Budowa świadomości marki dzięki reklamie outdoorowej

Budowa świadomości marki dzięki reklamie outdoorowej

fot. Allegro tech

Budowanie świadomości marki to klucz w dotarciu do Klienta! Reklama outdoorowa jest świetnym sposobem na pokazanie marki, wypromowanie jej i przekazanie Klientowi najważniejszych informacji! Co jest tak świetnego w reklamie OOH? Na tę reklamę nie ma adblocka! To jeden z rodzajów reklamy, której nie da się wyłączyć – a z pewnością jest to duży plus! Reklamy billboardowe stały się już standardem występującym w przestrzeni miejskiej, zatem przekaz trafia do odbiorcy mimowolnie i przede wszystkim – nieinwazyjnie! Zatem, jak stworzyć świadomość marki w głowie konsumenta, żeby zrobić to dobrze?

Przede wszystkim – reklama zgodna z identyfikacją firmy!

Przekaz zawierający logotyp, kolorystykę, a także font i chwytliwe hasła marki to mush-have skutecznej kampanii outdoorowej! Odbiorca szybko zidentyfikuje podobne wizualnie reklamy, które tym samym staną się wizytówką firmy! Właśnie w ten sposób firma może być obecna także w outdoorze i towarzyszyć potencjalnym Klientom w drodze do pracy, czy szkoły! Dopasowanie przekazu do identyfikacji wizualnej firmy ułatwi proces myślowy Klienta, który w krótkim czasie będzie w stanie utożsamić przekaz z nadawcą!

Kto robi to dobrze – a nawet bardzo dobrze?

Wystarczy spojrzeć na lidera w brandingu – sieć McDonalds. To właśnie ta marka od kilkudziesięciu lat stworzyła wizerunek, który rozpoznawalny jest na całym świecie! Dobrym przykładem jej świetnego brandingu są jej minimalistyczne reklamy. Sieć często wykorzystuje swój ikoniczną kolorystykę – połączenie czerwonego z żółtym, a także hasło ,,I’m lovin it” w taki sposób, że nawet logotyp staje się zbędny!

Polskie firmy też świetnie sobie z tym radzą – Allegro jest tego świetnym przykładem.

Kolor pomarańczowy stał się już wizytówką firmy Allegro! Wizytówka, która staje się istotnym elementem w employer brandingu marki! Bo Allegro jest znane ze swoich świetnych kampanii rekrutacyjnych! Jedną z lepszych kampanii marki stała się kampania przeprowadzona w 5 miastach: Katowicach, Lublinie, Łodzi, Trójmieście i Wrocławiu! A każde z tych miast dostało swój własny, spersonalizowany przekaz! Po co? Żeby stworzyć wizerunek firmy jako przyjaznego, bliskiego odbiorcom – w tym przypadku potencjalnym kandydatom – lokalnego pracodawcy! Jednak w tej całej lokalności allegro nie zapomniało o swoim sercu – czyli charakterystycznym pomarańczowym kolorze, białym napisom i krótkim chwytliwym hasłom.

fot. Job’n’Joy

Co za dużo to nie zdrowo – czyli jak nie przedobrzyć

Tworzenie skutecznego przekazu ukierunkowanego na zwiększenie świadomości o marce może stać się dla niektórych pułapką. Idealny billboard powinien mieć jasny i zrozumiały przekaz, a zarazem być identyfikowany z firmą. Zatem umieszczanie na billboardzie wielu rodzajów logotypów, przekierowań na różne strony, profili może mieć odwrotny skutek. Przepych nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem. Zamiast informować – zakłóci to odbiór reklamy, a potencjalny Klient nie będzie w stanie zrozumieć, co tak naprawdę chcemy mu przekazać. A w reklamie outdoorowej to właśnie pierwsze kilka sekund kontaktu z reklamą jest kluczowe.

Zbuduj świadomość o swojej marce ze ZnajdźReklamę.pl

ZnajdźReklamę.pl o reklamie zewnętrznej wiemy najwięcej. A to nie wszystko – umiemy też łączyć ją z reklamą digitalową! Skontaktuj się z nami, a pomożemy zbudować świadomość Twojej marki zarówno offline, jak i online na Twoją reklamę!

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.