Czy Twoja kampania online osiąga wystarczające wyniki? Sprawdź, czy nie tracisz Klientów!

Czy Twoja kampania online osiąga wystarczające wyniki? Sprawdź, czy nie tracisz Klientów!

Inwestujesz w swoją kampanię online, ale ostatecznie nie widzisz oczekiwanych rezultatów? A może myślisz, że Twoja kampania osiągnęła już wszystko, co mogła osiągnąć? Nie trać przez takie myśli, po prostu to sprawdź – nadszedł czas na audyt! W wysoko konkurencyjnym świecie reklamy online, osiągnięcie oczekiwanych wyników w kampaniach reklamowych staje się coraz większym wyzwaniem. Gdy Twoje kampanie nie są zoptymalizowane pod kątem najskuteczniejszego dotarcia do docelowej grupy odbiorców, ryzykujesz utratę potencjalnych klientów na rzecz konkurencji. Jednak prawidłowo przeprowadzony szczegółowy audyt może odkryć przed Tobą wszystko, czego Twojej reklamie brakuje do sukcesu. Audyt nie tylko pomaga zidentyfikować słabe punkty w Twoich kampaniach, ale również umożliwia wprowadzenie niezbędnych korekt, które mogą zwiększyć skuteczność i efektywność Twoich działań reklamowych. Idealnym na to przykładem jest historia kampanii naszego Klienta, w których dzięki dokładnemu zbadaniu kampanii i identyfikacji jej problemów, specjaliści ZnajdźReklamę.pl sprawnie doprowadzili do znaczącej poprawy jego wyników reklamowych. Gruntowny audyt kampanii Google Ads naszego Klienta zaowocował w wzroście liczby transakcji o 51.42% i obniżeniu kosztów konwersji o 25%!

Jak udało nam się uzyskać taki wynik? Zobacz, jakie kroki podjęliśmy i przekonaj się, dlaczego systematyczny audyt jest kluczowym narzędziem dla każdego przedsiębiorcy prowadzącego kampanie online!

Case study Klienta ZnajdźReklamę.pl

Klient: Firma sprzedająca karmy premium dla psów oraz suplementy diety dla psów i kotów.

Okres trwania kampanii: 20.11.23 – 31.03.24

Wyzwanie: Zwiększenie liczby zakupów i przychodu przy obniżeniu kosztów kampanii.

Rozwiązanie:

Po rozmowie z naszym Klientem i dokładnym zbadaniu jego potrzeb i oczekiwań, szybko przystąpiliśmy do szczegółowego audytu konta Google Ads i GA4. Jaki był jego wynik? Już od razu specjalistom ZnajdźReklamę.pl udało się dostrzec kilka błędów, m.in. to, że zliczanie konwersji było skonfigurowane niepoprawnie. Na koncie naszego Klienta znajdowało się aż 6 celów konwersji skonfigurowanych pod zakup, z których żaden nie zliczał wartości zakupu poprawnie. Jaki był tego powód? Brak warstwy danych (data layer) na stronie. Przez to żadne z informacji o istotnych zdarzeniach na stronie takich jak, np. dodanie do koszyka, zakup, czy przeglądanie konkretnych produktów nie były rejestrowane. Strona nie zwracała informacji o tym jaki produkt/produkty zostały zakupione, jaka była wartość zakupu, ani nie były przekazywane żadne informacje o szczegółowych parametrach produktu, przez co nie były zbierane dane potrzebne do remarketingu dynamicznego.

Po pełnej analizie i ocenie stanu kampanii przygotowaliśmy dla naszego Klienta nową strategię działania. Postanowiliśmy podjąć szereg kroków w celu poprawienia wyników reklam, m.in.:

Naszym kolejnym krokiem była przebudowa struktury kampanii na koncie. Do tego momentu na koncie Klienta działało kilka kampanii:

  • Performance Max,
  • standardowa kampania produktowa,
  • dynamiczna kampania w sieci wyszukiwania DSA.

Największa część budżetu naszego Klienta przeznaczana była na kampanię PMax z podpiętymi zasobami oraz feedem produktowym, gdzie promowane były wszystkie dostępne produkty. Niestety ustawienia większości kampanii budziły nasze wątpliwości. Jako że, zakupy zaczęliśmy mierzyć nowo skonfigurowanym celem konwersji, postanowiliśmy wstrzymać wszystkie działające do tej pory kampanie i stworzyć strukturę konta od nowa.

Przygotowaliśmy osobne kampanie tekstowe dla karm suchych, karm mokrych i suplementów, uzupełniając je kampaniami DSA. Ponadto dla wspomnianych wyżej kategorii utworzyliśmy osobne kampanie Performance Max skonfigurowanych w ten sposób, żeby działały wyłącznie jako reklama produktowa i remarketing dynamiczny.

Na konto zostały też wgrane odpowiednie skrypty, pozwalające sprawdzić, jakie wyszukiwane hasła konwertują w kampaniach Performance Max, a jakie warto wykluczyć ze względu na słabe wyniki.

Jak wyglądały efekty kampanii?

Specjaliści ZnajdźReklamę.pl na bieżąco analizują, testują i sprawdzają różne rozwiązania, by wzmocnić sprzedaż. W kampanii naszego Klienta, firmy zajmującą się sprzedażą karm dla psów, po zadowalającym wyniku z grudnia, wprowadziliśmy kolejne zmiany w celu jeszcze lepszej poprawy jej wyników.

W kolejnym miesiącu przełączyliśmy kolejne kampanie PMax na strategię Docelowy ROAS, rotowaliśmy budżetami pomiędzy kampaniami w zależności od ich skuteczności. Wstrzymaliśmy kampanie tekstowe, które wykazywały słabe rezultaty, przez co mogliśmy większą część budżetu przeznaczać na te lepiej konwertujące. Dodatkowo w styczniu skupiliśmy też dużo uwagi na optymalizacji feeda produktowego. Dysponujemy specjalistycznym narzędziem, dzięki któremu poprawiliśmy tytuły produktów tak, aby zawierały nazwę brandu, a także więcej istotnych informacji jak np. rodzaj karmy (sucha czy mokra), czy przeznaczenie (dla psa). Uzupełniliśmy również brakujące atrybuty w pliku produktowym, uporządkowaliśmy produkty, a także podzieliliśmy je na odpowiednie kategorie. Co więcej, dzięki wcześniejszemu wgraniu skryptów, mogliśmy również dokleić do opisów produktów w feedzie hasła, które generowały sprzedaż, zwiększając tym samym widoczność produktów na najbardziej konwertujące wyszukiwane hasła.

Zmieniliśmy następnie ustawienia kampanii DSA. Dzięki wspomnianemu wcześniej narzędziu mogliśmy w szybki sposób, dzięki zastosowaniu odpowiednich reguł wydzielić do osobnej grupy reklam każdy z produktów w danej kategorii, co pozwoliło na lepsze dostosowanie tekstów reklam pod konkretny produkt oraz zarządzanie wyszukiwanymi hasłami. Wstrzymaliśmy też nierentowne kampanie tekstowe. Ponadto w dalszym ciągu pracowaliśmy nad poprawą jakości feeda produktowego oraz prowadziliśmy standardowe prace optymalizacyjne na koncie takie, jak dostosowanie stawek ROAS, czy rotacje budżetów.

W marcu w dalszym ciągu pracowaliśmy nad feedem produktowym. Dodaliśmy w tym czasie także osobna kampanię pod najlepiej sprzedające się produkty, aby maksymalizować zyski naszego Klienta. Na konto wgraliśmy listę dotychczasowych klientów, aby dostarczyć algorytmom cennym informacji o profilu klientów. Utworzyliśmy również nowe grupy komponentów w kampaniach PMax i jako sygnał dodaliśmy właśnie listę klientów. Przełączyliśmy także kolejną z kampanii na strategię ustalania stawek Docelowy ROAS.

Od pierwszego pełnego miesiąca działań udało się obniżyć koszt konwersji o 25%. Porównując też ogólną sprzedaż ze wszystkich kanałów online według danych z panelu sklepu można było zauważyć znaczną poprawę w wynikach kampanii. 

Porównując październik 2023 do marca 2024 specjalistom ZnajdźReklamę.pl udało się osiągnąć wzrost liczby transakcji o 51.42%!

Chcesz zobaczyć więcej case study kampanii ZnajdźReklamę.pl? Poznaj inne historie sukcesów naszych Klientów

Zrób swoją kampanię reklamową ze ZnajdźReklamę.pl i zyskaj więcej!

By przebić się ze swoją ofertą należy mieć rękę na pulsie, testować różne formy reklamy i weryfikować wstępne założenia. Naszym celem jest rozwój biznesu naszych Klientów. Dlatego też stale analizujemy wyniki, podejmujemy testy, by wzmocnić sprzedaż i jesteśmy na bieżąco z aktualnymi trendami. Jeśli działasz w e-commerce i chcesz by Twoja firma miała wyższą widoczność w internecie, a tym samym wyższe obroty – skontaktuj się z nami!

Napisz maila na adres: agata.borek@znajdzreklame.pl. Agata przygotuje Ci ofertę szytą na miarę, a nasi specjaliści poprowadzą efektywną kampanię reklamową.

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.