Pepsi, Fanta i Nokia – jak wygląda rebranding marek w 2023

Pepsi, Fanta i Nokia – jak wygląda rebranding marek w 2023

W ostatnim czasie wiele znanych marek zdecydowało się na znaczną zmianę swoich logotypów – a głównymi powodami tych zmian jest chęć dostosowania się do aktualnych trendów w projektowaniu, trafienie do szerszej publiczności, ale także… żart. Zobacz, jak zapewne znane Ci,  światowe firmy będą teraz się prezentować! 🙂

Jakie marki zmieniły swoje logo w tym roku?

Pepsi

W 2023 roku Pepsi obchodzi swoje 125. urodziny. Z tej okazji marka zdecydowała się na całkowitą odmianę swojego logotypu, który od 14 lat widniał na wszystkich jej produktach. Nowy logotyp to pogrubiony czarny napis przypominający logotyp marki z lat 80. Napis znajduje się na białym falowanym pasku, któremu towarzyszą paski w kolorach czerwonych i niebieskich. Całość znajduje się w okręgu – a nowa kolorystyka ma dodawać żywiołowości.

fot. Biuro prasowe, PepsiCo Beverages North America

fot. Biuro prasowe, PepsiCo Beverages North America

fot. Biuro prasowe, PepsiCo Beverages North America

Fanta

W nowym logotypie usunięta została charakterystyczna pomarańcza z listkiem, a w ostatniej literce „A” nie ujrzymy już kształtu przypominającego uśmiech. Postawiono tym razem głównie na kolor niebieski. Odświeżone i uproszczone logo ma trafiać do szerszej grupy konsumentów i ukazywać Fantę jako napój dla każdego – nie tylko dla młodzieży.

fot. The Coca-Cola Company

fot. The Coca-Cola Company

Nokia

Teraz Nokia ma być kojarzona nie tylko z telefonami, ale także z ogólnie pojętą technologią biznesową – i taki był też cel wprowadzenia innego wyglądu logotypu. Ma on ma odzwierciedlać nową tożsamość firmy i jej plany rozwoju. W podstawowej wersji logo posiada wciąż charakterystyczny kolor niebieski, jednak finalnie kolorystyka logotypu ma różnić się w zależności od jego zastosowania.

Fot. Nokia

HBO MAX

Z HBO Max zostanie tylko ostatnia część nazwy. W kwietniu 2023 ogłoszono koniec platformy HBO Max i poinformowano o powstaniu nowego serwisuu Max. Platforma będzie łączył w sobie biblioteki dotychczasowego HBO Max i Discovery+. Na polskim rynku Max ma pojawić się dopiero w 2024 roku.

Twitter

3 kwietnia Twitter zmienił logo na swojej stronie głównej. Zamiast kultowego ptaka pojawiło się na jego miejscu zdjęcie Doge’a. Czym jest słodki Doge? Jest to internetowy mem ze zdjęciem psa Shiba Inu, ale także jest to logo kryptowaluty Dogecoin. To chyba jedna z najbardziej drastycznych zmian w brandingu – jednak, czy zostanie ona na stałe? Raczej nie – nowe logo to prawdopodobnie żart między Elonem Muskiem a jednym z użytkowników Twittera, który rok temu (jeszcze przed przejęciem Twittera przez Muska) napisał do Elona „po prostu kup Twittera i zmień ptasie logo na Doge’a”. I jak napisał – tak też się stało 🙂 Twitter zmienił swoje logo na psiaka – a wartość kryptowaluty Dogecoina wzrosła wtedy aż o 20%.

Szukasz sposobów na rozwinięcie swojej firmy?

Pokaż swoją markę szerokiej publiczności – zarówno w Internecie, jak i w outdoorze! W ZnajdźReklamę.pl zaplanujemy i przeprowadzimy dla Ciebie skuteczną kampanię reklamową. Możesz z nami pojawić się na najpopularniejszych platformach społecznościowych, ale także w outdoorze na nośnikach zewnętrznych. Dotrzyj ze swoją reklamę tam, gdzie znajdują się Twoi Klienci!

Skontaktuj się z nami i zobacz, co możemy razem zrobić!

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.