Zmiany w reklamie medycznej – nowe zasady 2023 r.

Zmiany w reklamie medycznej – nowe zasady 2023 r.

Nadeszły ogromne zmiany na rynku reklamy wyrobów medycznych – od 1 stycznia 2023 r. weszły nowe zasady, które musisz poznać. Złamanie obecnych regulacji prawnych wiąże się z niemałą karą – liczącą nawet do 2 mln złotych. To, o czym musisz pamiętać i jakich zasad przestrzegać w reklamie wyrobów medycznych znajdziesz w naszym wpisie poniżej! Dowiedz się więcej, zaplanuj swoją skuteczną kampanię i uniknij niepotrzebnego stresu! 🙂

Nowe zasady

Wyroby medyczne oraz produkty lecznice, których dotyczy nowa regulacja, obejmuje szeroki zakres produktów – od leków na ból gardła, przez wózki i kule, aż po zabiegi medycyny estetycznej wykorzystującej m.in. najpopularniejsze produkty: botoks, implanty i kwas hialuronowy. Te ostatnie wydają się najbardziej ucierpieć na nowych zasadach – w końcu reklamy zabiegów medycyny estetycznej na stałe pojawiły się w działaniach branży beauty. Nowelizacja ustawy z 7 kwietnia 2022 r. o wyrobach medycznych, wprowadza nowe, zaostrzone zasady w reklamie wyrobów medycznych.

Zatem – jak wyglądają zmiany? Nowe regulacje wprowadzają, m.in.

  • zakaz wykorzystania wizerunku lekarza lub innego pracownika medycznego – w reklamie nie mogą występować ani aktorzy podający się za pracownika medycznego, ani osoba w rzeczywistości wykonująca tę pracę. Przekaz nie może także sugerować ani pokazywać, że aktorzy znajdują się w gabinecie, czy aptece.
  • zasadę, w której reklama kierowana do ogółu musi być jasna i zrozumiała dla każdego laika – tak, aby nie wprowadzać w błąd odbiorców. Dotyczy to także używania w reklamie określonych terminów medycznych, które nie są znane szerszej publiczności. Zakazane jest także błędne mówienie o właściwościach, czy funkcjach wyrobu, który jest reklamowany – możliwości produktu muszą być jasno i klarownie przekazane.
  • zakaz reklamy skierowanej bezpośrednio do dzieci

Influencerzy i reklama wyrobów medycznych

Ostatnio popularną formą reklamy w branży medycznej stało się promowanie danych usług gabinetów medycyny estetycznej z pomocą influencerów. Influencer marketing robi furorę w każdym sektorze, zatem szybko także zdobył swoją popularność w promocji zabiegów wykorzystujących botoks, czy kwas hialuronowy. Influencerzy na Instagramie, czy TikToku chwalą się świetnymi efektami swojego zabiegu i kierują swoich obserwujących do gabinetu, z którego skorzystali. Od 1 stycznia jednak łamie to obecne zasady obowiązujące w naszym kraju i może wiązać się z surowymi karami. Za złamanie zasad grozi nawet do 2 mln kary. Jednak nie oznacza to, że reklama, w której zostaną wykorzystani influencerzy jest niemożliwa. Osoby znane na danych platformach społecznościowych mogą skutecznie reklamować dane usługi gabinetów kosmetycznych, jeśli w stworzonych przez nich przekazach nie została uwzględniona nazwa produktu. Oznacza to, że influencer może informować i pokazywać efekty zabiegu np. kwasem, jednak nie może podawać jego konkretnej nazwy i firmy, która go wyprodukowała. Jeśli w reklamie odbiorca nie jest w stanie określić, jaki preparat został użyty, nie powinno to łamać obecnych zasad.

Twoja reklama w Internecie ze ZnajdźReklamę.pl

Planując swoją kampanie online, niezbędne jest wzięcie pod uwagę aktualnych regulacji prawnych, które dotyczą Twojej branży. Ze specjalistami ZnajdźReklamę.pl nie musisz się o to martwić! Znamy rynek reklamy, jak własną kieszeń 🙂 Skontaktuj się z naszą specjalistką i poznaj moc reklamy internetowej ze swoją skuteczną kampanią!

Napisz maila na adres: agata.borek@znajdzreklame.pl. Agata przygotuje Ci ofertę szytą na miarę, a nasi specjaliści poprowadzą efektywną kampanię reklamową.

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.