Miliony użytkowników na całym świecie korzystają z dobrodziejstw, jakie daje Youtube. W samej Polsce jest to medium społecznościowe, z którego korzystamy najczęściej! Nic dziwnego – w końcu na Yotubie znajdziesz odpowiedzi i inspiracje na właściwie każdy temat! Zasięgi, jakie przynosi YouTube, dotarcie do tak ogromnej i różnorodnej grupy użytkowników, sprawia że ten kanał jest niezwykle atrakcyjną przestrzenią dla reklamodawców. Sprawdź, jakie są rodzaje reklam na Youtube, żeby świadomie wybrać tę, idealną dla Ciebie i Twojej firmy!
Rodzaje Reklam na YouTube – Reklamy Video
Reklamy In-Stream możliwe do pominięcia
Ten rodzaj reklam wyświetla się przed innymi filmami, w ich trakcie lub po nich. Widz może pominąć reklamę po 5 sekundach. Materiały reklamowe pojawiają się na stronach odtwarzania filmów w YouTube oraz w witrynach i aplikacjach należących do sieci partnerów wideo Google.
Ile to kosztuje?
W przypadku stawek CPV płacisz wtedy, gdy użytkownik obejrzy 30 sekund filmu (lub cały film, jeśli jest on krótszy niż 30 sekund) albo wejdzie z nim w inną interakcję – zależnie od tego, co nastąpi wcześniej.
W przypadku strategii ustalania stawek Docelowy CPM, Docelowy CPA i Maksymalizacja liczby konwersji płacisz za wyświetlenia.
Reklamy In-Stream niemożliwe do pominięcia
Takie reklamy przydadzą Ci się, jeśli masz materiały wideo, które chcesz promować przed filmami w YouTube, w ich trakcie lub po nich, a także w różnych witrynach i aplikacjach należących do sieci partnerów wideo Google, gdy zarazem zależy Ci, aby widzowie obejrzeli całą reklamę. Te materiały reklamowe trwają maksymalnie 15 sekund – a widzowie nie mogą ich pominąć. Podobnie, jak w przypadku poprzedniej formy reklamy i ta pojawia się w filmach w YouTube oraz w witrynach i aplikacjach należących do sieci partnerów wideo Google.
Ile to kosztuje?
Reklamy In-Stream niemożliwe do pominięcia są objęte strategią określania stawek CPM, więc płacisz za każde wyświetlenie reklamy.
Reklamy wideo In-Feed
Reklam wideo In-Feed możesz używać, aby promować swój materiał wideo, gdy użytkownicy odkrywają nowe treści, np. obok filmów w YouTube, w wynikach wyszukiwania w YouTube lub na stronie głównej YouTube na komórki.
Ten format reklamy składa się z tekstu i miniatury pobranej z filmu. Rozmiary i wygląd reklamy mogą się zmieniać w zależności od miejsca wyświetlania, ale reklamy wideo In-Feed zawsze zachęcają użytkowników do kliknięcia umożliwiającego obejrzenie filmu. Po kliknięciu materiał wyświetli się na stronie odtwarzania filmu lub na stronie głównej kanału w YouTube.
Miejsca wyświetlania się reklam wideo In-Feed:
- w wynikach wyszukiwania w YouTube,
- obok powiązanych filmów w YouTube,
- na stronie głównej YouTube na komórki.
Ile to kosztuje?
Zapłacisz tylko wtedy, gdy użytkownik postanowi obejrzeć reklamę i kliknie miniaturę.
Rodzaje Reklam na YouTube – Bumpery reklamowe
Bumperów reklamowych używaj, gdy chcesz docierać do dużej liczby użytkowników z krótkim, zapadającym w pamięć przekazem. Bumpery reklamowe trwają maksymalnie 6 sekund i można je odtwarzać przed filmem, w jego trakcie lub po nim. Widzowie nie mogą pominąć reklamy. Bumpery pojawiają się w filmach w YouTube oraz w witrynach i aplikacjach należących do sieci partnerów wideo Google.
Ile to kosztuje?
Bumpery reklamowe są objęte strategią określania stawek CPM, więc płacisz za każde wyświetlenie reklamy.
Rodzaje reklam na YouTube – Reklamy Out-Stream
Reklam Out-Stream warto używać, gdy chcesz poszerzyć zasięg reklam wideo na urządzeniach mobilnych, aby docierać do większej liczby klientów. Te formaty reklamowe zaczynają się odtwarzać z wyłączonym dźwiękiem. Widzowie mogą kliknąć reklamę, aby wyłączyć wyciszenie filmu. Służą one do poszerzania zasięgu reklam wideo niewielkim kosztem.
Reklamy Out-Stream są przeznaczone wyłącznie na urządzenia mobilne, a wyświetlają się tylko w witrynach i aplikacjach należących do sieci partnerów wideo Google. Reklamy Out-Stream są niedostępne w YouTube.
Reklamy Out-Stream mogą się pojawiać w wielu różnych miejscach docelowych. W miejscach docelowych w internecie mobilnym reklamy Out-Stream wyświetlają się na banerach, a w przypadku miejsc docelowych w aplikacjach mobilnych – na banerach oraz w reklamach pełnoekranowych, reklamach In-Feed i reklamach natywnych (także w trybie pionowym i pełnoekranowym).
Ile to kosztuje?
Opłaty za reklamy Out-Stream są naliczane według kosztu tysiąca widocznych wyświetleń (vCPM). Płacisz więc tylko wtedy, gdy ktoś obejrzy co najmniej dwie sekundy Twojej reklamy.
Rodzaje Reklam na YouTube – Reklamy w banerze masthead
Tego formatu użyj, jeśli chcesz zwiększyć świadomość na temat nowego produktu lub nowej usługi albo dotrzeć do dużej liczby odbiorców w krótkim czasie (np. w przypadku wyprzedaży).
Reklamy w banerze masthead można zarezerwować tylko u przedstawiciela handlowego Google.
Jak działa ten format reklamy?
Komputery
- Reklama wideo w banerze masthead jest automatycznie odtwarzana bez dźwięku przez maksymalnie 30 sekund na górze strony głównej YouTube. Reklama w banerze masthead może być wyświetlana w formacie szerokoekranowym lub w formacie 16:9 razem z panelem informacyjnym po prawej stronie, który automatycznie wykorzystuje zasoby z Twojego kanału. W panelu tym możesz opcjonalnie dołączyć maksymalnie dwa filmy towarzyszące. Użytkownicy mogą kliknąć ikonę wyciszenia, jeśli chcą usłyszeć dźwięk z filmu.
- Po automatycznym odtworzeniu reklamy główny film zostaje domyślnie wyświetlony jako miniatura. Gdy użytkownik kliknie film lub miniaturę, zostanie przekierowany na stronę odtwarzania filmu w YouTube.
Komórki
- Reklama wideo w banerze masthead jest automatycznie odtwarzana bez dźwięku w całości na górze aplikacji YouTube lub strony głównej m.youtube.com.
- Mobilny masthead wideo zawiera miniaturę filmu, nagłówek, który można dostosować, teksty opisu, a także zewnętrzne wezwanie do działania (CTA). Mobilny masthead wideo automatycznie pobiera z kanału reklamodawcy nazwę i ikonę kanału. Gdy użytkownik kliknie mobilny masthead wideo, zostanie przekierowany do strony odtwarzania filmu w YouTube.
Telewizory
- Reklama wideo w banerze masthead jest automatycznie odtwarzana (jeśli ta funkcja jest obsługiwana) bez dźwięku w całości na górze aplikacji YouTube na telewizory. Reklama może być wyświetlana w formacie szerokoekranowym lub w formacie 16:9. Do obsługi reklamy w mastheadzie użytkownicy mogą używać pilota telewizora. Po automatycznym odtworzeniu reklamy główny film zostaje domyślnie wyświetlony jako miniatura. Gdy użytkownik kliknie film lub miniaturę, zostanie przekierowany na stronę odtwarzania filmu w trybie pełnoekranowym.
- W reklamach w banerze masthead na telewizorach nie można zamieszczać wezwań do działania.
Ile to kosztuje?
Reklamy w banerze masthead są dostępne tylko na podstawie rezerwacji, więc opłaty są naliczane według stawki kosztu tysiąca wyświetleń (CPM). Zespół reklamowy Google pomaga w oszacowaniu stawki i docelowej liczby wyświetleń w kampanii.
Stwórz reklamę na YouTube razem z nami!
Jeśli chcesz zareklamować się na Youtubie i wesprzeć się umiejętnościami i doświadczeniem ludzi z branży, daj znać! Chętnie stworzymy z Tobą kampanię idealną! A naszą ofertę otrzymasz już w kilka minut, sprawdź!
Jako firma specjalizująca się w obu formach reklam – outdoorowej i online – mamy możliwość przygotować dla Ciebie spójną kampanię reklamową łączącą te dwa światy. A wiemy z doświadczenia, że takie rozwiązanie jest niezwykle skuteczne! Chętnie pomożemy Ci w Twojej kampanii!