Dlaczego warto zainwestować w DOOH? Cyfrowe reklamy outdoorowe w Twojej kampanii

Dlaczego warto zainwestować w DOOH? Cyfrowe reklamy outdoorowe w Twojej kampanii

Rosnąca popularność cyfrowych nośników outdoorowych zdaje się nie mieć końca. Z roku na rok widzimy coraz większe zainteresowanie tym formatem, a potwierdzają to dane – tylko w 2023 roku DOOH osiągnął niesamowity wzrost w sprzedaży, wynoszący aż 49,3%. Coraz więcej firm w Polsce dostrzega potencjał DOOH i decyduje się na inwestycje w tę formę reklamy, aby wzmocnić swoją obecność na rynku i skutecznie dotrzeć do swojej docelowej grupy odbiorców. W obecnych czasach, w których konsumenci są bombardowani tysiącami takimi samymi reklam każdego dnia, DOOH staje się nie tylko świetną alternatywą dla tradycyjnych form reklamy zewnętrznej, ale również niezbędnym narzędziem dla firm, które chcą efektywnie komunikować się ze swoimi klientami.

Zobacz, czemu firmy stawiają na DOOH!

DOOH: Większy zasięg, większa widoczność

Mocną stroną DOOH są lokalizacje. Cyfrowe ekrany są zazwyczaj umieszczone w miejscach strategicznych o dużym natężeniu ruchu, co zapewnia znacznie szerszą grupę odbiorców. DOOH możemy też często znaleźć w specyficznych lokalizacjach, takich jak lotniska, dworce czy galerie. Dzięki umieszczeniu reklamy w takich miejscach, mamy pewność dotarcia do precyzyjnie określonej grupy docelowej.

Sekret skuteczności reklam DOOH? Dynamiczne przekazy!

Dynamiczne treści przyciągają uwagę i zostają w pamięci na dłużej! Wzbogacenie reklamy o dynamiczne elementy wzmacnia przekaz i błyskawicznie przyciąga wzrok odbiorców. Obecnie, klienci oczekują intrygujących i zmieniających się treści. Animacje, filmy oraz inne ruchome spoty reklamowe użyte w DOOH znacznie wyróżniają się wśród statycznych form reklamowych oraz dają przewagę już przy pierwszej sekundzie kontaktu z odbiorcą.

Elastyczna forma = nieograniczone zmiany

W przeciwieństwie do nośników tradycyjnych, gdzie rezerwacje muszą być dokonywane z dużym wyprzedzeniem, format DOOH pozwala na rozpoczęcie kampanii już w ciągu 48 godzin. Co istotne, kampanię na cyfrowych nośnikach można zlecić na cały miesiąc, skupiając się na emisji jedynie w preferowanych dniach, na przykład od czwartku do soboty. Takie rozwiązania sprawiają, że reklama staje się bardziej efektywna. Przy DOOH zyskujemy także elastyczność pod kątem kreacji – można ją dopasować np. do dnia tygodnia, czy warunków pogodowych. Cyfrowe nośniki oferują nieograniczone możliwości dostosowania projektu do aktualnych wydarzeń i trendów. Szybkie zmiany w projekcie pozwalają na błyskawiczną reakcję na potrzeby rynku i utrzymanie na bieżąco kontaktu z odbiorcą.

Czemu konsumenci uwielbiają reklamy DOOH?

Według badania firmy Kantar większość konsumentów (70%) twierdzi także, że reklama cyfrowa jest „naprawdę aktualna” i przydatna jako medium informacyjne o produkcie i firmach. A DOOH nie tylko informuje – a także zachęca do interakcji! 38% ankietowanych odwiedziło stronę internetową widoczną na przekazie reklamowym, a 24% użyło kodu QR (więcej o potencjale kodów QR przeczytasz tutaj).

Czy DOOH zdominuje polski rynek reklamy zewnętrznej?

Dynamiczny rozwój znaczenia cyfrowych nośników zewnętrznych (DOOH) na rynku reklamy outdoorowej stanowił istotny trend poprzedniego roku na rynku polskim. Format przypieczętował w 2023 roku swoją obecność w branży, co potwierdził imponujący wzrost jego sprzedaży wynoszący 49,3%. Sprzedaż DOOH osiągnęła 160,20 mln zł. Wzrasta też udział DOOH na całym rynku reklamy zewnętrznej. W 2023 udział cyfrowych reklam outdoorowych wynosił 24,7%.

,,REKLAMA OOH W POLSCE 2023″, IGRZ, Starcom (Publicis Group)

W miarę wprowadzania kolejnych ograniczeń związanych z uchwałami krajobrazowymi, można zaobserwować zmniejszenie liczby i dostępności tradycyjnych nośników reklamowych, oraz przekształcenie klasycznej reklamy OOH w dynamiczne DOOH. Wobec tego, intensyfikacja działań w kierunku alternatywnych form promocji, takich jak reklama cyfrowa, staje się nie tylko opcją, lecz wręcz koniecznością na polskim rynku.

Według raportu ,,REKLAMA OOH W POLSCE 2023″, IGRZ, Starcom (Publicis Group), na rynku DOOH dominują nośniki umieszczone wewnątrz obiektów, takich jak galerie handlowe, sklepy wielkopowierzchniowe, kluby fitness, budynki biurowe, a także obiekty użyteczności publicznej. Dodatkowo, cyfrowe nośniki reklamy znacząco zyskują na popularności na dworcach kolejowych i lotniskach, w przejściach podziemnych, pojazdach komunikacji miejskiej oraz w wagonach kolei podmiejskich i aglomeracyjnych. Warto również zaznaczyć rosnącą liczbę cyfrowych nośników reklamy w wiatach przystankowych komunikacji miejskiej oraz w witrynach lokali użytkowych. To nie tylko potwierdza dominację digital OOH, ale także świadczy o wszechstronności i skuteczności tego formatu w różnych środowiskach.

Twoja skuteczna kampania ze ZnajdźReklamę.pl!

W ofercie ZnajdźReklamę.pl znajdziesz innowacyjne, ciekawe i efektowne formaty reklamowe. Od przystanków przez paczkomaty, aż po reklamy wielkoformatowe. Dopasujemy Twój budżet, grupę docelową i cel kampanii do idealnych nośników outdoorowych! A w naszej bazie masz w czym przebierać! Baza ZnajdźReklamę.pl liczy ponad 75 000 nośników zewnętrznych w różnych lokalizacjach w całej Polsce – od wielkich aglomeracji do małych miejscowości. Skontaktuj się z nami – i poznaj moc reklamy outdoorowej!

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.