Rynek OOH wart coraz więcej. 2023 w reklamie zewnętrznej to wzrost wartości o 16,9%!

Rynek OOH wart coraz więcej. 2023 w reklamie zewnętrznej to wzrost wartości o 16,9%!

Jak wynika z danych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej i domu mediowego Starcom (grupa Publicis), rynek reklamy zewnętrznej radzi sobie wyjątkowo dobrze! Według najnowszego raportu, estymowana wartość sprzedaży na rynku OOH w Polsce, obejmująca trzy segmenty – klasyczne OOH, transport miejski i digital OOH, sięgnęła imponującej kwoty 648,29 mln zł. Ten wynik oznacza wzrost o 16,9% w porównaniu z rokiem 2022.

Rok 2023 przyniósł dynamiczny rozwój branży. Co wpłynęło na zwiększenie wartości sektora reklamy zewnętrznej? Sprawdź!

Kampanie wyborcze zdominowały rynek

Najważniejszym wydarzeniem w branży reklamy zewnętrznej w tym roku były zdecydowanie wybory. W okresie kampanii wyborczych, krajobraz Polski był przepełniony intensywną ekspozycją polityków, obejmującą praktycznie każdy zakątek kraju – zarówno małe miejscowości, jak i duże miasta. Sektor kampanii społecznych/politycznych odegrał kluczową rolę w 2023 roku, reprezentując 16% całego rynku.

,,REKLAMA OOH W POLSCE 2023″, IGRZ, Starcom (Publicis Group)

Planowanie kampanii komercyjnych stało się znacznie bardziej skomplikowane, głównie z powodu ograniczonej dostępności powierzchni reklamowych, a także z powodu rezygnacji z ekspozycji reklam w otoczeniu kampanii politycznych. W tym czasie wielu reklamodawców komercyjnych zmuszonych było do przesunięcia swoich budżetów na kilka miesięcy do przodu, kierując się ku bardziej dogodnemu okresowi w roku.

Klasyczne billboardy, citylighty i reklamy w komunikacji miejskiej wciąż na topie

W świetle danych dotyczących rynku reklamy zewnętrznej w 2023 roku, możemy zauważyć, że główne źródło przychodów w klasycznym OOH stanowią dwa rodzaje nośników: Citylight oraz Billboard 18 m² . Warto zaznaczyć, że sprzedaż powierzchni ekspozycyjnych na tych nośnikach stanowiła 70% przychodów.

Interesującym aspektem jest również wzrost wykorzystania powierzchni ekspozycyjnych na tradycyjnych nośnikach dużego formatu 36 m² i 48 m², szczególnie w obszarach strategicznych, takich jak szlaki komunikacyjne między głównymi miastami. Jednocześnie według raportu zaobserwowano dynamiczny rozwój nośników podświetlanych typu Backlight we wszystkich dostępnych formatach.

,,REKLAMA OOH W POLSCE 2023″, IGRZ, Starcom (Publicis Group)

Pomimo malejącej liczby nośników tradycyjnych, likwidowanych np. przez wpływ uchwał krajobrazowych, oraz ich zastępowania nowoczesnymi, cyfrowymi nośnikami Digital OOH, rynek klasycznego OOH wciąż rośnie. W czwartym kwartale 2023 można było zauważyć wzrost o 21,5% w porównaniu do ostatniego kwartału 2022 roku.

Rynek reklamy zewnętrznej we wszystkich segmentach zwiększył się o 16,9% w porównaniu z rokiem 2022, co przekłada się na łączną wartość 648,29 mln zł w 2023 roku. To nie tylko oznacza trwałość branży, ale także dynamiczną adaptację do zmieniającego się krajobrazu reklamy zewnętrznej.

DOOH nieprzerwanie pnie w górę

Dynamiczny rozwój znaczenia cyfrowych nośników zewnętrznych (DOOH) na rynku reklamy outdoorowej stanowił istotny trend poprzedniego roku. Format przypieczętował w 2023 roku swoją obecność w branży, co potwierdził imponujący wzrost jego sprzedaży wynoszący 49,3%. Sprzedaż DOOH osiągnęła 160,20 mln zł.

,,REKLAMA OOH W POLSCE 2023″, IGRZ, Starcom (Publicis Group)

Według raportu, na rynku DOOH dominują nośniki umieszczone wewnątrz obiektów, takich jak galerie handlowe, sklepy wielkopowierzchniowe, kluby fitness, budynki biurowe, a także obiekty użyteczności publicznej. Dodatkowo, cyfrowe nośniki reklamy znacząco zyskują na popularności na dworcach kolejowych i lotniskach, w przejściach podziemnych, pojazdach komunikacji miejskiej oraz w wagonach kolei podmiejskich i aglomeracyjnych. Warto również zaznaczyć rosnącą liczbę cyfrowych nośników reklamy w wiatach przystankowych komunikacji miejskiej oraz w witrynach lokali użytkowych. To nie tylko potwierdza dominację digital OOH, ale także świadczy o wszechstronności i skuteczności tego formatu w różnych środowiskach.

Dane wykorzystane we wpisie pochodzą z raportu REKLAMA OOH W POLSCE 2023 przygotowanego we współpracy IGRZ i domu mediowego Starcom (Publicis Group).

Dotrzyj do nowych Klientów ze skuteczną kampanią reklamową!

Pokaż swoją markę szerokiej publiczności – zarówno w Internecie, jak i w outdoorze! W ZnajdźReklamę.pl zaplanujemy i przeprowadzimy dla Ciebie skuteczną kampanię reklamową. Możesz z nami pojawić się na najpopularniejszych platformach społecznościowych, ale także w outdoorze na nośnikach zewnętrznych. Dotrzyj ze swoją reklamę tam, gdzie znajdują się Twoi Klienci!

Skontaktuj się z nami i zobacz, co możemy razem zrobić!

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.