Według Outdoor Advertising Association of America (OAAA) globalne przychody reklamowe sektora out of home (OOH) wzrosły o 4,4 procent w trzecim kwartale 2012 roku w porównaniu do tego samego okresu w 2011 roku, dając ponad 1,5 mld euro przychodu.
Dane te w pozytywny sposób podkreślają wzrost przychodów branży od ponad dwóch lat.
„Reklamodawcy stale zwiększają wydatki na reklamę zewnętrzną, traktując to medium jako strategiczny krok kampanii reklamowej, innowacyjne rozwiązanie i uniwersalny mix wielu rodzajów reklamy, który jest widoczny dla konsumentów z dala od domu, czyli tam gdzie spędzają 70% aktywnego czasu.” – powiedziała prezes i OAAA Nancy Fletcher.
Top reklamodawcą z największą ilością wydatków na reklamę outdoor w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2012 roku, był McDonald. Następnie Verizon i Chase. Kampanie McDonald’s są wszystkim znane, była o nich także wzmianka na blogu. Dla przykładu prezentuję kampanie Verizon i Chase.
Billboardy Verizon
Billboardy Chase:
OOH to medium, które jest chętnie stosowane przez inne media 🙂 Radio, telewizja i generalnie rozrywka wdraża outdoor do swojego planu marketingowego, więc nie jest niespodzianką, że w branży Media i Reklama użytkowanie outdooru wzrosło o blisko 6% w trzecim kwartale w porównaniu do ostatniego roku.
Segment usług rozrywkowych odnotował największy wzrost przychodów (ponad 16%) i nie przestaje prowadzić w kwestii ilości wydatków przeznaczonych na outdoor w każdym kwartale. Na bliskim drugim miejscu uplasował się handel detaliczny, głównie ze względu na miesiące poprzedzające back-to-school i wczesne zakupy świąteczne.
Mamy nadzieje, że globalne statystki przełożą się także na rynek polski, głównie za sprawą znajdzreklame.pl 🙂
Źródło: www.oaaa.org