Jak branża e-commerce reklamuje się w outdoorze?

Jak branża e-commerce reklamuje się w outdoorze?

Sprzedaż w e-commerce gwałtownie wzrasta – według raportu amerykańskiego Biura Statystyki Pracy sprzedaż internetowa wzrosła o 83% tylko w 2020 roku! Nic w tym jednak nie jest dziwnego – w końcu pandemia zmusiła nas do zakupów internetowych. Jednak ważne jest to, że lockdown już minął, a nasze nawyki zakupowe zostały podobne do tych w 2020 roku. Od tego czasu zmieniła się jedna rzecz – konsumenci zaczęli częściej wychodzić z domów i reklama internetowa to nie wszystko co, widzą! Co na to branża e-commerce? Mogłoby się wydawać, że skoro e-commerce kwitnie w Internecie to wszystkie jego działania promocyjne także powinny się tam znajdować, prawda? Otóż nie – branże ulokowane jedynie w digitalu uwielbiają korzystać z reklamy outdoorowej! Czemu? Bo prostu to się opłaca! Sprawdź, jak branża e-commerce płynnie weszła na rynek reklamy outdoorowej!

Reklama OOH sposobem na budowanie wiarygodności marki?

W ostatnich czasach połączenie marek e-commerce z reklamą w outdoorze zaczęło być bardzo popularne – jest to w końcu świetny sposób na stworzenie fizycznej obecności sklepu internetowego. To właśnie reklama outdoorowa może stać się symbolicznym zamiennikiem dla sklepu stacjonarnego. Tradycyjne, fizyczne lokalizację sklepów budują wiarygodność marki. W końcu konsumenci wiedzą (mniej lub bardziej), że prowadzenie własnego sklepu stacjonarnego wiąże się z wieloma pozwoleniami i kontrolą prawną. Ich obecność w przestrzeni staje się podstawą do zbudowania zaufania. A co z zaufaniem do sklepów internetowych? Mimo, że rośnie ono z roku na rok, wciąż nie jest na tym samym poziomie, co zaufanie do sklepów fizycznych. Według badania „Stan zaufania e-commerce w 2022 roku” 92% ankietowanych twierdzi, że posiada obawy dotyczące sklepów internetowych i zakupów w nieznanych witrynach. Co w takim razie może zrobić sklep internetowy, który nie posiada swojej fizycznej lokalizacji? Może on stworzyć świadomość o swojej marce na rynku za pomocą nośników zewnętrznych! Otóż reklama poza domem ma moc – buduje wiarygodność marki, a także zaufanie konsumentów. Tę tendencję odnotowały badania przeprowadzone przez firmę Rapport. Badanie wykazało, że marki, które przeznaczają 15% lub więcej swoich budżetów medialnych na reklamę OOH, odnotowały 24% wzrost zaufania do marki. Dlatego właśnie reklama outdoorowa e-commerce nie dziwi nikogo w branży. A wręcz przeciwnie – sklepy e-commerce prześcigają się w tworzeniu kreatywnych i jasnych przekazów, który przyciągają Klientów na ich stronę!

OOH w branży e-commerce

Internet jest bardzo konkurencyjnym miejscem – zwłaszcza dla sklepów internetowych. Świat online jest pełen reklam, nowych stron – w skrócie: w Internecie jest dużo szumu. A w tym całym szumie sklep internetowy może niestety zostać pominięty. Dlatego tak ważne jest zintegrowanie działań outdoorowych z internetowymi! Bo reklama outdoorowa przyciąga uwagę potencjalnych Klientów, a reklama w Internecie ułatwia im przejście na dedykowaną stronę sklepu! Do dokładnego pomiaru skuteczności przekazu reklamowego przydaje się np. umieszczenie na nim specjalnego kodu QR, który będzie wskazywał szacunkową liczbę sprzedaży dokonanych dzięki reklamie outdoorowej.

Medium OOH staje się coraz bardziej atrakcyjne dla branży e-commerce – ze względu na jego efektywność. Badanie firmy Nielsen pokazuje, że nośniki reklamy zewnętrznej są najbardziej efektywne w napędzaniu aktywności online. Po obejrzeniu reklamy OOH, 42% odbiorców szukało markę w Internecie, a 32% odwiedziło stronę firmy. OOH ma moc!

Amazon – lider w e-commerce i stały bywalec na nośnikach zewnętrznych

W celu inspiracji do stworzenia skutecznej reklamy marki e-commerce można spojrzeć na liderów w tej branży! Mówimy oczywiście o Amazonie, który nie daje o sobie zapomnieć także w outdoorze. To właśnie Amazon stosuje minimalizm w reklamie w celu wyróżnienia się jasnym przekazem reklamowym, który szybko zostanie zrozumiany przez odbiorców! Tak jak kampania „Send Money”, która w prosty sposób przedstawiła nową funkcję dostępną na stronie. Zapewne już domyślasz się, co robiła dana funkcja 😉 A tak dla jasności – chodzi oczywiście o możliwość transferu pieniędzy przez Amazon!

fot. www.media4growth.com

A w Polsce? Z kreatywną reklamą OOH przoduje Allegro!

Nasz polski lider w branży e-commerce także nie próżnuje i wychodzi na ulicę ze swoją kreatywną reklamą outdoorową! Tak, jak wtedy, gdy w Warszawie postawał świetny ekologiczny mural reklamujący markę. Czemu ekologiczny? Bo do jego stworzenia zostały wykorzystane antysmogowe farby, które redukują tlenki azotu! Chcesz wiedzieć więcej o EKOmuralach? Kliknij tu!

fot. ecoevolution.org

I jak widać – oprócz ogromnych rzucających się w oczy kreatywnych murali, Allegro lubi także tak jak Amazon postawić na minimalizm. Dlatego właśnie reklama marki na przystankach autobusowych jasno informuje odbiorcę o korzyściach z usług Allegro!

fot. signs.p;

Stwórz swoją kreatywną reklamę ze ZnajdźReklamę.pl!

Kreatywna kampania outdoorowa ma moc! Dzięki naszemu 10-letniemu doświadczeniu na rynku OOH poznaliśmy każdą stronę outdooru w Polsce. Mamy ponad 60 tysięcy nośników w ponad 500 miastach – i wciąż się rozwijamy! Skontaktuj się z nami i stwórz z nami swoją kampanię!

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.