynajmniej w pewnym stopniu skuteczne w generowaniu sprzedaży. Poza tym, przychody z reklam Google stale rosną. W 2020 roku osiągnęły one 146,92 miliarda dolarów, według danych z Statistica. Już w 2023 przychody wzrosły natomiast do imponujących 237,86 miliardów dolarów. To świadczy o coraz większym zainteresowaniu firm inwestowaniem w reklamę PPC w środowisku Google

Kampanie sprzedażowe online, takie jak Google Ads, są doskonałym narzędziem docierania do osób w fazie aktywnej, które już wykazały zainteresowanie danym produktem lub usługą. Dzięki skorzystaniu z zaawansowanych narzędzi targetowania dostępnych na najbardziej popularnych platformach, firmy mogą precyzyjnie trafić ze swoim przekazem reklamowym do tej grupy klientów, którzy są aktualnie w fazie aktywnego poszukiwania produktów lub usług i są gotowi do podjęcia decyzji zakupowej. Poprzez wyświetlanie reklam w odpowiednim momencie i kontekście, można skutecznie zachęcić użytkowników do kliknięcia i dokonania zakupu. 

Wizerunek przede wszystkim, czyli reklama w outdoorze 

Po drugiej stronie marketingowego mix mamy reklamę OOH, która ma zdolność dotarcia do dużej, zróżnicowanej publiczności i wygenerowania masowej ekspozycji marki. Wzrok marketerów znowu wrócony jest w kierunku reklam zewnętrznych. I nic w tym dziwnego! Według badania przeprowadzonego przez Out of Home Advertising Association of America (OAAA) 85% ankietowanych – odbiorców reklamy OOH uważa, że te reklamy są przydatne. 

Jednak celem OOH jest głównie budowanie świadomości i wizerunku wśród potencjalnych klientów, a nie sprzedaż – tak jak jest to w przypadku reklamy online. Nie oznacza to jednak, że to medium warto pomijać w swojej komunikacji z klientami. Odbiorca, mijając billboard czy przechodząc obok reklamy na przystanku autobusowym, może być podświadomie eksponowany na markę, co z czasem może przekładać się na jego preferencje zakupowe. Wizerunkowa reklama OOH dociera do szerokiego grona odbiorców, w tym tych, którzy nie są aktywnie zainteresowani konkretnym produktem lub usługą w danym momencie. Punkt styku z marką w outdoorze może prowadzić do zwiększenia wiarygodności firmy, zbudowania określonego wizerunku marki i wpływać na dalsze decyzje zakupowe odbiorcy. Dlatego tak ważne jest, aby kampanie wizerunkowe powtarzać i wielokrotnie eksponować swoją markę w przestrzeni publicznej, aby zwiększyć częstotliwość kontaktu odbiorcy z reklamą. W przypadku kiedy konsument stanie przed wyborem marki X i Y, wybierze markę, którą zna, gdyż jego zaufanie do niej jest większe. 

A co z jednorazowymi kampaniami wizerunkowymi? 

OOH i Digital? Match made in heaven

Reklama outdoorowa zaskakuje swoją skutecznością i szerokim zasięgiem, a reklama w Internecie efektywnie trafia do skonkretyzowanej grupy docelowej. Zatem, które medium wybrać? Najlepiej oba! Czemu? Bo reklama w Internecie i outdoorze może stanowić swoje świetne uzupełnienie.

Sprzedaż to nie wszystko. Kampanie sprzedażowe często koncentrują się na krótkoterminowych celach, takich jak zwiększenie liczby transakcji. Jednakże, pomimo krótkotrwałego wzrostu sprzedaży, mogą one nie przyczynić się do budowy silnej marki i lojalności klientów w dłuższej perspektywie czasowej. Dlatego, aby osiągnąć stabilny wzrost i rozwój swojej firmy, ważne jest uwzględnienie również innych aspektów naszej działalności. Jednak to nie oznacza, że powinniśmy się skupić jedynie na naszych wizerunkowych celach. Z drugiej strony, koncentrując się wyłącznie na budowaniu wizerunku marki, firma może przeoczyć możliwości generowania dochodów i efektywnego angażowania klientów. 

Natalia Witoszyńska, Starszy Doradca ds. reklamy zewnętrznej dodaje: “W ZnajdźReklamę.pl najczęściej realizujemy kampanie sprzedażowe i wizerunkowe jednocześnie, aby uzyskać jak najlepsze efekty. Działania digitalowe pomagają naszym klientom osiągnąć w szybkim czasie efekty sprzedażowe, a reklama zewnętrzna zwiększa świadomość marki wśród odbiorców, nawet tych, którzy na początku nie byli w wybranej grupie docelowej. “

Integracja reklamy OOH z kampaniami online może stać się „match made in heaven” dla firm, które dążą do osiągnięcia kompleksowych i skutecznych rezultatów działań marketingowych. Oba kanały tworzą synergię, która umożliwia firmom na dotarcie do szerokiej gamy odbiorców na różnych etapach ścieżki zakupowej. Kampanie online skupiają się na bezpośrednim dotarciu do osób zainteresowanych produktem i zapewniają precyzyjne targetowanie oraz interakcje w czasie rzeczywistym, podczas gdy reklamy OOH działają bardziej wizerunkowo, budując długofalową świadomość marki i tworzą trwałe, zapadające w pamięć doświadczenia. Ich wspólne działanie tworzy kompleksowy system komunikacyjny, który skutecznie angażuje klientów. W rezultacie, strategie marketingowe oparte na mocnych stronach OOH i reklamy online stają się nie tylko bardziej efektywne, ale również bardziej wszechstronne i dostosowane do zmieniających się potrzeb i oczekiwań klientów. Kluczem jest znalezienie równowagi, która uzupełnia cele Twojej marki.

Postaw na skuteczne połączenie reklamy ze ZnajdźReklamę.pl!

ZnajdźReklamę.pl skutecznie i efektywnie łączymy kampanie outdoorowe z internetowymi! Stworzymy dla Ciebie plan skutecznej kampanii outdoorowej – i sprawnie połączymy ją z działaniami w Internecie! Skontaktuj się z nami, a pomożemy znaleźć idealne miejsce zarówno offline, jak i online na Twoją reklamę!

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.