Case study: Jak zmiana agencji przyniosła ponad 2-krotny wzrost konwersji w Google Ads

Case study: Jak zmiana agencji przyniosła ponad 2-krotny wzrost konwersji w Google Ads

Twoja firma powierzyła prowadzenie kampanii online specjalistom i nie przyniosła ona oczekiwanych skutków? W świecie reklamy internetowej jest to bardzo częste zjawisko. Nie zawsze to pierwsza agencja, która zajmie się kampanią, okazuje się idealnym wyborem dla naszej firmy. Sukces kampanii w Google Ads zależy otóż nie tylko od samej platformy reklamowej, ale także od umiejętności i zaangażowania agencji reklamowej odpowiedzialnej za ich prowadzenie. Historia naszego Klienta, firmy zajmującej się montażem i serwisem instalacji LPG do samochodów, stanowi doskonały przykład tego, jak wybór właściwej agencji może mieć decydujący wpływ na końcowe efekty kampanii. Nasz Klient zlecił swoją kampanię w Google Ads pierwszej dostępnej agencji, pełen nadziei na osiągnięcie imponujących wyników, jednak rezultaty nie były dla niego wystarczające. To niezadowolenie skłoniło Klienta do poszukiwania alternatywnego rozwiązania – i w ten sposób trafił on na specjalistów ZnajdźReklamę.pl. W ciągu zaledwie kilku miesięcy, nasz zespół doświadczonych ekspertów w reklamie online był w stanie zidentyfikować kluczowe problemy z kampanią i skutecznie je rozwiązać. Dzięki naszej wiedzy i zaangażowaniu, kampania naszego Klienta szybko została doprowadzona do porządku, a efektywność działań reklamowych znacząco wzrosła.

Chcesz zobaczyć, jak to zrobiliśmy? Przeczytaj nasze case study z kampanii!

Case study kampanii Klienta ZnajdźReklamę.pl

Klient: Firma zajmująca się montażem oraz serwisem instalacji LPG do samochodów na terenie Warszawy. 

Okres trwania kampanii: 11.10.23 – 29.02.24

Wyzwanie: Celem w kampanii było zwiększenie liczby konwersji w postaci telefonów oraz formularzy na stronie przy zachowaniu tego samego budżetu.

Rozwiązanie:

Po zbadaniu potrzeb klienta przystąpiliśmy do audytu konta Google Ads, na którym do tego momentu, inna agencja prowadziła działania reklamowe. Na koncie znajdowały się głównie kampanie Performance Max oraz kampanie tekstowe podzielone według usług – osobno pod montaż i osobno pod serwis instalacji. 

Po zagłębieniu się w strukturę kampanii nasi specjaliści znaleźli szereg błędów, które mogły wpłynąć na dotychczasowe niezadowalające wyniki reklam. Okazało się, że w przypadku kampanii tekstowych znajdowały się w nich zazwyczaj 2-3 grupy reklam, w których znajdowało się po 100-200 słów kluczowych w różnych typach dopasowania. Specjaliści ZnajdźReklamę.pl zauważyli również literówki w tekstach reklam. W kampaniach nie były dodane także wykluczenia niechcianych słów kluczowych i fraz wyszukiwania, co przy aktywnych słowach kluczowych w dopasowaniu przybliżonym powodowało, że reklamy niepotrzebnie pojawiały się również na hasła związane m.in. z kotłami gazowymi, butlami z gazem. 

W połowie października zaczęliśmy stopniowo wprowadzać zmiany na koncie, które według nas miały przyczynić się do polepszenia wyników:

Jaki był tego efekt? Październik zakończył się wygenerowaniem 83 konwersji przy CPA wynoszącym 90,18 zł. Na wykresie widać, że po wprowadzeniu przez specjalistów ZnajdźReklamę.pl zmian, druga połowa miesiąca była znacznie lepsza pod względem konwersji.

W listopadzie zajęliśmy się przemodelowaniem struktury kampanii tekstowych. Dokonaliśmy dużo bardziej precyzyjnej segmentacji słów kluczowych na grupy reklam, dodaliśmy nowe, lepiej dopasowane teksty reklam oraz wykluczenia słów kluczowych. Dzięki temu polepszyliśmy wynik jakości wpływający na ranking reklamy oraz zyskaliśmy większą kontrolę nad zarządzaniem kampaniami. Drugi miesiąc zakończył się wygenerowaniem 117 konwersji (wzrost do października o 40,96%) oraz kosztem konwersji wynoszącym 76,25 zł (obniżenie o 27,21%).

W grudniu większy nacisk położyliśmy na optymalizację kampanii Performance Max. Dodaliśmy nowe grupy komponentów, poprawione teksty reklam i nagłówków, dodaliśmy również inne sygnały dotyczące odbiorców oraz tematy wyszukiwań. Nowe grupy komponentów działały równolegle z dotychczasowymi w celu porównania skuteczności każdej z nich. Już po około 2 tygodniach dało się dostrzec przewagę nowych grup komponentów, które notowały wyższy współczynnik konwersji, CTR oraz niższy koszt za konwersję.

W styczniu wstrzymaliśmy słabiej konwertujące grupy komponentów, w celu zapewnienia większego budżetu dla lepiej konwertujących grup. Dodaliśmy również dynamiczną kampanię w sieci wyszukiwania DSA, w celu uzupełnienia standardowych kampanii tekstowych i wyłapywania konwertujących haseł, których nie mieliśmy w standardowych kampaniach. Styczeń zakończył się z wynikiem 171 konwersji (+30,53%) oraz CPA 47,72 zł (-20,31%).

Luty podtrzymał tendencję z wcześniejszych miesięcy i od momentu wprowadzenia zmian był to kolejny miesiąc z rzędu, w którym zanotowaliśmy wzrost liczby konwersji: 190 (+11,11%) i spadek CPA: 44,03 zł (-7,73%).

5 miesięcy prowadzenia kampanii. Jakie efekty udało nam się uzyskać?

Zrób swoją kampanię reklamową ze ZnajdźReklamę.pl i zyskaj więcej!

By przebić się ze swoją ofertą należy mieć rękę na pulsie, testować różne formy reklamy i weryfikować wstępne założenia. Naszym celem jest rozwój biznesu naszych Klientów. Dlatego też stale analizujemy wyniki, podejmujemy testy, by wzmocnić sprzedaż i jesteśmy na bieżąco z aktualnymi trendami. Jeśli działasz w e-commerce i chcesz by Twoja firma miała wyższą widoczność w internecie, a tym samym wyższe obroty – skontaktuj się z nami!

Napisz maila na adres: agata.borek@znajdzreklame.pl. Agata przygotuje Ci ofertę szytą na miarę, a nasi specjaliści poprowadzą efektywną kampanię reklamową.

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.