Jak silny branding wpływa na sukces firmy – i pomaga się wyróżnić wśród konkurencji?

Jak silny branding wpływa na sukces firmy – i pomaga się wyróżnić wśród konkurencji?

fot. www.creativereview.co.uk

Na wysoko konkurencyjnym rynku silny branding jest jak na wagę złota! Odpowiednio zbudowany branding pozwala na stworzenie rozpoznawalnych wartości kojarzonych z marką oraz pozytywnego wizerunku firmy. Branding to świetne narzędzie w firmach, dzięki któremu marki mogą wyróżnić się wśród konkurencji i przyciągać uwagę swoich potencjalnych Klientów. Poznaj bliżej moc silnego brandingu!

Branding – czyli co?

Branding jest jednym z elementów budujących markę – i jest on niezwykle istotny! Branding tworzy i utrwala w świadomości konsumentów pozytywny wizerunek marki. Do brandingu zaliczają się m.in. elementy wizualne takie jak: logo, grafiki, strony www, kreacje udostępniane w różnych kanałach, ale także są to zapamiętane emocje i doświadczenia, jakie konsument odczuwa w kontakcie z marką.

Silny branding to…

… rozpoznawalność marki

Stwórz pozytywne skojarzenia z Twoją markę i otwórz się na nowych Klientów. Branding pozwoli stworzyć Ci rozpoznawalną markę, której produkty lub usługi zakorzenią się w świadomości konsumentów. Po co nam ta rozpoznawalność? Otóż konsumenci chętniej kupują rzeczy od marek, które po prostu znają!

… lojalność i zaufanie Klientów

Marki, które są znane na rynku mogą cieszyć się także większym zaufaniem Klientów. Konsumenci często decydują się na wybór marek, z którymi w jakiś sposób się utożsamiają – np. przez wartości, które marka przekazuje w swoich działaniach. Zaufanie budowane na świadomości konsumenta to także droga do lojalnej relacji między firmą a Klientem.

… wyróżnienie się na rynku

Silny branding to możliwość wyróżnienia się zarówno na półce sklepowej, jak i w reklamie w mediach społecznościowych. Firma z silnym brandingiem może mieć przewagę nad swoją konkurencją, przyciągać klientów i utrzymywać ich zaangażowanie. Branding podkreśla Twoją oryginalność i wyjątkowość na rynku oraz pokazuje, dlaczego Klienci powinni wybrać akurat Twoją markę.

… spójność marki

Elementy takie, jak logo, slogan, kolorystyka i wybrany font wpływa na spójność marki. Elementy wizualne powtarzane na wszystkich kampaniach, reklamach, stronie internetowej, mediach społecznościowych tworzą konsystentną i spójną komunikacje i pomagają Klientom identyfikować markę i kojarzyć ją z konkretnymi elementami.

Przykłady firm z silnym brandingiem, które na pewno znasz 🙂

McDonald’s

fot. Cossette

Lider w brandingu – McDonalds to sieć znana na całym świecie, jej produkty oraz elementy charakterystyczne wyróżniają się i mają moc! To właśnie ta marka od kilkudziesięciu lat stworzyła wizerunek, który rozpoznawalny praktycznie w każdym zakątku świata. Jesteśmy pewni, że każdy jest teraz w stanie wyobrazić sobie w głowie obraz logotypu firmy McDonald’s, palety barw używanej w reklamach – połączenie czerwonego z żółtym, a może nawet niektórzy z was pamiętają charakterystyczny, a zarazem prosty font marki. Może hasło „i’m lovin’ it” pomoże Wam w odświeżeniu pamięci? 🙂

Nike

fot. KIRBY LEE-USA TODAY SPORTS

Jedna z najpotężniejszych sportowych marek na świecie opiera swój wizerunek na charakterystycznym logo, a także sloganie. Najbardziej rozpoznawalne na świecie ikoniczne logo Nike w połączeniu z jednym z najlepszych sloganów w branży – „Just Do It” tworzy brand, którego nie da się pokonać. Nike działa także na emocjach – marka jest kojarzona z determinacją i aktywnością fizyczną.

Coca-Cola

fot. www.wadehesson.com

Jeden z najbardziej ikonicznych brandów na świecie. Coca-Cola jest nie tylko dostępna do sprzedaży praktycznie na całym świecie, ale także jest rozpoznawalna wszędzie. To charakterystyczne logo zna chyba każdy, a slogan  „Taste the feeling” od razu kojarzy się z marką i nawiązuje do pozytywnych emocji. Bo to właśnie m.in. na emocjach i wartościach marka tworzy swój silny branding. W każdym spocie, kampanii reklamowej, wpisach marka podkreśla najważniejsze wartości, na jakich buduje swój wizerunek, a są to: radość, pozytywne emocje, zabawa.

Google

fot. chromeunboxed.com

Gigant technologiczny Google to potężna marka, która osiągnęła sukces brandingowy. Google to brand kojarzony z minimalizmem, innowacyjnością oraz jakością. Charakterystyczne kolory Google – a raczej ich połączenie rozpoznamy wszędzie!

Dotrzyj do nowych Klientów ze skuteczną kampanią reklamową!

Pokaż swoją markę szerokiej publiczności – zarówno w Internecie, jak i w outdoorze! W ZnajdźReklamę.pl zaplanujemy i przeprowadzimy dla Ciebie skuteczną kampanię reklamową. Możesz z nami pojawić się na najpopularniejszych platformach społecznościowych, ale także w outdoorze na nośnikach zewnętrznych. Dotrzyj ze swoją reklamę tam, gdzie znajdują się Twoi Klienci!

Skontaktuj się z nami i zobacz, co możemy razem zrobić!

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.