Rynek reklamy wciąż rośnie. Poznaj „Raport o rynku reklamy” Publicis Groupe Polska

Rynek reklamy wciąż rośnie. Poznaj „Raport o rynku reklamy” Publicis Groupe Polska

Po pierwszym kwartale rynek reklamy wygląda obiecująco – według najnowszego „Raportu o rynku reklamy” stworzonego przez Publicis Groupe Polska wartość rynku reklamowego wyniosła w pierwszym półroczu 2023 r. 5,6 mld zł, co oznacza wzrost o 6,7% w porównaniu z 2022 r. Co jeszcze możemy znaleźć w raporcie od Publicis Groupe Polska? Sprawdź, jakie segmenty poszybowały w górę, jakie sektory wydawały najwięcej na reklamy i jaki jest udział poszczególnych kanałów na rynku reklamy!

Jakie segmenty odnotowały wzrost w 1 kwartale 2023 roku?

Rosły także praktycznie wszystkie segmenty reklamy – wzrost można zauważyć zarówno w reklamie outdoorowej, jak i online, ale także w telewizyjnej, radiowej i kinie. Jedyny spadek w inwestycjach reklamowych w I kwartale 2023 pojawił się natomiast w prasie. Z danych wynika, że budżety reklamowe na online wzrosły aż o 200 mln zł, inwestycje telewizyjne wzrosły o 90 mln zł, natomiast outdoorowe o 17 mln zł. Wspomniany spadek w prasie wyniósł 5 mln zł.

Jak wyglądała sytuacja Internetu w pierwszym półroczu 2023 roku?

Internet wciąż pozostaje liderem, jego wzrost nie zwalnia także w pierwszym półroczu 2023. Wartość inwestycji reklamowych w tym segmencie wyniosła 2,5 mld zł, co oznacza 8,4% wzrostu. Największy udział w reklamie online mają reklamy display z wynikiem 43,5%, tuż za nim znajdują się reklamy SEM  z 30,8%. Najszybciej rosła za to reklama wideo, która w porównaniu z 2022 rokiem wzrosła o 20,1%.

Jakie sektory zwiększyły swoje inwestycje na reklamę?

Większość badanych sektorów zwiększyło swoje inwestycje reklamowe – aż 11 sektorów postanowiło wydać więcej na reklamę 🙂 Handel może poszczycić się największym wzrostem wolumenu wydatków, który wyniósł aż 11.7%, co daje około 129 mln zł więcej w porównaniu z ubiegłym rokiem. Tuż za nim znajduje się sektor higiena i pielęgnacja, który zwiększył swoje inwestycje o ponad 58,3 mln zł. Podobną wartość uzyskał sektor farmaceutyczny ze wzrostem o 56,5 mln zł.

A które zmniejszyły?

Najwięcej spadku w inwestycjach reklamowych można zauważyć w sektorze telekomunikacja, w którym przeznaczono o 24 mln zł mniej w pierwszym półroczu 2023 roku.

 

Wszystkie dane i wykresy pochodzą z „Raportu o rynku reklamy” opracowanego przez Publicis Groupe Polska.

Jak wyglądała sytuacja reklamy outdoorowej w pierwszym półroczu 2023 roku?

Inwestycje reklamowe na reklamę zewnętrzną wzrosły o 6,5% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Największy wpływ na ten wynik miała oczywiście rosnąca popularność nośników digitalowych, które również w ubiegłym roku przyczyniły się do dużego wzrostu OOH na rynku. W pierwszym półroczu 2022 roku udział nośników w przychodach wyniósł 17%, natomiast w tym okresie w 2023 było to już 24%. Najbardziej aktywnym sektorem, który zwiększył swoje inwestycje była turystyka i podróże, hotele i restauracje, które wydały o 5,1 mln zł więcej na reklamy. Tuż za nim znajdziemy sektor napoje i alkohole z wydatkami większymi o 4,8 mln zł oraz finanse ze wzrostem o 3 mln zł.

Chcesz dotrzeć do nowych odbiorców ze skuteczną reklamą? Zrób swoją kampanię reklamową ze ZnajdźReklamę.pl!

ZnajdźReklamę.pl to zespół specjalistów, w których ręce możesz powierzyć swoją reklamę. Kompleksowo realizujemy zarówno kampanie outdoorowe dla naszych Klientów – od planowania, przez wydruk i montaż, aż po raportowanie efektów, a także specjalizujemy się w skutecznej reklamie online, która dotrze prosto do Twojego Klienta! Zyskaj więcej czasu na zajmowanie się swoimi sprawami – planowanie skutecznej kampanii reklamowej zostaw nam. 🙂 Bo współpraca z nami to oszczędność czasu – wszystko zrobimy za Ciebie!

Skontaktuj się z nami i sprawdź!

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.