Raport „Social Media 2023”. Jak wygląda rynek reklamowy w Polsce?

Raport „Social Media 2023”. Jak wygląda rynek reklamowy w Polsce?

Raport Social Media 2023 to wielostronicowy dokument, który dostarcza Ci wszystkiego co o reklamie, użytkownikach Internetu i ich zachowaniach musisz wiedzieć. Raport powstał na bazie danych z badań GemiusAdReal oraz Mediapanel. Jest wynikiem współpracy firmy Gemius z Polskimi Badaniami Internetu oraz Grupą Roboczą Social Media przy IAB Polska. Stanowi on niezwykle ważną pozycję dla każdego marketera, który chce dowiedzieć się o najnowszych odkryciach na rynku reklamowym online. Sprawdź, jakie platformy cieszą się największą popularnością i zobacz, jakie zasięgi reklamowe możesz osiągnąć umieszczając swoje reklamy właśnie w tym miejscach!

Największy zasięg reklamowy osiągnął…

YouTube! To właśnie ta video platforma osiągnęła najwyższy średni miesięczny zasięg reklamowy. Reklamy na YouTubie dotarły do 73,23% Polaków (wiek 7-75 lat). Tuż za nim znalazł się Facebook z wynikiem 65,32%.

Najwyższa widoczność reklam jest na…

YouTubie! Platforma osiągnęła też pozycje lidera w tej kategorii. Wskaźnik Viewabity Rate dla serwisu YouTube wyniósł aż 76,68%. Jaka reklama może zaliczać się do tego wyniku? Ta, której minimum 50% znajduje się w polu widzenia użytkownika przez co najmniej 1 sek. (kreacje display) lub 2 sek. (kreacje wideo).

Największą liczbą kontaktów reklamowych może poszczycić się…

Facebook! Ten serwis osiągnął liczbę 10,4 mld kontaktów reklamowych. Połowę mniej, bo 5,2 mld uzyskała popularna platforma YouTube.

Większość branż preferuje…

YouTube’a i Facebooka! Ze względu na ich popularność, ogromny zasięg i możliwości promocyjne większość firm decyduję się właśnie na tę formę reklamy. Jakie branże królują na Facebooku i YouTubie? Są to „Trade”, „Media, books, CD & DVD” oraz „Leisure time”.

Najbardziej zróżnicowani pod względem płci są użytkownicy…

Twitcha i Pinteresta! Na większości platform kobiety mają znaczną przewagę – a największą różnicę w płci można zauważyć wśród użytkowników Pinteresta, z którego korzysta ponad 5.6 milionów kobiet i tylko 2.3 mln mężczyzn. Mężczyźni za to przejmują prowadzenie na Twitterze/X, Linkedinie oraz Twitchu.

Chcesz poznać więcej danych? Pełen raport możesz pobrać tutaj: Social media 2023

Wszystkie dane i wykresy pochodzą z raportu „Social media 2023” opracowanego przez Gemius, Polskie Badania Internetu oraz Grupą Roboczą Social Media przy IAB Polska. 

Chcesz dotrzeć do nowych odbiorców ze skuteczną reklamą online? Zrób swoją kampanię reklamową ze ZnajdźReklamę.pl i zwiększ przychody swojej firmy już od jutro!

Czy już w ciągu jednego miesiąca można uzyskać wyniki sprzedaży, o których dotychczas się tylko marzyło? W ZnajdźReklamę.pl to możliwe! By przebić się ze swoją ofertą należy mieć rękę na pulsie, testować różne formy reklamy i weryfikować wstępne założenia. Naszym celem jest rozwój biznesu naszych Klientów. Dlatego też stale analizujemy wyniki, podejmujemy testy, by wzmocnić sprzedaż i jesteśmy na bieżąco z aktualnymi trendami. Jeśli chcesz by Twoja firma miała wyższą widoczność w internecie, a tym samym wyższe obroty – skontaktuj się z nami!

Napisz maila na adres: agata.borek@znajdzreklame.pl. Agata przygotuje Ci ofertę szytą na miarę, a nasi specjaliści poprowadzą efektywną kampanię reklamową.

 

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.