5 przykładów kreatywnych rozwiązań w reklamie outdoorowej

5 przykładów kreatywnych rozwiązań w reklamie outdoorowej

Kreatywność popłaca! Pozwala na wyróżnienie się w tłumie na przestrzeni, w której wiele marek realizuje o uwagę odbiorców. Kreatywne podejście, interaktywne elementy lub humor mogą budzić pozytywne emocje i skłaniać odbiorców do interakcji z przekazem, jak również samą marką, a także pozwalają na stworzenie trwałych skojarzeń z marką w głowie przechodniów W reklamie outdoorowej naprawdę sky is the limit – a każdego roku widzimy coraz więcej kreatywnych rozwiązań, które podbijają serce potencjalnych Klientów. Przyjrzeliśmy się 5 najciekawszym przykładom kreatywnych podejść do reklamy outdoorowej, które nie tylko przyciągają uwagę odbiorców, ale także na długo zapadają w pamięć. Sprawdź nasze zestawienie i zainspiruj się!

Reklama – na wyciągnięcie ręki 🙂

Najważniejszym podejściem w planowaniu kampanii kreatywnej jest przede wszystkim nieszablonowość. Billboard, który nie tylko promuje produkty, ale także je rozdaje? Billboard, który jest nie tylko w zasięgu wzroku, ale także na wyciągnięcie ręki! Oczywiście, im bliżej odbiorcy, tym lepiej 🙂 Takie małe akcje marketingowe w outdoorze są świetnym paliwem do napędzenia działań online oraz są szansą na zrobienie sporego szumu na temat własnej marki.

fot. oohtoday.com

Brytyjska marka KIND Snacks produkująca zdrowe przekąski postawiła przed stacją Kings Cross w Londynie billboard wypełniony świeżymi produktami prosto z ogrodu! Owocowy billboard miał zachęcić Brytyjczyków do spożywania zalecanej dziennej porcji owoców i orzechów. Przez jeden dzień – od godziny 7 do 19 każdy mógł podejść i poczęstować się owocami, warzywami oraz batonikami firmy znajdującymi się na planszy. Dlaczego właśnie taka kampania? Badania przeprowadzone właśnie przez markę Kind Snacks dowiodły, że jedynie 13% Brytyjczyków spożywa zalecaną porcję orzechów dziennie. Zatem zielony billboard miał nie tylko smakować, ale także edukować!

Reklamy EKO on TOP

Kreatywna kampania reklamowa, w której masz realny wpływ na środowisko? Oczywiście! EKOmurale tworzone są ze specjalnej farby fotokatalitycznej, która pochłania drobinki zanieczyszczenia z powietrza. Brzmi jak sytuacja win-win. Twój przekaz nie tylko przyciągnie uwagę, ale także pokaże Twoją troskę o środowisko i podkreśli proekologiczność Twoich działań. Dbanie o jakość powietrza za pomocą reklamy otwiera dyskusje i zmusza do refleksji, czyli podsumowując – kieruje wszystkie oczy na Twoją promocję!

fot. blog.goldensubmarine.com

Co się dzieje, gdy połączysz naturę z kreacją reklamową? Kreatywny mural promujący Żubrówkę Czarną, który filtruje powietrze z zanieczyszczeń! Mural powstał z okazji trzeciej edycji projektu ,,Czarna Polana” marki Żubrówka. Produkt sprzedawany przez firmę wyróżnia się swoim smakiem przez zastosowanie filtracji węglem drzewnym, stąd powstała inspiracja do podjęcia tematu filtracji i oczyszczania powietrza. Mural powstał przy użyciu specjalnych farb, które oczyszczają powietrze – szkodliwe zanieczyszczenia, które unoszą się w powietrzu zostają wchłonięte przez mural albo przyczepiają się i zostają na jego powierzchni.

Jaka pogoda, taka reklama 🙂

Nośniki reklamowe z czujnikami temperatury stały się kreatywnym i innowacyjnym sposobem na przyciągniecie uwagi odbiorcy! Kreacje z informacjami aktualizowanymi w czasie rzeczywistym wyglądają dobrze i zapadają w pamięć!

Jak wypromować nowe, zimne napoje w ofercie McDonald’s? Najlepiej, gdy zaczną się ciepłe dni i wysokie temperatury! I tak też zrobiła marka w celu promocji swoich produktów. Stworzono kreatywną kreację, która szybko reaguje na temperaturę. Reklama pojawiła się dopiero, gdy temperatura wzrosła do 22°C. Powyżej 25°C na ekranie pojawia się także nazwa miasta oraz aktualna temperatura!

fot. m3-mediadigital.com

Więcej o tej formie reklamy przeczytasz tutaj: Reklamy aktywowane pogodą!

Lokalnie, czyli kreatywnie!

Personalizacja reklamy pod kątem lokalnym to niezwykle ciekawe rozwiązanie, które może zwrócić uwagę nie tylko mieszkańców, ale także turystów. Wykorzystywanie charakterystycznych elementów powiązanych z danym miejscem to ukłon w stronę tradycji i lojalnych zwyczajów, które zawsze jest dobrze odbierane 🙂 Odniesienie bezpośrednio do otoczenia odbiorcy tworzy jego emocjonalne przywiązanie z przekazem.

fot. job’n’joy

Jedną z ciekawszych lokalnych kampanii stała się kampania Allegro przeprowadzona w 5 miastach: Katowicach, Lublinie, Łodzi, Trójmieście i Wrocławiu! Każde z tych miast dostało swój własny, spersonalizowany przekaz! Po co? Żeby stworzyć wizerunek firmy jako przyjaznego, bliskiego odbiorcom – w tym przypadku potencjalnym kandydatom – lokalnego pracodawcy!

Cienie w roli głównej

Cienie tworzące ciekawe zjawiska optyczne, iluzje oraz wizualne efekty mogą stworzyć dynamiczny przekaz reklamowy, który zdecydowanie wyróżni się w tłumie. Dzięki wykorzystywaniu kształtu budynków, czy obiektów, marki mogą tworzyć reklamy, które zmieniają się w zależności od pory dnia, kąt padania światła oraz innych czynników. Przekaz nigdy nie będzie taki sam – co może stworzyć wrażenie ruchu, które przyciąga wzrok przechodniów. Jest to nowy wymiar interakcji odbiorcy z reklamą, ponieważ odbiorca może obserwować różne efekty w różnych momentach dnia – co tworzy ciekawe doświadczenie w przestrzeni miejskiej.

fot. Corona/digitalsynopsis.com

Reklama stworzona przez agencję Wieden+Kennedy. W swojej kreacji wykorzystuje cień powstały z liści, które tworzą ścianę murala. Między 18:30-18:45 mural odkrywa wszystkie karty.

Więcej przykładów takich reklam zobaczysz tutaj: Reklama z cieniem w roli głównej

Kreatywna reklama ma moc!

Pamiętaj, że kreatywna reklama ma moc. Jeden billboard potrafi sprawić, że internet będzie huczał, a studenci na uczelniach będą uczyć się na jego przykładzie, jak tworzyć dobre reklamy. Jeśli chcesz, by Twoja marka została zapamiętana – puść wodze fantazji! Swoje kampanie reklamowe stworzysz z nami. Mamy ponad 70 tysięcy nośników reklamowych w całej Polsce! Może wykorzystamy któryś z nich dla Twojej reklamy? 🙂

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.