Uchwały krajobrazowe niszczą rynek reklamy? Obalamy mity!

Uchwały krajobrazowe niszczą rynek reklamy? Obalamy mity!

Wzmianki o uchwałach krajobrazowych na chwilę zasiały ziarno niepewności na rynku reklamy outdoorowej w Polsce. Wiele słyszeliśmy o szybkim zdejmowaniu billboardów, szyldów, reklam, nośników – i o tym, jak wpłynęło to na krajobraz miejski. Ostatnio temat uchwał wrócił ze zdwojoną siłą, gdy zrobiło się głośno o usunięciu ponad 1500 reklam w Krakowie. Jednak te działania można było przewidzieć. To właśnie na początku lipca 2022 minął 2-letni okres dostosowawczy, w którym należało przystosować się do ustaleń aktu prawa miejscowego. Kilka lat wcześniej te same działania podjęto w Gdańsku. Czy ty, jako przedsiębiorca, marketer lub miłośnik reklamy outdoorowej – chcesz wiedzieć o co, tak naprawdę chodzi w uchwałach krajobrazowych i jak one wpływają na Twoje możliwości promocji? Uspokajamy, tłumaczymy i obalamy mity!

Reklama w miastach z uchwałach krajobrazowych? Oczywiście!

Faktycznie – wprowadzenie uchwał krajobrazowych oznacza znaczne zmiany w możliwości reklamowania się w przestrzeni miejskiej. Uchwały krajobrazowe regulują kwestie związane z nośnikami reklamowymi, takimi jak billboardy, citylighty, siatki wielkoformatowe, murale oraz szyldami, banerami, jak i pylonami. Jednak uchwały zazwyczaj nie ograniczają w 100% reklam w miastach. Formy reklamowe, takie jak citylighty zdobywają znaczną popularność w centrum miast, gdy reklama na billboardach jest prawnie ograniczana w tym miejscu. Z reguły, w strefie ścisłego centrum miasta umiejscowienie reklam to jedynie obiekty małej architektury, takie jak wiaty przystankowe lub rzadziej totemy reklamowe, czyli citylighty wolnostojące. Im dalej od ścisłego centrum miasta, tym większe reklamy mogą pojawiać się w przestrzeni publicznej.

Mimo wprowadzenia uchwał w Krakowie, czy Gdańsku – reklama OOH wciąż jest obecna w tych miastach. W Krakowie dominują wcześniej wspominane citylighty, które zazwyczaj zlokalizowane są na wiatach przystankowych, w przejściach podziemnych i na wolnostojących obiektach budowlanych. W Krakowie także można znaleźć wolnostojące nośniki reklamowe oraz siatki wielkoformatowe – możliwe są do ekspozycji w określonych strefach oraz na budynkach, które są w remoncie. Gdańsk posiada podobne ograniczenia z dominacją citylightów w przestrzeni miejskiej i z siatkami oraz muralami w określonych strefach.

Jak wygląda sytuacja z uchwałami krajobrazowymi w ponad 60 miastach i gminach w Polsce?

Niektóre uchwały już weszły w życie – niektóre pewnie wciąż są przed nami. Czy zastanawiasz się, jak uchwały mogą wpłynąć na możliwości reklamowania Twojej firmy? Czy Twoja reklama dostosowana jest do wymagań miasta, w którym chcesz ją postawić? A może po prostu chcesz wiedzieć – o co tak naprawdę chodzi z tymi uchwałami? Wszystkie potrzebne informacje na temat uchwał krajobrazowych znajdziesz w raporcie od zespołu ZnajdźReklamę.pl „Wpływ uchwał krajobrazowych na reklamę zewnętrzną w Polsce”.

Wypełnij formularz i pobierz go za darmo tutaj!

Wpływ uchwał krajobrazowych na reklamę zewnętrzną w Polsce

Dowiedz się wszystkiego, co istotne na temat uchwał krajobrazowych wprowadzanych w Polsce. Pobierz zupełnie bezpłatnie najnowszy i najbardziej aktualny raport dotyczący uchwał krajobrazowych w Polsce!

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.