Jak wygląda E-commerce w Polsce 2023 roku? Raport już dostępny

Jak wygląda E-commerce w Polsce 2023 roku? Raport już dostępny

E-commerce w ciągu kilku ostatnich lat stał się potężnym graczem na rynku handlowym. Od czasów pandemii popularność tego sektora stale rośnie, a zakupy online stały się już codziennością – także w Polsce. Według raportu Gemius Polska „E-commerce w Polsce 2023″ aż 79% internautów kupuje online, z czego 75% dokonuje zakupów w polskich sklepach. Raport na 278 stronach szczegółowo analizuje sytuacje e-commerce w Polsce, zachowania konsumentów, ich motywacje do zakupów i napotykane problemy. Zobacz najciekawsze wnioski z badań!

Wszystkie dane oraz fotografie użyte we wpisie pochodzą z raportu E-commerce w Polsce 2023

Raport został stworzony przez Gemius Polska. Partnerami merytorycznymi wydania są Polskie Badania Internetu oraz Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.

Polscy internauci – kupują nie tylko w polskich e-sklepach

Dane pokazały, że aż 30% Polaków kieruje się na zagraniczne strony w celu dokonania zakupu, a 19% korzysta z względnie nowego zjawiska social-commerce, w którym użytkownicy kupują produkty za pośrednictwem mediów społecznościowych. Jak można przeczytać w raporcie najbardziej popularnym sposobem zakupu przez social media jest bezpośredni kontakt ze sprzedawcą, bo to właśnie tę opcję wybiera ponad połowa kupujących. Mniej popularne jest kupowanie na marketplace (4 na 10 osób) oraz przez reklamę i post sponsorski (1/3 badanych). Najrzadziej wybieraną opcją jest za to zakup podczas transmisji live.

 

fot. Gemius Polska

Kto kupuje online?

Są to przede wszystkim mieszkańcy miast powyżej 200 tys. (31% badanych) oraz osoby z wykształceniem wyższym (42% badanych).

fot. Gemius Polska

 

Co motywuje – a co zniechęca?

Użytkownicy zdecydowanie najbardziej doceniają w zakupach online możliwość kupowania przez całą dobę, wygodę oraz oszczędność czasu przez możliwość zrobienia zakupów we własnym domu oraz niższe ceny w porównaniu ze sklepami stacjonarnymi. To ostatnie jest także największym motywatorem do częstszych zakupów online – aż 53% osób wskazało tę opcję w badaniu. Ten sam wynik miała także opcja „Niższe koszty dostawy”, która niezmiennie jest istotnym elementem dla kupujących. Dobrym motywatorem są także zniżki i kody rabatowe, które wskazało 44% ankietowanych.

Natomiast problematyczne w procesie zakupów stały się dla użytkowników natrętne reklamy produktów, które zostały już przez nie obejrzane, długie oczekiwanie na dostawę, jak również wysokie jej koszty.

fot. Gemius Polska

Co ciekawe, jako motywatory do zakupu, młodsi Polacy (15-24 lata) wskazują najczęściej zniżki i rabaty oraz niższe koszty dostawy.

fot. Gemius Polska

 

Czy inflacja miała wpływ na nasze decyzje zakupowe?

Nieco ponad połowa badanych (52%) deklaruje, że z powodu inflacji nie zmieniła swoich zachowań zakupowych online.
18% twierdzi, że kupuje online więcej niż wcześniej, a 30% – że mniej. Kobiety częściej rezygnują z zakupów online. Osoby najmłodsze częściej deklarują zwiększenie zakupów online z powodu inflacji.

 

Jakie dostawy wybieramy?

Automaty paczkowe wciąż na topie! Aż 82% badanych decyduje się na dostawę do automatu paczkowego i aż 93% z nich korzysta z automatu Paczkomat. Dostawa przez kuriera do domu/pracy, którą wybiera 42% ankietowanych preferowana jest najczęściej przez grupę 50+. Natomiast młodsze grupy wiekowe (15-24 lat) częściej decydują się na paczkomaty.

Przedstawiliśmy Ci tylko część raportu i informacje, które możesz uznać za interesujące. Jeśli chcesz zapoznać się z całością, wszystkie slajdy znajdziesz na stronie: E-commerce w Polsce 2023

Skorzystaj z potencjału reklamy online!

Postaw na stały rozwój i stwórz swoją kampanię online ze ZnajdźReklamę.pl! Na bieżąco testujemy wiele zmiennych, takich jak: nowe teksty, nagłówki, opisy, stawki czy miejsca wyświetlenia reklamy. Dzięki temu Twoja kampania nie tylko dotrze do jak największej liczby odbiorców, lecz także jej efektywność będzie rosła z każdym miesiącem. Skontaktuj się z nami i poznaj moc reklamy online!

Napisz maila na adres: agata.borek@znajdzreklame.pl. Agata przygotuje Ci ofertę szytą na miarę, a nasi specjaliści poprowadzą efektywną kampanię reklamową.

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.