Jak wynika z najnowszego raportu opublikowanego przez Izbę Gospodarczą Reklamy Zewnętrznej (IGRZ) rynek OOH ma się całkiem dobrze! Trzeci kwartał 2023 był niezwykle korzystny dla branży outdoorowej, której wartość w tym okresie osiągnęła imponującą sumę 171,23 mln zł. To zauważalny wzrost o 25,1% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.
Co jest powodem wzrostu na rynku reklamy zewnętrznej? Jakie jeszcze informacje na temat OOH kryje w sobie raport? Sprawdź!
Politycy opanowali billboardy
Największy udział na rynku w tym kwartale miał handel (18%), kampanie społeczne, a także oczywiście polityczne (14%). Większa liczba powierzchni reklamowych wykorzystana w kampaniach politycznych znacznie wpłynęła na wzrost na rynku. Okres wyborczy był czasem intensywnej ekspozycji polityków na różnorodnych formatach reklamowych. Sprawił on, że nośniki były szybko rezerwowane, a kandydaci przez dłuższy czas byli widoczni praktycznie w każdym miejscu – zarówno w małych, jak i dużych miejscowościach. Nic w tym dziwnego. OOH to wybór numer 1 polityków w trakcie planowania kampanii wyborczej – zarówno w skali ogólnopolskiej, jak i lokalnej. Więcej o tym pisaliśmy tutaj: Marketing polityczny – kampania wyborcza w reklamie zewnętrznej.
DOOH wygrywa!
Jak wskazuje raport wzrost sprzedaży w tym roku nastąpił we wszystkich trzech segmentach rynku OOH – tradycyjnym OOH, City Transport oraz Digital OOH, czyli DOOH. Tradycyjne OOH może cieszyć się wzrostem o 5%, reklamy City Transport osiągnęły o 6,3% więcej niż poprzednim roku, natomiast największy wzrost odnotowano w segmencie DOOH. Pierwsze trzy kwartały tego roku przyniosły DOOH wzrost o 48,9%. Sam trzeci kwartał 2023 roku przyczynił się do tego wyniku, generując sprzedaż formatu DOOH na poziomie 36,60 mln zł. Rosnąca liczba nośników cyfrowych – zarówno w galeriach handlowych, jak i na przystankach, czy dworcach sprawiła, że coraz więcej firm zainteresowało się tym formatem. Jednak nie tylko to było czynnikiem decydującym o wyborze tego nośnika. Innowacyjność, dynamiczny i ciekawy przekaz i przyciągająca uwagę forma z dużym współczynnikiem zapamiętywalności to coś, co stało się niezwykle atrakcyjne dla firm planujących swoją kampanię. Więcej o DOOH i jego zaletach przeczytasz tutaj: Jakie korzyści posiadają cyfrowe reklamy outdoorowe?
Cały rok w liczbach
Rynek reklamy outdoorowej wciąż rośnie! Dane za pierwsze trzy kwartały 2023 roku ukazują sprzedaż na polskim rynku OOH osiągającą imponującą kwotę 448,86 mln zł. Ten wynik oznacza wzrost o 12,8% w porównaniu do roku 2022 oraz potwierdza umocnienie się tego sektora na rynku reklamy w Polsce.
Dane wykorzystane we wpisie pochodzą z raportu przygotowanego we współpracy IGRZ i domu mediowego Starcom (Publicis Group).
Dotrzyj do nowych Klientów ze skuteczną kampanią reklamową!
Pokaż swoją markę szerokiej publiczności – zarówno w Internecie, jak i w outdoorze! W ZnajdźReklamę.pl zaplanujemy i przeprowadzimy dla Ciebie skuteczną kampanię reklamową. Możesz z nami pojawić się na najpopularniejszych platformach społecznościowych, ale także w outdoorze na nośnikach zewnętrznych. Dotrzyj ze swoją reklamę tam, gdzie znajdują się Twoi Klienci!
Skontaktuj się z nami i zobacz, co możemy razem zrobić!