Just read it! … 🙂
Nike to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek na całym świecie. Choć koncentruje naszą uwagę na reklamach telewizyjnych, zdecydowanie nie da się pominąć także reklamy zewnętrznej. Media te świetnie się uzupełniają. A w tym przypadku jest to prawdziwa recepta na marketingowy sukces.
Sam Steve Jobs (mój podziw dla niego wzrósł po ostatniej wizycie w kinie) zauważył, że Nike cechuje doskonały, godny naśladowania marketing. A Jobs to niekwestionowany autorytet w dziedzinie marketingu.
Nike promując wielkich sportowców, promuje też “ducha sportu”. W spotach TV, pracując nad wizerunkiem marki, sprawia, iż zwykła osoba zaczyna wierzyć w swoje możliwości i chce przekraczać stworzone (jedynie w swojej głowie) granice. Reklama video i slogany „wydobądź z siebie wielkość”, „po prostu to zrób”, „odnajdź w sobie doskonałość” czy zachęcające hasła „jeśli umiesz przebiec kilometr, wystartuj w maratonie” mają sprawić, że dzięki Nike możemy wyzwolić w sobie sportowego ducha i być wielkim. Nike mówi nam, że zawsze możemy więcej i lepiej. Motywuje nas.
Łącząc swoje produkty ze znanymi sportowcami, a także ich cechami charakteru, które przyczyniły się do niewątpliwego sukcesu, tworzy w naszych umysłach element pożądania produktu. W naszej głowie rodzi się wizja tego, że mając na nogach Nike, możemy więcej, możemy lepiej. Nie tylko pokochamy bieganie, ale będziemy biegać szybciej, dzięki czemu pobijemy własne rekordy. Kobe Bryan, Roger Federer, Rafael Nadal też swoje pobijali, wciąż się ulepszając. Natomiast my, chcemy czuć się bliżej naszych idoli i ich osiągnięć, dlatego robimy to, co oni.
Tym samym jednak spoty reklamowe uświadamiają nam poświęcenie i wysiłek jaki należy włożyć, aby osiągnąć najlepsze wyniki na świecie. Natomiast drukowane reklamy Nike w większości pokazują nam co zrobić, żeby ten cel urzeczywistnić (a często, jakie konkretnie produkty nabyć). Moje ulubione reklamy to te ze zdjęciami sportowców pełne motywujących haseł. Dzięki nim każdy z nas ma ochotę nałożyć buty Nike i poczuć się jak swój idol. Każdy z nas ma w sobie wielkość. Z Nike zaczynamy w nią wierzyć. Cena też ma swoją wielkość. Choć jej akurat wiary nie dajemy, przymykamy oko. To jest właśnie ta magia reklamy 🙂 Marketing wręcz doskonały.
Jeden z wielu motywujących spotów Nike.
Reklamy drukowane
Czy są na blogu fani Barcelony? 😉
Bardzo motywujące hasło 🙂
Tennis Shoe
Poniżej najnowsza reklama Nike Knit Shoe. Założenie jest takie, że but jest dopasowany do stopy tak, jakby był „dziergany” dosłownie na nią. Poniżej video z tego jak powstał billboard. Uwaga, interesujące! 🙂
Czy wiesz, że…
- Nike świętowała ostatnio 25-lecie kampanii Just do it?
- Logo Nike, tzw. “Swoosh”, zaprojektowała Carolin Davidson za jedyne 35 dolarów??
A zatem… czy są tu jacyś fani marki? Ja jestem tak zmotywowana powyższym wpisem, że prawdopodobnie od jutra będę biegać. Codziennie.
NO EXCUSES! 🙂
źródła: management.fortune.cnn.com, coloribus.com, theinspirationroom.com, ads.biteus.com, hingikat.com, niketennis fanpage