5 trendów marketingowych w OOH na rok 2023

5 trendów marketingowych w OOH na rok 2023

fot. oohtoday.com

Koniec roku to nie tylko świetny sposób na podsumowania, ale także na prognozowanie! Widząc wschodzące trendy w 2022 możemy przewidzieć co w następnym roku podbije serca odbiorców i zawojuje światem reklamy outdoorowej. Innowacyjne technologie, jak zwykle królują w trendach, widzimy także zwiększoną potrzebę na personalizacje przekazu. Zatem – jakie trendy będą rządzić w reklamie outdoorowej w 2023 roku? Sprawdź poniżej i przygotuj się na następny rok w marketingu!

Wzrost popularności cyfrowych przekazów reklamowych 

fot. Samsung Newsroom Polska

Rok 2023 to rok DOOH – czyli digitalowej reklamy outdoorowej! Marketerzy dążą do dynamicznych przekazów, które zainteresują odbiorców. I to właśnie zapewnia im ten format reklamowy – cyfrowe reklamy zewnętrzne. Wywodząca się z tradycyjnej reklamy outdoorowej ta forma wychodzi naprzeciw nowym oczekiwaniom i potrzebom konsumentów dostarczając do nich dynamiczną kreacje z jasnym przekazem. Badania firmy Kantar Group wykazały, że w 8 na 11 badanych krajów – to konsumenci byli bardziej otwarci na DOOH! To właśnie większość konsumentów (70%) twierdzi, że reklama cyfrowa jest „naprawdę aktualna” i przydatna jako medium informacyjne o produkcje i firmach! Wzrost zainteresowania tym medium potwierdzają kolejne prognozy. Raport Research and Markets mówi jasno – do 2028 roku wielkość globalnego rynku DOOH może osiągnąć nawet 14,3 mld dolarów, co oznacza, że przewidywany skumulowany roczny wskaźnik wzrostu wyniesie 11,9%! Ogromne znaczenie w tym obszarze będzie miał rozwój technologii trójwymiarowych i anamorficznych obrazów. W Polsce ta technologia wciąż raczkuje, jednak globalny rynek OOH powoli przyjmuje przekazy 3D jako nową normę. 2023 pokaże nam o wiele więcej!

Storytelling on point

fot. creativecriminals.com

Trend storytellingu już od dawna króluje w marketingu, jednak w następnym roku prawdopodobnie przeżyje swój największy rozkwit. Porywająca historia przedstawiona w reklamie pomaga Konsumentom zapamiętać daną markę – coś, do czego firmy dążą ze swoją promocją. Storytelling to ciekawy sposób na pokazanie swojej marki w innym świetle, jest skuteczny w przekazywaniu informacji i zdobywa większą popularność w reklamach zarówno większych, jak i mniejszych marek, dlatego też ten trend będzie częściej obserwowany w 2023 roku. Storytelling w markach to przepis na stworzenie relacji Klient-firma opartej na podświadomym zaufaniu, dzięki pokazaniu bardziej „ludzkiej” strony marki. A jak pokazać historię w outdoorze? Czasami wystarczy tylko jedne zdjęcie, żeby poruszyć odbiorców. Świetnym przykładem na to jest powyższa reklama BBC World, w której wykorzystanie „zakrzywionego” nośnika zewnętrznego umożliwiło pokazanie dwóch stron tej samej historii. Reklama pokazała, że poznanie obu perspektyw, które zapewnia stacja BBC World jest kluczem do zrozumienia, jak wygląda prawda w przekazywanych informacjach.

Wykorzystanie technologii w celu poprawy doświadczeń konsumentów

fot. www.lbbonline.com

Wykorzystanie rzeczywistości rozszerzonej (AR) i wirtualnej (VR) w reklamie może zapewnić konsumentom bardziej wciągające i interaktywne wrażenia. Angażowanie odbiorcy w umieszczany przekaz w przestrzeni miejskiej jest świetnym sposobem na to, żeby Twoja reklama zapadła na dłużej w pamięci! Co jeszcze w świecie technologii pomaga w reklamie outdoorowej? Interaktywne wyświetlacze! Wyświetlacze zewnętrzne z ekranami dotykowymi lub czujnikami ruchu umożliwiają obiorcom kontakt z reklamą w czasie rzeczywistym – co jest szczególnie doceniane przez Konsumentów. Innowacyjne technologie pozwalają także na zwiększenie personalizacji reklamy – dzięki zbieraniu danych na temat odbiorców i ich zainteresowaniach. Może to zwiększyć skuteczność reklamy, ponieważ Konsumenci są bardziej skłonni do interakcji z reklamą, która jest dla nich istotna!

Integracja przekazów offline z reklamą online 

Fot. buildhollywood.co.uk

Wielokanałowa integracja reklamy zapewnia spójność w przekazywanych informacjach oraz w wizerunku marki. Integracja obu kanałów pomaga także zwiększyć integracje konsumenta z reklamą, tym samym dostarczając istotne informacje w czasie rzeczywistym. Najpopularniejszym sposobem na integracje przekazów jest wciąż wykorzystanie kodów QR – co pozwala na szybkie przejście na docelową stronę www lub aplikacje. Jednak kody QR wydają się być z nami od zawsze – może rok 2023 przyniesie nam nowe rozwiązanie, które w łatwy i szybki sposób będzie łączyć oba medium reklamowe, a może wykorzystanie sygnału nawigacyjnego będzie powszechniejszym sposobem na personalizacje reklamy? 🙂

Nieszablonowe formy reklamowe na topie

fot. BigGroup

Oprócz cyfrowych ekranów, marketerzy zwrócą bardziej uwagę na nietypowe formy reklamowe! O czym mówimy? O muralach, siatkach wielkoformatowych, reklamach na paczkomatach oraz na pojazdach komunikacji miejskiej. Są to nieszablonowe formy, które skutecznie przyciągają uwagę w przestrzeni miejskiej i są szeroko omawiane w mediach społecznościowych. Kreatywność i oryginalność się opłaca i kreuje szum o Twojej reklamie online!

Zaplanuj swoją kampanię na 2023 rok ze ZnajdźReklamę.pl!

Cyfryzacja, nowe technologie, personalizacja i zwiększona orientacja na Klienta – to właśnie te elementy są przewidywane jako trendy na rok 2023. Znając już najnowsze trendy – zaplanuj swoją kampanię na następny rok ze ZnajdźReklamę.pl. Poznaj ofertę ZnajdźReklamę.pl i znajdź idealne miejsce na swoją reklamę wśród 60 tysięcy nośników w całej Polsce. Możesz liczyć na fachowe doradztwo oraz sprawną organizacje kampanii outdoorowej przez doradców ZnajdźReklamę.pl – poznaj z nami moc outdooru! Skontaktuj się z nami i zobacz, co możemy dla Ciebie zrobić!

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.