Jak mierzyć efektywność reklam outdooorowych? Pomiar zasięgu OOH

Jak mierzyć efektywność reklam outdooorowych? Pomiar zasięgu OOH

Czy efektywność reklamy zewnętrznej da się zmierzyć? Oczywiście! Jednak nie jest to takie proste, a do zmierzenia zasięgu OOH warto podejść w odpowiedni sposób. W końcu reklama zewnętrzna ma głównie charakter wizerunkowy, a nie sprzedażowy. Po rozpoczęciu kampanii w outdoorze nie możemy zatem oczekiwać natychmiastowych reakcji w postaci bezpośrednich zakupów tak, jak miałoby to miejsce w przypadku kampanii online. Ale nie musisz się martwić – istnieją metody oceny jej skuteczności, dzięki którym zobaczysz, jak radzi sobie Twoja kampania. Jakie? Sprawdź!

Jak mierzyć efektywność reklam outdoorowych?

Ocena skuteczności kampanii reklamowej w outdoorze opiera się na kilku kluczowych wskaźnikach. Jeden z najistotniejszych z nich to zasięg. Zasięg możemy mierzyć w odniesieniu do grupy docelowej lub całej populacji danego obszaru. W branży OOH przyjmuje się, że kampania jest efektywna, jeśli dociera do około 65-70% populacji w danym obszarze. Przykład? Według danych Głównego Urzędu Statystycznego, wrocławska populacja liczy 674 tysiące osób, co oznacza, że aby kampania była widoczna, powinna docierać do około 450 tysięcy osób dziennie. To ważne założenie, które należy brać pod uwagę podczas analizy swojej kampanii.

Kolejnym istotnym aspektem jest częstotliwość kontaktu, czyli ilość razy, jaką dana osoba ma szansę zetknąć się z reklamą. W przypadku reklamy zewnętrznej przyjmuje się, że zapamiętywalność reklamy można osiągnąć po około 7-8 kontaktach z nią. Dlatego też często preferowane są trzydziestodniowe okresy ekspozycji, które zwiększają szanse na osiągnięcie tego poziomu.

Znając te parametry, takie jak zasięg i częstotliwość, jesteśmy w stanie wyliczyć osiągnięte GRP (Gross Rating Points), które pozwalają określić skuteczność naszych działań reklamowych. Niemniej jednak, warto pamiętać, że punkty GRP pozwalają na pomiar dotarcia do grupy docelowej, ale nie uwzględniają tzw. grup aspirujących, które mogą dopiero po zapoznaniu się z komunikatem rozważać zakup. Dlatego zarówno reklama zewnętrzna, jak i telewizyjna są środkami o szerokim zasięgu, które mogą oddziaływać na różne grupy społeczne.

Pomiar widowni nośników outdoorowych w ZnajdźReklamę.pl

Zastanawiasz się, jak możesz poznać zasięg Twojej kampanii reklamowej? W ZnajdźReklamę.pl dzięki wykorzystaniu technologii od naszego partnera i wiodącego dostawcy rozwiązań data science w świecie offline możemy dostarczać naszym Klientom informacji na temat widowni nośników zewnętrznych i na ich podstawie idealnie dopasować miejsca reklam do Twojej grupy docelowej!  Jak to działa? Widownia nośników outdoorowych, czyli średnia liczba osób przechodzących obok nośnika jest analizowana na podstawie danych zebranych przez naszego partnera technologicznego za pomocą urządzeń mobilnych (np. przez popularne aplikacje). Dane lokalizacyjne pozostawiane anonimowo przez użytkowników, zestawione z modelami statystycznymi oraz przy wykorzystaniu uczenia maszynowego poddawane są dodatkowym analizom, dzięki którym tworzone są wskaźniki natężenia ruchu i mobilności w danym obszarze. Zebrane dane zostają zestawione, m.in. z informacjami pobranymi z różnych źródeł, np. kamer, wiadomości na temat ruchu drogowego, czy ogólnych danych ludności. I tak właśnie, na podstawie sygnałów wysyłanych z aplikacji i innowacyjnej technologii zbierania danych, możliwe jest przewidzenie faktycznej liczby osób, które pojawiły się w zasięgu nośnika w danym okresie. Dane są przesyłane do ZnajdźReklamę.pl, gdzie na ich podstawie nasi doradcy są w stanie zaplanować i zoptymalizować kampanie outdoorowe naszych Klientów tak, aby były, jak najbardziej skuteczne.

Poznaj swoich odbiorców ze ZnajdźReklamę.pl!

ZnajdźReklamę.pl badamy widownię nośników zewnętrznych, żeby dostarczyć do naszych Klientów istotne informacje! Pomiar widowni to nie tylko zasięg poszczególnych nośników, ale także droga do stworzenia skutecznej kampanii outdoorowej. W planowaniu promocji bierzemy pod uwagę Twoje potrzeby i oczekiwania i dostarczamy Ci najskuteczniejsze nośniki. Zapewniamy doradztwo oraz pełne zaangażowanie na każdym etapie realizacji. Bo jesteśmy tu dla Ciebie i twoich wyników – które zobaczysz w przesłanym przez nas raporcie!

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.