Twitter Ads w pigułce

Twitter Ads w pigułce

2,05 mln – do tylu osób w Polsce możesz dotrzeć ze swoją reklamą na Twitterze. Brzmi to bardzo dobrze, prawda? Mimo tego, że Twitter nie jest jednym z najbardziej popularnych serwisów w Polsce – wykorzystanie jego zasięgu reklamowego jest dobrym sposobem na dotarcie do Twoich odbiorców. Gdy reklamy na Facebooku, czy Instagramie stały się już codziennością – reklamy na Twitterze to wciąż  nieodkryty potencjał. Jakie zatem reklamy kryją się za logiem ze słynnym niebieskim ptaszkiem? Poznaj Twitter Ads!

Ale najpierw… krótka historia Twittera

Twitter został założony w 2006 roku, dzięki współpracy pięciu osób: Ev Williamsa, Noah Glassa, Floriana Webera oraz Jacka Dorsey’a. Portal nie stał się od razu tak popularny, jak miało to miejsce w przypadku Facebooka i Instagrama. Dwa miesiące po rozpoczęciu działania, Twitter liczył zaledwie 5 tysięcy użytkowników[1]. Jednakże, nowatorskie pomysły – takie jak: możliwość wysłania wiadomości tekstowej, która początkowo była ograniczona jedynie do 140 znaków, spopularyzowanie użycia hasztagów, jak również usytuowanie serwisu głównie na urządzeniach mobilnych – sprawiły, że Twitter w 2019 osiągnął liczbę 330 mln użytkowników, w tym 139 mln aktywnych codziennie[2].W przeciwieństwie od Instagrama, Twitter został stworzony z ukierunkowaniem głównie na tekst w formie ,,tweetów”.

Twitter – czyli król hasztagów!

Twitter jest portalem, który w znacznym stopniu spopularyzował użycie hasztagów. W serwisie pełnią one ważną rolę w komunikacji między użytkownikami. Większość popularnych trendów ma od razu przypisane słowo kluczowe, które ułatwia wyszukiwanie informacji na portalu na poszukiwany temat. Marki często używają hasztagów, aby ponieść swoją reklamę lub akcje viralowo!

Rodzaje reklam na Twitterze

Reklamy promowane

Przypominają wyglądem zwykłe tweety – mogą w ten sam sposób zostać polubione, retweetowane i skomentowane. Jedyną różnicą jest określenie „Promowane” umieszczone w lewej dolnej części tweeta.

Dzielą się one na poszczególne formaty. Wyróżnia się:

  • Reklamy tekstowe – w których jak sama nazwa wskazuje występuje jedynie tekst, bez żadnych elementów graficznych.
  • Reklamy graficzne – dostępne są z jednym obrazem.
  • Reklamy wideo – dostępne z pojedynczym filmem.
  • Reklamy chwilowe – kolekcja tweetów.
  • Reklamy na żywo na Twitterze – promowanie transmisji na żywo,
  • Reklamy karuzelowe – zawierają do 6 obrazów lub filmów.

Reklamy obserwujących na Twitterze

 

Ten format reklamy ukierunkowany jest na pozyskiwanie nowych obserwujących dla konta firmowego. Pojawia się użytkownikom, którzy jeszcze nie obserwują profilu marki na Twitterze na osi czasu potencjalnych obserwujących, w sugestiach obserwujących oraz wynikach wyszukiwania. W tych reklamach widoczna jest nazwa profilu, zdjęcie profilowe oraz przycisk „Obserwuj”.

 

 


Trend Takeover

W tym formacie reklamy pojawiają się w sekcji Co się dzieje na stronie głównej Twittera oraz w zakładce Na czasie.


Timeline Takeover

Jest to reklama, która wyświetla się odbiorcy na samej górze osi czasu – od razu po wejściu na Twittera.


Reklamy z hasztagiem

Ten format umożliwia dodanie emotikona, który pojawia się automatycznie przy użyciu określonego hasztagu.

Twitter Amplify Pre-roll

Twitter Amplify Pre-roll pojawia się przed filmem, który wyświetla się na stronie głównej.

Czy reklama na Twitterze się opłaca?

Twitter, tak jak inne media społecznościowe opiera się na systemie aukcyjnym, w którym należy ustawić swoją stawkę i dzienny budżet kampanii. Warto jednak wspomnieć, że reklamy na Twitterze nie posiadają ustawionego minimalnego wydatku! Co to oznacza? Że reklamy na Twitterze są dostępne nawet dla małych budżetów! Jak już mówimy o cenie – Twitter Ads to stosunkowo niska stawka CPC! Niska konkurencyjność wśród marek reklamujących się na platformie przekłada się na niższe stawki – i na wyższą szansę zauważenia Twojej marki przez odbiorcę! Twitter może okazać się świetnym uzupełnieniem Twojej kampanii internetowej!

Chcesz poznać moc reklamy internetowej?

W ZnajdźReklamę.pl oferujemy przeprowadzenie Twojej kampanii w najpopularniejszych mediach społecznościowych w naszym kraju! Natychmiastowe działanie, pełna kontrola skuteczności, stała optymalizacja – to tylko niektóre zalety reklamy internetowej!
Wybierając reklamę online, stawiasz na ciągły rozwój. Na bieżąco testujemy wiele zmiennych, takich jak: nowe teksty, nagłówki, opisy, stawki czy miejsca wyświetlenia reklamy. Dzięki temu, Twoja kampania nie tylko dotrze do jak największej liczby odbiorców, lecz także jej efektywność będzie rosła z każdym miesiącem. Skontaktuj się z nami i dowiedz się więcej!

Źródła:

[1] J. Kowalska, Wyćwierkany sukces – historia Twittera, https://marketingibiznes.pl/social-media/wycwierkany-sukces-historia-twittera/
[2] Whysosocial, Użytkownicy social media w Polsce i na świecie, https://www.whysosocial.pl/uzytkownicy-social-media-w-polsce-i-na-swiecie/

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.