Jak wygląda reklama zewnętrzna w branży alkoholowej?

Jak wygląda reklama zewnętrzna w branży alkoholowej?

Przekazy promujące produkty alkoholowe są rzadkością w Polsce. Mimo, że te same alkohole bez żadnych przeszkód mogą być wystawiane w sklepie, to reklama wyrobów alkoholowych już nie ma tak łatwo, a możliwości ich promocji są znacznie ograniczone. Powodem takiego stanu rzeczy są regulacje, z którymi muszą zmagać się firmy działające w branży alkoholowej. To właśnie ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi reguluje reklamę w tej branży i nakłada na nią liczne ograniczenia.

Ustawa definiuje reklamę napojów alkoholowych jako: „publiczne rozpowszechnianie znaków towarowych napojów alkoholowych lub symboli graficznych z nimi związanych, a także nazw i symboli graficznych przedsiębiorców produkujących napoje alkoholowe, nieróżniących się od nazw i symboli graficznych napojów alkoholowych, służące popularyzowaniu znaków towarowych napojów alkoholowych; za reklamę nie uważa się informacji używanych do celów handlowych pomiędzy przedsiębiorcami zajmującymi się produkcją, obrotem hurtowym i handlem napojami alkoholowymi”.

Reklamowanie napojów alkoholowych w Polsce jest niedozwolone – jednak oczywiście występują tu wyjątki. Wyjątkiem od tej reguły jest przede wszystkim piwo, którego promocja jest dozwolona w naszym kraju pod pewnymi warunkami. Jest to wynikiem uznania piwa za trunek o mniejszej zawartości alkoholu i szerokiej społecznej akceptacji. Reklamowanie produktów wysokoprocentowych jest również możliwe, o ile jest skierowane do zamkniętego kręgu odbiorców, gdzie nie ma charakteru publicznego.

Kampania outdoorowa w branży alkoholowej

Kampanie reklamowe w outdoorze również muszą przestrzegać obowiązujących przepisów ustawy. W przypadku reklam zewnętrznych w outdoorze możemy zobaczyć jedynie promocje piw. Marki piwne wykorzystują różne strategie i kreatywne podejścia do reklamowania swoich produktów, aby przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. Wykorzystują one przede wszystkim elementy związane z piwem, takie jak obrazki kubków, zielonej trawy czy chmielu. Mimo że ograniczenia w reklamowaniu napojów alkoholowych w Polsce są znaczne, marki piwne wciąż znajdują sposoby na dotarcie do swojej grupy docelowej. Jak zatem reklamują się marki piwne w outdoorze?

Zobacz nasze zestawienie najciekawszych przykładów reklamy zewnętrznej w branży piwnej 🙂

Piwo Perła – #jasnezperla

Kampania piwa Perła zorganizowana z pomocą ZnajdźReklamę.pl

Piwo Perła – Najsłodsza w ekipie

Kampania piwa Perła zorganizowana z pomocą ZnajdźReklamę.pl

Piwo Bavaria – Odkryj swój smak

Kampania piwa Bavaria zorganizowana z pomocą ZnajdźReklamę.pl

Piwo Tyskie – Przechodzimy na Ty

fot. hbn.pl

Piwo Żubr – Co dwa żubry to nie jeden

fot. Good Looking Studio

Twoja reklama w outdoorze!

Planując swoją kampanię reklamową niezbędne jest wzięcie pod uwagę aktualnych regulacji prawnych, które dotyczą Twojej branży. Ze specjalistami ZnajdźReklamę.pl nie musisz się jednak o to martwić! Znamy rynek reklamy jak własną kieszeń – a Twoją kampanię zaplanujemy bezproblemowo. Możemy fachowo przeprowadzić dla Ciebie skuteczną kampanię zarówno offline, jak i online. Skontaktuj się z nami i dotrzyj do swoich Klientów ze swoją reklamą.

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.