Jak przygotować odpowiedni projekt reklamy outdoorowej?

Jak przygotować odpowiedni projekt reklamy outdoorowej?

Zaprojektowanie idealnego designu billboardu jest niezwykle ważne w stworzeniu skutecznej kampanii reklamowej! Projektowanie reklamy od tekstu przez grafiki, spójność z identyfikacją oraz kreatywne podejście to skomplikowany proces, który musi być dokładnie przemyślany.  To od tego zależy, czy odbiorca zwróci uwagę na reklamę, zrozumie przekaz na niej umieszczony i co najważniejsze – czy zostanie on przez niego zapamiętany! Zatem, jak projektować, żeby o Tobie pamiętali? Sprawdź!

Zwięzły komunikat

3 sekundy – tyle czasu powinno zająć odbiorcom pochłonięcie wszystkich informacji zamieszczonych na billboardzie. Zwróć uwagę, aby na przygotowanym projekcie znajdowało się nie więcej niż 5-7 słów.

Marka w roli głównej

To właśnie ona (lub jej produkty/usługi) grają pierwsze skrzypce w reklamie. Pokaż się tak, aby odbiorca od razu wiedział, o jaką markę chodzi! Postaraj się, żeby eksponowana marka/produkt/usługa zajęła ok. 40% powierzchni reklamy.

Opanuj chaos

Umieszczanie dodatkowych i często niepotrzebnych elementów na billboardzie tworzy bałagan. Bałagan, który rozprasza odbiorcę i zakłóca odbiór przekazu. Nie rozpraszaj swojego odbiorcy i potencjalnego Klienta – zaprezentuj mu jasny komunikat. Na layoucie nie powinno znajdować się więcej niż 5 elementów.

Odpowiednia wielkość liter

Dopilnuj, żeby font, który wykorzystujesz był widoczny z dużej odległości. Zrób test. Wydrukuj swój projekt na kartce A4, spójrz na niego z odległości 3 metrów i sprawdź, czy jesteś w stanie wszystko przeczytać.

Kolorystyka

Najważniejsza kwestia, która sprawi, że nasza reklama będzie widoczna. W reklamie zewnętrznej ważna jest czytelność, bez wątpienia kontrast idealnie spełni swoją rolę. Pamiętaj też, że to, co dobrze wygląda na kartce lub ekranie komputera nie zawsze wygląda atrakcyjnie na dużym, formacie. Świetnym przykładem są tu reklamy z czarnym tłem i ciemnymi elementami, które w wersji elektronicznej wyglądać będą elegancko, a na wydruku zewnętrznym mogą być zupełnie niewidoczne.

Zobacz, jak reklama Polanica-Zdrój wyróżnia się wśród otoczenia – i tym samym przyciąga uwagę odbiorców, dzięki zastosowaniu ciekawej kolorystyki 🙂

Ważne wskazówki, o których należy pamiętać przy wyborze odpowiednich kolorów:

  • uważaj przy łączeniu ze sobą kolorów pastelowych – delikatne barwy mogą nie być odpowiednio widoczne na zewnętrznych nośnikach reklamowych,
  • ciemne (np. czarne, granatowe) tło może odbijać światło i zaburzać widoczność Twojej reklamy,
  • jeśli Twoja reklama ma posiadać ciemne tło, w elementach koniecznie postaw na kontrast, połączenie ciemnego tła z ciemnymi elementami sprawi, że Twoja reklama będzie nieczytelna.
  • pamiętaj o zachowaniu marginesów bezpieczeństwa, aby najważniejsze elementy grafiki nie pojawiły się na brzegach reklamy – mogą zostać zasłonięte przez nośnik.

Kolory mają moc – czyli, jak łączyć, żeby przyciągać odbiorców

Nie ma jednego idealnego przepisu na dobór kolorów na billboardzie reklamowym, jednak istnieje wiele metod łączenia barw. W reklamie zewnętrznej ważna jest czytelność i atrakcyjność przekazu. Bez wątpienia kontrast idealnie spełni te warunki – i nie mówimy tylko o klasycznym połączeniu bieli z czernią. Z pewnością z czernią sprawdzi się także kolor żółty, natomiast biel podkreśli intensywność czerwieni, niebieskiego lub zielonego. Dobierać możemy na podstawie koła barw – komplementarnie: wybieramy kolory znajdujące się po przeciwnych stronach koła (np. fioletowy z żółtym) lub stawiając na kolory triadyczne: leżące w kątach trójkąta równobocznego nałożonego na koło (np. pomarańczowy, fioletowy i zielony).

 

Zobacz kreacje naszych Klientów – i zainspiruj się! 🙂

Skuteczna kampania billboardowa ze ZnajdźReklamę.pl!

Wiesz już jak zaprojektować dobry billboard – teraz czas na zaplanowanie skutecznej kampanii outdoorowej! Z pomocą w tym przychodzi ZnajdźReklamę.pl! Zaplanujemy dla Ciebie efektywną kampanię billboardową, dobierzemy idealne miejsca na Twoją reklamę i prześlemy Ci precyzyjny raport z naszych działań – a to wszystko zrobimy z 1 umową i 1 fakturą! Nie masz jeszcze swojego projektu – nic nie szkodzi! Zaprojektujemy dla Ciebie skuteczny billboard, który trafi do Twoich potencjalnych Klientów! Skontaktuj się z nami i sprawdź, jaką moc ma outdoor!

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.