Jak określić budżet kampanii outdoorowej, żeby osiągnąć najlepsze efekty?

Jak określić budżet kampanii outdoorowej, żeby osiągnąć najlepsze efekty?

Chcesz dotrzeć do dużej liczby odbiorców i stworzyć kampanie, która realnie spełni Twoje oczekiwane rezultaty? Jeśli Twoja odpowiedź brzmi tak – to musisz zwrócić uwagę na jeden z najważniejszych aspektów planowania kampanii outdoorowej: budżet. Wielu przedsiębiorców stara się zaoszczędzić i decyduje się na kampanie reklamowe o bardzo niskim budżecie, często przeznaczając na swoje działania promocyjne poniżej 3 tysięcy złotych. Czy jednak ma to sens? Taka strategia może niestety nie przynieść oczekiwanych efektów i negatywnie wpłynąć na widoczność oraz skuteczność kampanii.

Dlaczego budżet na kampanię outdoorową musi wynosić minimum 3 tysiące złotych?

Kwota poniżej tego progu znacznie ogranicza możliwości dotarcia do odpowiedniej liczby osób przez co kampania może nie osiągnąć żadnych efektów. W przypadku kampanii o niskim budżecie, należy zwrócić uwagę na fakt, że liczba widoczność zakupionych nośników reklamowych jest naprawdę ograniczona, co z kolei wpływa na mniejszy zasięg i widoczność reklamy. Z małym budżetem niestety także często przedsiębiorcy mają ograniczony wybór lokalizacji. W takiej sytuacji najczęściej muszą pominąć najlepsze miejsca i najbardziej efektywne nośniki dla danej kampanii przez co ich przekaz może nie dotrzeć do odpowiedniej grupy docelowej.

Długie lata obecności na rynku reklamy zewnętrznej i realizacja tysięcy kampanii outdoorowych potwierdziły specjalistom ZnajdźReklamę.pl, że mniejsze kampanie nie przynoszą oczekiwanych wyników. Optymalny próg budżetowy pozwalający na osiągnięcie efektywnej kampanii outdoorowej wynosi 3 tysięcy złotych netto. To właśnie od tej kwoty możliwe jest skuteczne wykorzystanie możliwości i potencjału zasięgowego reklamy outdoorowej. Większy budżet umożliwia naszym specjalistom stworzenie efektywnego planu kampanii opartego przede wszystkim na bardziej strategicznym i precyzyjnym targetowaniu. Dzięki temu możemy dotrzeć do odpowiedniej grupy docelowej przez wybór nośników w miejscach, w których najczęściej poruszają się potencjalni Klienci. Większa liczba nośników lub mniejsza, ale o zwiększonej widoczności umieszczone w atrakcyjnych lokalizacjach to szansa na dotarcie do dużej liczby odbiorców i maksymalizacja widoczności Twojej reklamy. W ZnajdźReklamę.pl działamy dla Ciebie – i Twoich wyników, zatem zależy nam, żeby kampanie przyniosły oczekiwane rezultaty, a nasz Klient nie tracił swoich pieniędzy. Dlatego właśnie nie realizujemy reklam o niżej wartości, które, według naszych obserwacji, okazują się po prostu nieskuteczne i przez które Klient traci swój budżet. Pamiętaj, że dzięki większemu budżetowi będziesz miał kontrolę nad lokalizacją, formą i czasem emisji reklamy. Kampania reklamowa to inwestycja, a większy budżet może przynieść lepsze korzyści dla Twojej firmy.

Jak określić budżet, żeby osiągnąć efekty?

Kanał reklamy zewnętrznej jest jednym z najbardziej zróżnicowanym medium – ceny jednego nośnika zależne są od jego wielkości, umiejscowienia i widoczności – i mogą wahać się między 500 zł a 200 000 zł. Zazwyczaj reklamy umieszczone w atrakcyjnych lokalizacjach takich, jak duże miasta, w miejscach o zwiększonym natężeniu ruchu, kosztują więcej niż reklamy w mniejszych miejscowościach. Jednak to nie oznacza, że taki zasięg, z jakim mamy do czynienia w aglomeracjach, nie jest osiągalny w mniejszych miastach. Zasięg na podobnym poziomie oczywiście można osiągnąć, jednak wiąże się on z wykupieniem większej liczby nośników.

Ostateczna cena każdego z nośników składa się z wielu czynników – widoczności, lokalizacji, wielkości oraz czasu emisji. To, co należy zrobić przed rozpoczęciem kampanii to zdefiniowanie jasnych celów, które chce się osiągnąć. To właśnie one pozwolą Ci lepiej ocenić, jakie nakłady finansowe są potrzebne do ich zrealizowania. Specjaliści ZnajdźReklamę.pl pomogą Ci określić odpowiedni budżet Twojej kampanii i dostosują go do dostępnych możliwości w przesłanej do Ciebie spersonalizowanej ofercie.

Budżet to jeden z najważniejszych elementów planowania kampanii

Reklama to inwestycja w rozwój Twojej firmy. Pamiętaj, że odpowiednie dostosowanie budżetu do zakładanych celów i oczekiwań to klucz do sukcesu. Określenie budżetu to jednak tylko jeden z 10 najważniejszych kroków planowania kampanii reklamowej. Chcesz poznać wszystkie?

Pobierz bezpłatnie ebooka 10 kroków do skutecznej kampanii reklamowej, czyli jak stworzyć efektywną reklamę outdoorową! Przeprowadzimy Cię przez wszystkie etapy planowania – od umiejętnego rozmieszczenia nośników, przez strategiczny plan i określenie budżetu, po przyciągający wzrok design. Bo każdy element wpływa na odbiór Twojej kampanii. Dowiedz się, na co możesz zwrócić uwagę planując kampanię, jak dobierane są poszczególne parametry w planowaniu strategii outdoo0rowej, poznaj różne formaty reklamy zewnętrznej i zobacz, jak działa ZnajdźReklamę.pl.

Wejdź na stronę: 10 kroków do skutecznej kampanii reklamowej
Uzupełnij formularz i ciesz się najnowszym ebookiem pełnym przydatnej wiedzy kompletnie za darmo!

Twoja reklama ze ZnajdźReklamę.pl!

Szukasz idealnego miejsca na swoją reklamę? Pozwól, że Ci w tym pomożemy! W ofercie ZnajdźReklamę.pl oprócz paczkomatów znajdziesz także inne formaty reklamowe – od billboardów przez citylighty, aż po murale! Wybór należy do Ciebie – a jest co wybierać. W naszej bazie znajduje się ponad 60 tysięcy nośników rozmieszczonych po całej Polsce – od dużych miast do małych miejscowości! Skontaktuj się z nami i poznaj moc outdooru!

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.