Wzrost przychodów o 527% w 7 miesięcy prowadzenia kampanii w Google Ads

Wzrost przychodów o 527% w 7 miesięcy prowadzenia kampanii w Google Ads

Czemu powierzenie swojej kampanii w ręce specjalistów to dobry pomysł? Bo po prostu się to opłaca! Specjaliści Google Ads i innych systemów reklamowych są w stanie skutecznie i sprawnie wyłapać błędy w kampaniach i optymalizować reklamy tak, aby przynosiły Ci zyski. Tak też było w historii naszego Klienta z branży wystroju wnętrz, który przez miesiąc prowadzenia samodzielnej kampanii nie był w stanie wygenerować takich efektów, jak nasz specjalista. Jako oficjalny Partner Google na bieżąco aktualizujemy swoją wiedzę na temat systemu Google Ads i dokładamy wszelkich starań, żeby wyniki kampanii naszych Klientów były jak najbardziej satysfakcjonujące. Chcesz zobaczyć, jak poradziliśmy sobie z kampanią naszego Klienta e-sklepu z branży wystroju wnętrz? Przeczytaj i dowiedz się, jak działamy online!

Case study Klienta ZnajdźReklamę.pl 

O Kliencie: Naszym Klientem jest sklep z branży wystroju wnętrz. Sklep mógł pochwalić się szeroką gamą nietypowych wzorów, które wyróżniały się na tle innych produktów dostępnych na rynku. Nasz Klient posiadał w swoim asortymencie około 300 produktów – niezwykłych i unikalnych fototapet, które były doskonałym dodatkiem do każdego wnętrza.

Okres trwania kampanii: 14.09.2022 – 31.03.2023

Wyzwanie: Celem Klienta jest zwiększenie liczby zamówień w nowopowstałym e-sklepie.

Rozwiązanie: Klient przez miesiąc samodzielnie prowadził kampanie w Google Ads. Przed rozpoczęciem naszej własnej kampanii, przeprowadziliśmy szczegółową analizę zebranych w tym okresie danych. Pierwszym krokiem była analiza konta Google Analytics i zidentyfikowanie kilku istotnych czynników, który wymagały poprawy w e-commerce. Na początku skupiliśmy się na poprawie zbierania wartości zakupowych – zauważyliśmy, że cel konwersji “zakup” zliczał same zdarzenia, a nie wartości. Następnie włączyliśmy funkcję Ulepszonego E-Commerce. Kolejnym krokiem było wykluczenie bramki płatności i banków, przygotowanie wartościowych list odbiorców i konfiguracja nowej usługi GA4.

Na podstawie szczegółowej analizy skuteczności poszczególnych produktów, już na samym początku pracy podjęliśmy decyzję o wykluczeniu z głównej kampanii na pozyskiwanie nowych klientów tych produktów, które w kampanii klienta jedynie generowały tylko koszty, a nie przynosiły konwersji zakupowych. Na samym starcie projektu przygotowaliśmy trzy kampanie o różnym charakterze i cechach: 

Efekt:

Naszym głównym celem w pierwszych miesiącach kampanii było zidentyfikowanie potencjału w poszczególnych produktach. Po zebraniu odpowiedniej ilości danych w głównej kampanii na pozyskiwanie “Performance Max”, podjęliśmy decyzję o wstrzymaniu produktów, które nie wykazywały wystarczająco potencjału. Ocenialiśmy takie czynniki, jak niski wskaźnik klikalności (CTR), wysokie koszty kliknięć (CPC) oraz brak mikrokonwersji, takich jak dodanie produktu do koszyka. Następnie przenieśliśmy te produkty do standardowej kampanii PLA (Product Listing Ads) z niższą stawką CPC i mniejszym budżetem dziennym. Dzięki tym działaniom mogliśmy skupić nasze zasoby w ramach określonego budżetu na produktach, które wykazywały lepsze wyniki. Z drugiej strony, byliśmy w stanie nadal wyświetlać produkty, które wcześniej uzyskiwały stosunkowo mało kliknięć. 

Takie zmiany już w drugim miesiącu przyczyniły się do zwiększenia liczby transakcji z 3 do 13, wartości przychodów z 1 709,69 zł do 8 230,56 zł i odpowiednio ROASu z 120% do 465%.

W 3 miesiącu pracowaliśmy na tej samej strategii bez wprowadzenia większych zmian, które by zaburzyły działanie rozkręcającej się kampanii. W rezultacie w 3 miesiącu otrzymaliśmy wzrost transakcji o 7,69% i odpowiednio wartości przychodu o 18,48%.

Na podstawie dokładnej analizy skuteczności specjalista ZnajdźReklamę.pl zdecydował się na skonfigurowanie nowej kampanii typu Performance Max skupiającej się na 3 produktach, które wykazywały duży potencjał sprzedażowy. Okazało się, że tylko te 3 produkty generowały konwersje zakupowe, dlatego skoncentrowaliśmy się właśnie na nich. Aby zwiększyć ruch na najbardziej konwertujących produktach, ustawiliśmy także większy budżet dla tej kampanii. Jednocześnie zmniejszyliśmy budżet pierwszej kampanii, która była w fazie poszukiwania potencjalnie konwertujących produktów.

Kolejną nową kampanią w tym okresie była kampania skierowana na produkty, które dotychczas nie uzyskiwały lub miały bardzo małą liczbę kliknięć. Dążyliśmy do sprawdzenia potencjału sprzedażowego tych produktów przy stosunkowo niskim koszcie. W międzyczasie Klient rozszerzył swoją ofertę sklepu, zwiększając liczbę produktów do około 700, niemal potrajając asortyment. Ponadto, zwiększył również budżet reklamowy o 30%. 

4 miesiąc trwania kampanii z wprowadzeniem nowych kampanii oraz ze zwiększonym budżetem wypadał w okresie świątecznym. Ten okres okazał się nieco słabszy pod względem sprzedaży.

Jednak wprowadzone zmiany w grudniu dały odpowiedni efekt już w styczniu, gdzie tym samym kosztem uzyskaliśmy o 90,91% więcej transakcji, więcej o 50,09% wartości przychodów, a ROAS odpowiednio wzrósł z 387% do 585%.

W 6 miesiącu trwania projektu osiągnęliśmy historyczny przychód i ROAS. Ilość transakcji wzrosła z 21 do 42 (100% wzrostu), przychód wzrósł z 11 365,76 z do 20 664,21 zł (81,81%), a ROAS wyniósł aż 813%. 

W marcu zaś osiągnęliśmy kolejny historyczny wynik z ROASem na poziomie 1 059%.

Chcesz zobaczyć więcej case study kampanii ZnajdźReklamę.pl? Poznaj inne historie sukcesów naszych Klientów

Zrób swoją kampanię reklamową ze ZnajdźReklamę.pl i zwiększ przychody swojej firmy już od jutro!

Czy już w ciągu jednego miesiąca można uzyskać wyniki sprzedaży, o których dotychczas się tylko marzyło? W ZnajdźReklamę.pl to możliwe! By przebić się ze swoją ofertą należy mieć rękę na pulsie, testować różne formy reklamy i weryfikować wstępne założenia. Naszym celem jest rozwój biznesu naszych Klientów. Dlatego też stale analizujemy wyniki, podejmujemy testy, by wzmocnić sprzedaż i jesteśmy na bieżąco z aktualnymi trendami. Jeśli działasz w e-commerce i chcesz by Twoja firma miała wyższą widoczność w internecie, a tym samym wyższe obroty – skontaktuj się z nami!

Napisz maila na adres: agata.borek@znajdzreklame.pl. Agata przygotuje Ci ofertę szytą na miarę, a nasi specjaliści poprowadzą efektywną kampanię reklamową.

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.