Jak sprawić by graffiti stało się atrakcyjnym wizualnie i nieszablonowym przekazem marketingowym? Stworzenie kreatywnego i ciekawego projektu outdoor, który zainteresuje odbiorcę to obecnie nie lada wyzwanie dla marketerów. Mamy wrażenie, że wszystko już było i niczym nie zaszokujemy i wtedy właśnie z pomocą przychodzi nam sztuka…sztuka ulicy.
Street Art jako nowa forma reklamy
Graffiti wciąż dla niektórych może kojarzyć się jako coś kontrowersyjnego. Oczywiście jest to prawdą jeśli dzieje się w sposób niekontrolowany, ale jeśli malarstwo uliczne jest prowadzone właściwie, zgodnie z wizją i oczekiwaniami powstają wtedy niekwestionowane dzieła sztuki marketingowej.
To co przyciągnie uwagę potencjalnego klienta musi być oryginalne oraz sprawić, że to forma przekazu będzie pierwszą rzeczą jaką zapamięta. Wizja artysty, marketingowca oraz klienta musi stanowić jedność i być efektem wspólnie wypracowanej koncepcji, która zainteresuje odbiorcę.
Do kogo kierowane są reklamy graffiti?
Street Art to świetna możliwość, aby dotrzeć z przekazem do młodszego pokolenia, które w dużej mierze jest uodpornione na tradycyjne środki promocji. Jest to sposób na wyróżnienie się i zyskanie przewagi nad konkurencją. Ponadto ciekawe graffiti w bardzo szybki i łatwy sposób ma szansę stać się viralem, który rozniesie się szerokim echem po internecie i może przysporzyć firmie właściwego rozgłosu.
Kampania urodzinowa sieci kawiarnii Costa Coffe
Ciekawa kampania dla sieci kawiarnii Costa Coffe z okazji pierwszego roku jej istnienia w Polsce. Murale można było znaleźć na terenie całego kraju. Wiele z nich nawiązywało do Londyńskiego pochodzenia firmy.
Kampania promująca smartphone HTC Desire
Lokalna kampania autorstwa znanej ilustratorki Olki Osadzińskiej z Warszawą w tle. Mural o powierzchni 320 mkw znajdował się przy stacji Metra Warszawa Centrum i był częścią konkursu #MoreYou zorganizowanego przez firmę HTC.
Kampania naTemat.pl dla lekarzy
Niesamowita akcja grupy naTemat.pl mająca na celu podziękowanie służbom medycznym, które walczyły podczas pierwszej fali epidemii. Za tę reklamę naTemat.pl otrzymało, aż trzy nominacje na najlepszą kampanię w Internecie w prestiżowym konkursie MIXX Awards 2020.
Kampania producenta farb i akcesoriów malarskich Flugger
Akcja producenta farb, która była skierowana głównie do indywidualnych konsumentów, aby podnieść świadomość marki oraz zakomunikować, że farby Flugger są dedykowane nie tylko profesjonalistom. Stworzone graffiti opowiada zabawne i ciekawe historie dziejące się w różnych pokojach, które ostatecznie łączą się w całość.
Kampania marki Converse
Wyjątkowy mural, który zdobił ul. Jaworzyńską w Warszawie to część ogólnopolskiej kampanii reklamowej, w której swoje umiejętności mogli zaprezentować lokalni artyści. Obraz oprócz przedstawienia ciekawej formy reklamy miał jeszcze jedno zadanie – oczyścić powietrze. Stworzony został z fotowoltaicznych farb, które dzięki dwutlenkowi tytanu rozkładają w naturalny sposób szkodliwe związki chemiczne zawarte w powietrzu.
Street Art od momentu swojego powstania ciągle budzi emocje, często skrajne jednak niewątpliwie jest to interesująca forma reklamy, która może pozwolić Twojej firmie być zapamiętaną na bardzo długo. A w marketingu niewątpliwie właśnie o to chodzi, aby się wyróżnić i stworzyć szansę zwiększenia świadomości marki.