Robisz reklamy online sam? Sprawdź, czy nie tracisz pieniędzy

Robisz reklamy online sam? Sprawdź, czy nie tracisz pieniędzy

Istnieje sporo firm, które prowadzą swoje kampanie reklamowe samodzielnie. No bo przecież to takie proste. A Google sam wszystko robi. Wystarczą trzy kliknięcia. Ale czy to prawda? Czy warto robić samemu kampanie reklamowe? Tak, ale tylko pod jednym warunkiem – jeśli jesteś specjalistą 🙂 Jeśli nie jesteś, nie daj się zwieść pozornym oszczędnościom. Włączenie kampanii jest proste, ale jej optymalizowanie, testowanie, weryfikowanie to zupełnie inna kwestia. Dlatego z dużym prawdopodobieństwem tworząc samodzielnie kampanie reklamowe po prostu tracisz pieniądze, tak jak jeden z naszych Klientów. Na szczęście w odpowiednim momencie przeszedł na dobrą stronę mocy i zaczął korzystać z pomocy specjalistów, dzięki czemu jego dochody z kampanii wzrosły z tych na poziomie 2 000 zł (samodzielnie prowadzonych) do nawet ponad 14 000 zł (prowadzonych przez specjalistę). Chcesz wiedzieć więcej? Zapraszamy do lektury.

O Kliencie:

Naszym Klientem jest sklep wielobranżowy, dostarczający artykuły wysokiej jakości z kategorii dom i ogród, zdrowie i uroda, produkty dla dzieci oraz kreatywne prezenty. W e-sklepie znajdziesz produkty i za kilka, i za kilka tysięcy złotych.

Wyzwanie:

Klient postanowił sam prowadzić swoje reklamy w Google Ads. Po przejściu szkoleń udało mu się skonfigurować kampanię, postanowił więc spróbować własnych sił i samodzielnie ustawić reklamy. Próby trwały 3 miesiące – podczas których najwyższy ROAS (zwrot inwestycji w reklamę), wynosił 170%. Przy kosztach na poziomie 3112 zł, Klientowi udawało osiągnąć się rekordową sprzedaż na poziomie 5287 zł – doliczając do tego czas stracony przy konfigurowaniu kampanii, Klient nie zarobił nic. Niezadowalający wynik, stracony budżet i kolejne próby nie przynoszące efektów, sprowadziły Klienta do naszej agencji, gdzie kampanię zaczęli prowadzić doświadczeni specjaliści. Celem naszego działania jest zwiększenie sprzedaży w e-sklepie oraz pozyskanie nowych Klientów.

Czas trwania projektu:
Listopad 2021 – Styczeń 2023

Rozwiązanie: 

Projekt, który wzięliśmy pod swoje skrzydła należy do obszaru e-commerce, w związku z tym na początku tworzenia kampanii wybraliśmy Google Shopping, jako główny kanał pozyskiwania nowych klientów.

Nie mając dotychczasowych danych o sprzedaży poszczególnych kategorii/produktów, włączyliśmy jedną kampanię PLA z dywersyfikacją na grupy reklam per kategoria. Dało to możliwość zebrania pierwszych informacji o skuteczności kategorii i produktów.  Na podstawie zebranych informacji: 

– zdecydowaliśmy się na ustawienie nowej kampanii PLA w modelu SPAG (jeden produkt=jedna grupa)

– skonfigurowaliśmy kampanie DSA (dynamiczna kampania w Google Search) w celu dywersyfikacji kanałów pozyskania Google

– w okresie trwania kampanii, Klient zwiększył prawie w 2,5 razy ofertę sklepu, co powodowało stałe testowanie i zbieranie danych o skuteczności produktów

– wprowadziliśmy nowy typ kampanii Performance Max. Specjalista rozpoczął przygotowania i włączenie nowego typu kampanii

– mając dane o skuteczności poszczególnych kategorii i uwzględniając okres reklamowania (lato), specjalista skonfigurował oddzielną kampanię na letni asortyment sklepu z większym budżetem, resztę asortymentu skonfigurował w oddzielnej kampanii na mniejszym budżecie

Dodatkowo, na podstawie skuteczności poszczególnych produktów została skonfigurowana kampania stricte na bestsellery sklepu. Dało to możliwość skupienia się na najbardziej konwertujących kategoriach i poszczególnych produktach z jednej strony i ciągłe pozyskiwanie potencjału sprzedażowego na innych, mniej rentownych kategoriach/produktach. 

Efekt:

1-3 miesiące współpracy – testowaliśmy, optymalizowaliśmy kampanie reklamowe wyszukujące najlepsze rozwiązania dla e-sklepu

6 – 8 miesiąc współpracy – oferta sklepu została zwiększona niemal trzykrotnie, zbieraliśmy dane dotyczące skuteczności produktów, wprowadzaliśmy nowe rozwiązania. 

Przez cały okres kampanii – nieustannie zwiększaliśmy przychody i polepszaliśmy zwrot inwestycji w reklamę (ROAS). Ostatnie 4 miesiące kampanii to ROAS w wysokości 694%, ostatnie 2 miesiące to rekordowe 739% i 801%. Przychody Klienta wciąż rosną, a ROAS stale przekracza 700%

Podsumowanie:

Prowadzenie efektywnej kampanii reklamowej nie jest tak proste, jak się wydaje. Nie wystarczy jedynie “włączyć kampanię”. Należy stale testować i optymalizować nowe rozwiązania, a także kierując się doświadczeniem weryfikować dane i poprawiać wyniki. Prowadzenie kampanii online wymaga mnóstwa pracy, doświadczenia, edukacji i umiejętności.

Co więcej – zdobycie pozytywnych wyników zawsze jest procesem, który potrzebuje nie tylko mnóstwa pracy ale też czasu. Nasz specjalista z miesiąca na miesiąc przynosił Klientowi coraz lepsze wyniki i większy przychód – dane pokazują, jak ważna jest ciągła optymalizacja projektu, nieprzerwane działania marketingowe, a także zaangażowanie się w projekt. 

Zakładając rekordowy ROAS, który udało się wypracować Klientowi podczas samodzielnego prowadzenia kampanii, pokazujemy na wykresie poniżej, jak wiele można stracić rezygnując ze współpracy ze specjalistami, doliczając do tego czas spędzony przy prowadzeniu kampanii, wynik byłby znacznie mniej korzystny dla Klienta. Co więcej – zestawienie kosztów i przychodów jasne pokazuje, że kampania online po prostu się opłaca. Nie masz pewności, że reklama online poprawi wyniki Twojej firmy? Po prostu sprawdź i się przekonaj. 

Zrób swoją kampanię reklamową ze ZnajdźReklamę.pl i nie trać pieniędzy!

By przebić się ze swoją ofertą w świecie Internetu należy mieć doświadczenie w prowadzeniu kampanii reklamowych, rękę na pulsie, testować różne formy reklamy i weryfikować wstępne założenia. Nie daj się zwieść pozornym oszczędnościom, jeśli nie jesteś specjalistą od digital marketingu prowadząc samodzielnie kampanie jedynie stracisz pieniądze. Naszym celem jest rozwój biznesu naszych Klientów. Dlatego też stale analizujemy wyniki, podejmujemy testy, by wzmocnić sprzedaż i jesteśmy na bieżąco z aktualnymi trendami. Jeśli działasz w e-commerce i chcesz by Twoja firma miała wyższą widoczność w Internecie, a tym samym wyższe obroty – skontaktuj się z nami!

Napisz maila na adres: agata.borek@znajdzreklame.pl. Agata przygotuje Ci ofertę szytą na miarę, a nasi specjaliści poprowadzą efektywną kampanię reklamową.

Chcesz, żeby nasz doradca się z Tobą skontaktował? Zostaw swoje dane, zadzwonimy do Ciebie i porozmawiamy o tym, co wspólnie możemy zrobić dla Twojej firmy.

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.