Rynek reklamy w Polsce rośnie. Po trzech kwartałach 2023 jego wartość osiągnęła 8,3 mld zł

Rynek reklamy w Polsce rośnie. Po trzech kwartałach 2023 jego wartość osiągnęła 8,3 mld zł

Jak wynika z najnowszego raportu o rynku reklamy opublikowanego przez Publicis Groupe Polska sektor reklamowy w naszym kraju jest coraz większy. Rynek reklamy w Polsce osiągnął już 8,3 mld zł przez pierwsze trzy kwartały tego roku. To oznacza wzrost o 7,1% w porównaniu do tego samego okresu w 2022 roku. Według raportu najszybciej wzrosły inwestycje reklamowe w kinie oraz w reklamie zewnętrznej!

Co jeszcze możemy znaleźć w raporcie od Publicis Groupe Polska? Jak przestawiają się pierwsze trzy kwartały 2023 roku na rynku reklamy? Sprawdź!

Wzrost wartości rynku reklamowego w Polsce

Publicis Groupe Polska

Aż 12 sektorów reklamowych zwiększyło swoje wydatki na reklamę

Największy wzrost wolumenu wydatków przypisuje się branży handlowej, która zwiększyła swoje inwestycje reklamowe o 11,8%. Oznacza to, że firmy zajmujące się handlem wydały o 193,5 mln zł więcej na reklamy w porównaniu do tego samego okresu w ubiegłym roku. Największy spadek wolumenu inwestycji można zauważyć w sektorze media, który wydał o 48 mln zł mniej (spadek o 10,1%).

Publicis Groupe Polska

Kino i outdoor pną się do góry

Pierwsze trzy kwartały tego roku przyniosły wzrost w inwestycjach w praktycznie każdym kanale – internecie, telewizji, reklamie zewnętrznej, kinie, radiu, czy dziennikach. Kino i outdoor wyróżniają się w tym zestawieniu ze wzrostem odpowiednio 22,7% i 12,8%. Spadek odczuła jednak prasa, w której inwestycje na reklamy spadły o około 6 mln zł.

Rynek reklamy zewnętrznej osiągał wzrost, jak wynika z raportu, głównie dzięki zwiększonemu wykorzystaniu nośników digitalowych. Udział DOOH w przychodach reklamowych w 2023 roku wyniósł 23,2% (w 2022 roku było to 17,6%). Sektorami najbardziej zainteresowanymi w reklamę zewnętrzną w tym roku okazała się branża napoje i alkohole, która wydała o 10,5 mln złotych więcej, tuż za nią znalazł się sektor telekomunikacja z wydatkami większymi o 8,7 mln zł.

Publicis Groupe Polska

Internet wciąż liderem

Pod względem przychodów reklamowych to właśnie internet pozostał największym medium. Od początku roku wartość inwestycji na reklamę online osiągnęła wzrost o 8,2% i wyniosła prawie 3,7 mld zł. Przyczynił się do tego przede wszystkim szybki wzrost reklamy video (o 20,1%).

Wszystkie dane i wykresy pochodzą z raportu o rynku reklamy opracowanego przez Publicis Groupe Polska.

Chcesz dotrzeć do nowych odbiorców ze skuteczną reklamą? Zrób swoją kampanię reklamową ze ZnajdźReklamę.pl!

ZnajdźReklamę.pl to zespół specjalistów, w których ręce możesz powierzyć swoją reklamę. Kompleksowo realizujemy zarówno kampanie outdoorowe dla naszych Klientów – od planowania, przez wydruk i montaż, aż po raportowanie efektów, a także specjalizujemy się w skutecznej reklamie online, która dotrze prosto do Twojego Klienta! Zyskaj więcej czasu na zajmowanie się swoimi sprawami – planowanie skutecznej kampanii reklamowej zostaw nam. 🙂 Bo współpraca z nami to oszczędność czasu – wszystko zrobimy za Ciebie!

Skontaktuj się z nami i sprawdź!

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.